«A Piece of Liberty»: Η νέα ταινία της Αντιγόνης Καπάκα κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Πόσο ακριβά κοστίζει σήμερα η ελευθερία, από ποιους κινδυνεύει και τι διακινδυνεύει κανείς διεκδικώντας την; Τέτοια σημαντικά ερωτήματα θέτει η Αντιγόνη Καπάκα μέσα από τη νέα της ταινία μικρού μήκους με τίτλο «A Piece of Liberty», που κάνει την επίσημη πρεμιέρα της απόψε, στο πλαίσιο του 46ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Κεντρικοί ήρωες της ταινίας, το σενάριο και τη σκηνοθεσία της οποίας υπογράφει η ίδια, είναι δύο καλλιτέχνες του δρόμου, μεταμφιεσμένη η μια σε Άγαλμα της Ελευθερία και άλλος σε Τόκερ, οι οποίοι καταλήγουν αιχμάλωτοι στο ίδιο κελί και βρίσκονται αντιμέτωποι με τη συστημική βαρβαρότητα του κράτους και της αστυνομίας. Μαζί θα δώσουν έναν αγώνα για ελευθερία και δικαιοσύνη, παλεύοντας να ξαναχτίσουν ό,τι έχει χαθεί.
«Είναι δύο ήρωες εμπνευσμένοι από τους καλλιτέχνες του δρόμου, τους οποίους, την περίοδο που ζούσα στο Λος Άντζελες, παρατηρούσα πολύ συχνά και κατάλαβα πως μέσα από την φαινομενική απλότητά τους και τον σουρεαλισμό τους μπορούν να μιλήσουν για πολλά και σημαντικά ζητήματα, όπως αυτό της ελευθερίας» εξηγεί στο protothema.gr η Αντιγόνη Καπάκα αποκαλύπτοντας πως ενώ η αρχική της σκέψη ήταν να δημιουργήσει δύο χαρακτήρες που βρίσκονται σε σύγκρουση τελικά καταλήγουν να αποτελούν ο ένας αναπόσπαστο κομμάτι του άλλου και να εκπροσωπούν την ίδια αξία.
Ποια είναι τα μηνύματα που επιθυμεί να περάσει μέσα από την ταινία της: «Αυτό που ήθελα ήταν να ανοίξω έναν διάλογο σχετικά με το πόσο εύθραστη είναι η ελευθερία στην εποχή μας. Καθημερινά, δυστυχώς, γινόματε μάρτυρες σοκαριστικών γεγονότων που σχετίζονται με την παραβίαση διάφορων πτυχών της ανθρώπινης ελευθερίας» απαντά η ίδια.
Όπως εξάλλου πιστεύει ακράδαντα «μια ταινία μπορεί να κρύβει μεγάλη δύναμη μέσα της. Από το να μεταφέρει για μερικά λεπτά τον θεατή μακριά από την δύσκολη καθημερινότητά του μέχρι να εμπνεύσει κάποιον να αλλάξει τον τρόπο της σκέψης και της ζωής του».
Η Αντιγόνη Καπάκα έχει παρουσιάσει κι άλλες δουλειές της στο πρόσφατο παρελθόν. Το 2018 σκηνοθέτησε το «Μάτι 23/7», ένα βραβευμένο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για τις περιβαλλοντικές καταστροφές και την κοινωνικοοικονομική κρίση στην Ελλάδα ενώ το 2019 ήταν παραγωγός της ανεξάρτητης ταινίας «Southcentral Love». Σπούδασε κινηματογράφο στη σχολή CalArts και έχει εργαστεί για περισσότερα από επτά χρόνια στους τομείς του σινεμά και των οπτικοακουστικών έργων, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Όταν τη ρωτάμε πόσο διαφορετικές είναι οι συνθήκες του κινηματογραφικού κλάδου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, επισημαίνει: «Δεν στερούμαστε κινηματογραφικού ταλέντου στην Ελλάδα. Το αντίθετο μάλιστα. Αυτό που λείπει σε σχέση με το εξωτερικό είναι η επιπλέον χρηματοδότηση και η συστηματική οργάνωση και προβολή της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής».