Νυχτερινή Ονειροπόληση – Μουσική και Ποίηση στο απόγειο του Ρομαντισμού στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο
Με μια “Νυχτερινή Ονειροπόληση”, η μεσόφωνος Διαμάντη Κριτσωτάκη και η πιανίστα Ελένη Παπασπύρου, μας μεταφέρουν, από την Αίθουσα ‘’Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού’’ του ΠΣΚΗ, στο απόγειο του Ρομαντισμού με μια συναυλία ενταγμένη στον Κύκλο | Μουσική δωματίου, που θα μεταδοθεί με Live Streaming, από την επίσημη ιστοσελίδα του ΠΣΚΗ https://www.cccc.gr/gr/live-streaming το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021, στις 21:00.
Την εποχή του Ρομαντισμού, το υποκείμενο αναζήτησε να φωτίσει κάθε λεπτότατη έκφανση της φύσης: της ανθρώπινης φύσης, της φύσης γύρω μας και μέσα μας. Το συναίσθημα βρήκε το χώρο να εκφραστεί και την ελευθερία να αποτελέσει έμπνευση καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Η εποχή του Ρομαντισμού φέρνει μαζί της τη συνειδητοποίηση, ότι κάθε συναίσθημα αποτελεί κινητήρια δύναμη σύνδεσης με τους άλλους και με τον κόσμο μέσα μας και γύρω μας. Ο θυμός, ο έρωτας, η αγάπη, ο φόβος, όλα τα συναισθήματα προσθέτουν αποχρώσεις στην παλέτα της ζωής, ενώ παράλληλα αποτελούν αφηρημένες, πνευματικές οντότητες στον κόσμο των ιδεών. Ο Ρομαντισμός στη μουσική, έχει κάτι υπερβατικό και γήινο μαζί. Eκφράζει τα πάθη της θνητής μας φύσης και τη μεταμόρφωση αυτών σε σύμβολα που ξεπερνούν τον καθένα μας χωριστά, τα οποία μας συνδέουν μέσω των συναισθημάτων που γεννούν: τον πανανθρώπινο πόνο, την ατέρμονη αναζήτηση της ευτυχίας, τον ζωογόνο έρωτα, το φόβο της ανυπαρξίας.
Τελώντας μουσικά μια “Νυχτερινή Ονειροπόληση”, η μεσόφωνος Διαμάντη Κριτσωτάκη και η πιανίστα Ελένη Παπασπύρου ερμηνεύουν τραγούδια των Robert Schumann (1810-1856), Franz Liszt (1811-1886), Richard Strauss (1864-1949), Richard Wagner (1813-1883) και Erich Wolfgang Korngold (1897-1957) σε ποίηση των Friedrich Rückert (1788-1866), Hermann von Gilm (1812-1864), John Henry Mackay (1864-1933), Otto Julius Bierbaum (1865-1910), Mathilde Wesendonck (1828-1902) και Richard Dehmel (1863-1920).
Μια ονειροπόληση μουσικής και ποίησης στο απόγειο του Ρομαντισμού, εμποτισμένη με τη θεματική του ανεκπλήρωτου έρωτα, την ομορφιά της φύσης, την γαλήνη τη νύχτας, το φόβο του θανάτου αλλά και την αέναη αναζήτηση του Φωτός: η επιδίωξη του ανθρώπου να μοιραστεί τη μοναξιά του για να μην νιώθει πια μόνος – αυτό είναι το ζητούμενο της ρομαντικής τέχνης.
Προπώληση εισιτηρίων
Η προπώληση ξεκίνησε. Μπορείτε να προμηθευτείτε το εισιτήριό σας από εδώ: https://www.viva.gr/tickets/music/streaming/resital-tragoudiou-me-erga-tou-wagner-strauss/
Video μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=7N_H5sdR0mg
Βιογραφικά ερμηνευτών
Διαμάντη Κριτσωτάκη | μεσόφωνος
Η μεσόφωνος Διαμάντη Κριτσωτάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης από γονείς μουσικούς και ασχολήθηκε με τη μουσική από τα πρώτα της χρόνια, παίζοντας πιάνο και τραγουδώντας στην παιδική χορωδία της πόλης υπό τη διεύθυνση της Κατερίνας Τζαγκαράκη. Συνέχισε μαθήματα τραγουδιού με την Έφη Αδειλίνη, πήρε δίπλωμα μονωδίας με τη Σόνια Θεοδωρίδου και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές τραγουδιού στη σχολή Leopold Mozart Zentrum του Πανεπιστημίου του Augsburg στη Γερμανία με καθηγήτρια την Agnes Habereder – Kottler. Παρακολούθησε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό πλάι σε καθηγητές όπως οι Frieder Bernius, Karl-Peter Kammerlander, Graham Johnson, Robert White, Ann Murray, Loh Siew Tuan, Carol Richardson Smith, Σόνια Θεοδωρίδου, Χριστίνα Γιαννακοπούλου, Νίκο Βασιλείου, Χριστόφορο Σταμπόγλη.
