Η γιόγκα προτιμά τον… μινιμαλισμό

Δημοσιεύτηκε στις 08/04/2019 21:17

Η γιόγκα προτιμά τον… μινιμαλισμό

Η γιόγκα είναι η τάση στον τομέα της ευεξίας. Η βιομηχανία των σπορ στρέφεται σε αυτή αποσκοπώντας σε κέρδη και προσφέροντας πληθώρα αξεσουάρ. Είναι όμως χρήσιμα;

Είναι τάση. Η γιόγκα έχει μπει εδώ και χρόνια στα προγράμματα των γυμναστηρίων. Έχει φανατικούς λάτρεις σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι έχουν κάνει την πανάρχαια αυτή ινδική πρακτική τρόπο ζωής. Συνήθως όμως πλέον όποιος κάνει γιόγκα χρειάζεται και εξοπλισμό: χαλάκι για γιόγκα, ειδικά ρούχα για γιόγκα, ακόμη και πετσέτες που προορίζονται μόνο για όσους εξασκούν αυτό το είδος εκγύμνασης. Στη Έκθεση Ειδών Αθλητισμού που ανοίγει τις πύλες της την Κυριακή στο Μόναχο (3-6 Φεβρουαρίου) η γιόγκα έχει την τιμητική της.

«Η γιόγκα αποφέρει κέρδη και η απήχησή της έχει την προοπτική να αυξηθεί στο μέλλον», αναφέρει η Μίριαμ Γκαντς από την Ένωση Λιανεμπόρων Ειδών Αθλητισμού. Σύμφωνα με στοιχεία τα τελευταία τρία χρόνια έχει αυξηθεί έντονα η ζήτηση για είδη γιόγκα, ενώ πλέον υπάρχει μια τεράστια γκάμα σχετικών προϊόντων στην αγορά. Από τα πιο απλά όπως στρώματα για γιόγκα μέχρι τα πιο περίπλοκα, όπως σανίδες για γιόγκα. Μάλιστα πλέον υπάρχει και ποικιλία στα υλικά, ενώ ο κλάδος εστιάζει ολοένα περισσότερο σε φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά. Κι αυτό γιατί το κοινό που ενδιαφέρεται για τη γιόγκα συνήθως έχει έντονες οικολογικές ανησυχίες. Αλλά όλος ο αυτός ο εξοπλισμός για τις ασκήσεις γιόγκα είναι απαραίτητος;

Ένα στρώμα αρκεί για τη γιόγκα…

Για να κάνει κάποιος σκι χρειάζεται σίγουρα εξοπλισμό, το ίδιο ισχύει για την ποδηλασία, την κωπηλασία και άλλα σπορ. Αλλά αυτό δεν ισχύει για τη γιόγκα, που είναι στην ουσία συνδυασμός σωματικής με πνευματική άσκηση. «Πέρα από ένα στρώμα δεν χρειάζεται κανείς κάτι άλλο για να κάνει γιόγκα» αναφέρει η Γιέσικα Φινκ από τη Γερμανική Ένωση Δασκάλων Γιόγκα. Τα ρούχα πρέπει απλώς να εξασφαλίζουν ελευθερία κινήσεων, δεν χρειάζεται να είναι ειδικά κολάν ή μπλουζάκια για γιόγκα. Ωστόσο, όπως αναφέρει η ίδια, κάποια επιπρόσθετα στοιχεία όπως μαξιλαράκια είναι χρήσιμα ώστε να κάθεται κανείς άνετα όταν κάνει διαλογισμό ή ασκήσεις αναπνοής. Σύμφωνα με τη Νικόλ Εσπέ, επικεφαλής της Γερμανικής Ένωσης Αθλητικών Βιομηχανιών η γιόγκα, όπως και συνολικά ο τομέας της ευεξίας, έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία. Αλλά τα μεγάλα κέρδη δεν έρχονται από τη γιόγκα όσο από άλλα αθλήματα που απαιτούν βαρύ εξοπλισμό.

«Η γιόγκα μοιάζει με καταφύγιο, όπου ο καθένας πρέπει να νιώθει άνετα» αναφέρει η Μίριαμ Γκαντς. Στόχος όσων επενδύουν εμπορικά στη γιόγκα είναι να προσφέρουν προϊόντα που δημιουργούν αυτή ακριβώς την αίσθηση στους επίδοξους γιόγκι. «Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο επίπεδο που θέλουμε με τη γιόγκα, αλλά τη θεωρούμε την αγορά του μέλλοντος και θέλουμε να την στηρίξουμε» λέει η ίδια. Και ο γερμανικός κλάδος των γυμναστηρίων όπως και οι βιομηχανίες που ειδικεύονται στον τομέα της υγείας και ευεξίας βλέπουν ευκαιρίες για μελλοντικά κέρδη από τη γιόγκα, ωστόσο επισημαίνουν ότι η έλλειψη σταρ, ειδώλων και προτύπων που θα μπορούσαν να διαφημίσουν τη γιόγκα συγκαταλέγεται στα μειονεκτήματα. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα οικονομικά κέρδη.

in.gr