Αφιέρωμα στον Ιταλικό Κινηματογράφο

Δημοσιεύτηκε στις 25/05/2020 15:16

Αφιέρωμα στον Ιταλικό Κινηματογράφο

Η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα, το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Πολιτιστικό Σωματείο AIAL, σε συνεργασία με το Επίτιμο Ιταλικό Προξενείο Ηρακλείου, σας καλούν στο σινεμά… στο σπίτι σας!

Στο πλαίσιο του προγράμματος Tempo Forte Italia-Ελλάδα 2020 και του Δικτύου Ελληνο-Ιταλικής Πολιτιστικής Συνεργασίας, ο ιταλικός κινηματογράφος ταξιδεύει online στην Ελλάδα.

Το αφιέρωμα ακολουθεί την παραδοσιακή μορφή, παρουσιάζοντας κάθε εβδομάδα μια διαφορετική ταινία, στην διάθεση του «θεατή» μόλις έκανε την εγγραφή στην πλατφόρμα Shift72,που είναι έγκυρη για ολόκληρη την εκδήλωση.

Κάθε ταινία, με το ακόλουθο ημερολόγιο, θα μείνει διαθέσιμη από κάθε Παρασκευή ως την επόμενη Πέμπτη.

Μετά την εγγραφή, φτάνει να κάνετε το login όταν αποφασίζετε να «πάτε σινεμά» και θα απολαύσετε άνετα την ταινία!

Μπορείτε να δείτε κάθε ταινία μόνο μια φορά (όπως στο σινεμά, το «εισιτήριο» είναι έγκυρο μόνο για μια «προβολή»…) για κάθε καταγεγραμμένο χρήστη. 

Εάν θέλετε να την ξαναδείτε, ή ώθησε το ενδιαφέρον ενός συγγενή, φτάνει να κάνετε μια δεύτερη εγγραφή χρησιμοποιώντας μια διαφορετική ηλεκτρονική διεύθυνση. 

Η εγγραφή και η προβολή των ταινιών είναι δωρεάν.

Λόγω εθνικού περιορισμού των δικαιωμάτων θεάματος, η χρήση της πλατφόρμας δεν επιτρέπεται εκτός Ελλάδας μέσω φίλτρου γεωγραφικής τοποθεσίας.

Οι πέντε ταινίες, σε πρωτότυπη γλώσσα με ελληνικούς υπότιτλους, που αποτελούν το αφιέρωμα, διανεμημένες στην Ελλάδα από την StraDa Films, επιλέχτηκαν από τις πιο πρόσφατες παραγωγές του ιταλικού σινεμά, εισέπραξαν την πλήρη αναγνώριση κριτικής και κοινού, και επιβραβεύτηκαν σε διεθνές επίπεδο.

Η εγγραφή είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ και επιβεβαιώνεται απ’ την πλατφόρμα, για κάθε ταινία θα δεχτείτε ένα email με τον σύνδεσμο για την πρόσβαση στο προγραμματισμένο φιλμ.

Εβδομάδα 22.5 – 28.5 – La pazza gioia | Η τρελή χαρά

Θεαματικές περιπέτειες δυο απίθανων ασθενών σε θεραπεία ανάρρωσης σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα.

Η πρωταγωνίστρια, Beatrice, πάσχει από ψύχωση και έχει χαρακτήρα και παρελθόν εξωφρενικά και απρόβλεπτα, τονισμένα από την παθολογία της. 

Η Donatella, συμπρωταγωνίστρια και πιστή συνοδοιπόρος στις ατυχίες που θα τους συμβούν, αντίθετα νοσηλεύεται για καταθλιπτικό σύνδρομο που επιδεινώθηκε από τις συγκρούσεις και τις απογοητεύσεις.

_______________________

 

Μια εκδοχή πολύ ασυνήθιστη και εναλλακτική των φιλμ on the road. Αν και χρησιμοποιεί ύφος συχνά χαρούμενο, ειρωνικό και τρυφερό, δεν θέλει να χρυσώσει το χάπι, αλλά να διηγηθεί το δράμα και να μας μεταδώσει ελπίδα και κατανόηση. 

Η παρορμητικότητα της Beatrice κρύβει τον πόνο και τον φόβο της μοναξιάς, καλύπτοντάς τους με την εξωστρέφειά της. Ο αντίποδας της είναι ο χαρακτήρας της Donatella, ευαίσθητος και χτισμένος επιμελώς γύρω από ένα προσωπικό δράμα.

Μεταξύ τους ωστόσο – πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι και οι δύο είναι φορείς ψυχιατρικών νοσημάτων – όλα είναι μια λογομαχία, ένα αλληλοβρίσιμο, μια εκμετάλλευση της μιας από την άλλη, μια ασυμφωνία χαρακτήρων που δεν συμβαδίζουν. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει και η πιθανότητα δυο τέτοιοι άνθρωποι να ταυτίζονται και να ταιριάζουν γιατί υποφέρουν για την ανώμαλη φύση τους, και πάνω απ’ όλα να καταλαβαίνονται ως γυναίκες, δεδομένου ότι πολλοί από τους μπελάδες που βιώνουν είναι στενά συνδεδεμένοι στο ανδρικό σύμπαν, το οποίο περιγράφεται με ύφος ρητά και αποκλειστικά αρνητικό.

Ο Virzì είναι ένας σκηνοθέτης που δεν παριστάνει τον διανοούμενο και που βρήκε ένα δικό του χώρο ανάμεσα στο σινεμά επίσημα δημιουργικό και στο λαϊκό, με το οποίο φλερτάρει χωρίς να πέφτει ποτέ στο “low mimetic”, εκείνη η θεατρική προσέγγιση που αφηγείται τον κοινό άντρα που περνάει από μια ασάφεια στην ηθική λύτρωση (που ο Frye θέτει σε αντίθεση με το “high mimetic”  χαρακτηριστικό της τραγωδίας, όπου ο ήρωας από μια κατάσταση ανωτερότητας πέφτει στην αφάνεια). Την ατέλεια του κόσμου και της ανθρώπινης φύσης την διηγείται με απόλυτο πάθος γιατί εδώ τολμάει εκείνο που δεν μπορεί να του επιτρέπεται αλλού ως το τέλος, γιατί μόνο οι τρελοί ξεπερνούν κάποια όρια, ή μόνο όποιος ξεπερνά κάποια όρια