Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διεξήχθη η εξ αναβολής παράσταση ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης
Την Κυριακή 6 Οκτωβρίου ανέβηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η εξ αναβολής από το Ηρώδειο, λόγω καιρικών συνθηκών, παράσταση “ο Φτωχούλης του Θεού”. Ο πολυμελής θεατρικός θίασος, η Χορωδία της ΕΡΤ, η Καμεράτα υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, η πρωτότυπη μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, ανέβασαν το κοινό ψυχικά και πνευματικά με τις ερμηνείες τους.
Η δραματοποιημένη μεταφορά επί σκηνής του λογοτεχνικού έργου του Καζαντζάκη, έγινε με απόλυτο σεβασμό από το σκηνοθέτη Ηλία Μαλανδρή, την παραγωγή της create4art και όλους τους συντελεστές. Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλειώδες. Το παρατεταμένο χειροκρότημα του κόσμου που γέμισε την αίθουσα και τα θεωρεία και την πλατεία του Θεάτρου ήταν αδιάψευστος μάρτυρας μιας μοναδικά καθηλωτικής θεατρικής και μουσικής προσέγγισης ενός έργου που μιλάει για την ανθρωπιά και την αγάπη ενός νέου που άφησε τα πλούτη για να βοηθήσει τον Άνθρωπο και να βρεί τον Θεό. Το συγκλονιστικό έργο του Καζαντζάκη “ο Φτωχούλης του Θεού” ακολουθεί τα βήματα του άγιου Φραγκίσκου της Ασίζης, από την εφηβεία του έως τον θάνατό του, μια και φέτος συμπληρώνονται 800 χρόνια από την ίδρυση του πρώτου μοναστικού του τάγματος. Μια επέτειος που εορτάζεται σε όλο τον κόσμο την ίδια μέρα. O Καζαντζάκης εμπνεύστηκε από τον βασανιστικό βίο του νεαρού άρχοντα της Ασίζης, που αφήνει πίσω του την πλούσια ζωή, για να ασπαστεί την φτώχεια, την ταπείνωση, την αγάπη για όλα τα ζωντανά πλάσματα του κόσμου.
Το προσεγμένο κείμενο σε μεσαιωνική κρητική διάλεκτο, αλλά και τα λατινικά και ιταλικά κείμενα ανέδιδαν την ατμόσφαιρα της εποχής, με τα ασκητικά σκηνικά και ενδυμασίες. Όλα με μέτρο, μόνο η ψυχή του Φραγκίσκου σε διαρκή ανάταση, αναζήτηση και υπερβολή.
Στο ρόλο της μάνας του Φραγκίσκου η μοναδική Μαρία Τζομπανάκη, πανανθρώπινη φιγούρα της μάνας, που παραπέμπει στη Μητέρα του Θεού, στη μητέρα κάθε ανθρώπου και νομίζω και στη Μαργή, στη μάνα του ίδιου του Καζαντζάκη.
Συγκλονιστικός και μεγαλειώδης ο Κώστας Καζάκος ως Πάπας της Ρώμης, που στα λόγια του μεταφέρει το μοτίβο και άλλων έργων του Καζαντζάκη για τη σχέση ανθρώπου, Εκκλησίας, Θείου.
Εξαιρετικός ο Νίκος Γκέλια ως Φραγκίσκος και η Βερόνικα Δαβάκη ως Κλάρα.
Κλείνοντας δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην πλαστικότητα των κινήσεων και την εντύπωση ότι βλέπαμε μπροστά μας κινούμενους ζωγραφικούς πίνακες του Ελ Γκρέκο και γλυπτά του Μιχαήλ Άγγελου, με την ελπίδα να δούμε αυτή την παράσταση και στην Κρήτη
Η Περιφέρεια Κρήτης ήταν μεγάλος χορηγός της παράστασης.