Έχει πρωταγωνιστήσει σε παραγωγές του Θεάτρου του Augsburg όπως “Erwin, das Naturtalent” (του Mike Svoboda), Meeting Dido (η όπερα του Henry Purcell “Dido and Aeneas” σε συνδυασμό με την όπερα “Satyricon” του Bruno Maderna), “Divertimento4amadeus”. Από το 2013 έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική σκηνή στις παραγωγές «Μάκμπεθ», «Ο κουρέας της Σεβίλλης – Η όπερα διαδραστικά στα Δημοτικά Σχολεία» ως Ροζίνα, στην «Όπερα της βαλίτσας – Κάρμεν» ως Κάρμεν. Συνεχίζει την συνεργασία της με την Εθνική Λυρική Σκηνή στις παραγωγές: «Καρμενσίτας» στο ρόλο της Καρμέλα, «Μαντάμα Μπατερφλάι» στο ρόλο της Kate Pinkerton, «Ο Βαφτιστικός» στο ρόλο της Κικής (Μάιος 2016), καθώς και «Κάρμεν» στο ρόλο της Μερσέδες, μια παραγωγή που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2016 στο Ηρώδειο. Την καλλιτεχνική περίοδο 2017-2018 συνεργάστηκε με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις παραγωγές «Ζ» και «Βάκχες», ενώ εμφανίστηκε στο ρόλο της Javotte στην όπερα «Μανόν» που ανέβηκε στην Κεντρική Σκηνή της νέας λυρικής σκηνής στο ΚΠΙΣΝ. Την καλλιτεχνική περίοδο 2019-2020 πρωταγωνίστησε στις παραγωγές “Oedipus: Sex with mum was blinding” στο θέατρο «Σφενδόνη» και «The Shell Game” στο «Από Μηχανής Θέατρο». Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως: Σίμος Κακάλας, Γιάννος Περλέγκας, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Steven Langridge, Έλλη Παπακωνσταντίνου, Ράια Τσακιρίδη κ.ά. Έχει τραγουδήσει υπό τη διεύθυνση μαέστρων όπως: Λουκάς Καρυτινός, Μύρων Μιχαηλίδης, Τάσος Συμεωνίδης, Γιώργος Αραβίδης, Ανδρέας Πυλαρινός, Ραφαήλ Πυλαρινός, Ηλίας Βουδούρης, Νικόλας Βασιλείου.
Τα τελευταία χρόνια, παράλληλα με την καλλιτεχνική της δραστηριότητα ως σολίστ, ασχολείται και με τη διδασκαλία κλασικού τραγουδιού στο Ηράκλειο Κρήτης.
Ελένη Παπασπύρου | πιάνο
Η Ελένη Παπασπύρου πήρε το δίπλωμα πιάνου με «Άριστα παμψηφεί και Α’ Βραβείο» στην τάξη του Δημήτρη Τουφεξή (Αττικό Ωδείο) το 1997. Σπούδασε μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πιάνο (ερμηνεία και παιδαγωγική) στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικής Τέχνης του Γκρατς στην Αυστρία (τάξη: Otto Niederdorfer). Το 2006 ολοκλήρωσε με Άριστα μεταπτυχιακές σπουδές στο πιάνο στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικής Τέχνης της Βιέννης πλάι στον Peter Barcaba.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια πιάνου με τους Β. Τσόπελα, Β. Στυλιανού, Th. Paraskivesco, S. Speidel, C. Graf, M. Crudelli και σύγχρονης μουσικής με το Klangforum Wien και το Ensemble Moderne. Έχει βραβευθεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου του Σαλέρνο και έχει κερδίσει Α΄ Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου της Χ.Ο.Ν.
Η Ελένη Παπασπύρου έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ πιάνου και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Τρίτο Πρόγραμμα, Φεστιβάλ Δωδεκανήσου 2011 υπό την αιγίδα της Αυστριακής Πρεσβείας, Αναγεννησιακό φεστιβάλ Ρεθύμνου, φεστιβάλ Ηρακλείου, Paxos Spring Festival, Casa dei Mezzo Music Festival κ.α.) και στο εξωτερικό (Kuenstlerhaus Wien, Wiener Bezirksfestwochen, Styria Classic Ost-West Musikfest κ.α.). Έχει συνεργαστεί με τους κορνίστες της Συμφωνικής της Βιέννης και με χορωδίες στην Ελλάδα και στην Αυστρία. Εκπροσώπησε το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Διεθνές Συμπόσιο για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Διονυσίου Σολωμού και συμμετείχε στη συναυλία και ηχογράφηση των Vexations του E. Satie από το Kulturzentrum bei den Minoriten στο Γκρατς (2000).
Από το 2008 ζει στο Ηράκλειο. Διδάσκει πιάνο στο Μουσικό Σχολείο και στο Ωδείο του Δήμου Ηρακλείου. Παράλληλα, ασχολείται με τη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία μέσα από την ερμηνεία και διδασκαλία έργων για πιάνο Ελλήνων συνθετών. Έχει δημοσιεύσει συνεντεύξεις Ελλήνων συνθετών και έχει πραγματοποιήσει πολλές πρώτες εκτελέσεις σύγχρονων έργων.
Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου | ΠΣΚΗ
Ο Δήμος Ηρακλείου και η ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε. παρουσιάζουν το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, ένα σύγχρονο κέντρο πολιτισμού και τεχνών, καρπό μιας πολύχρονης και πολυπρόσωπης προσπάθειας, που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Κρήτης – και όχι μόνο! Περιηγηθείτε ηλεκτρονικά και δείτε όλους τους χώρους του ΠΣΚΣΗ, ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.cccc.gr/gr/360.