Οι γερμανικές εφημερίδες, επιτίθενται στην ελληνική ναυτιλία γιατί μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη και αλλού. Θα παραβλέψουμε το γεγονός ότι οι μεταφορές είναι νόμιμες γιατί οι κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου θα ισχύσουν από το τέλος του χρόνου αλλά θα υπενθυμίσουμε ότι το πετρέλαιο που μεταφέρουν τα πλοία δεν ανήκει στους εφοπλιστές αλλά στους ναυλωτές, που είναι έμποροι πετρελαιοειδών μπορεί και Γερμανοί. Ας απευθυνθούν σε αυτούς λοιπόν και να τους ζητήσουν να μην αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο. Μπορούν ή μήπως σε αυτή την περίπτωση θα σβήσει η γερμανική βιομηχανία…
Η ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι για την ΕΕ ένα asset που της εξασφαλίζει ενεργειακή επάρκεια. Ας το καταλάβουν καλά όλοι…
Όπως asset είναι για την Ελλάδα η οποία εκτός της ναυτιλίας σε αυτή την δυστοπική κατάσταση με τον πόλεμο έχει ακόμη δυο πλεονεκτήματα. Δυο λιμάνια σε περίοπτη θέση της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, που μάλλον σύντομα θα κληθούν να βοηθήσουν στη μεταφορά ουκρανικού σιταριού. Για την Αλεξανδρούπολη είναι γνωστό το αμερικάνικο ενδιαφέρον. Όσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ποια άλλη απόδειξη για την αξία που έχει από το ότι και Γάλλοι «θυμήθηκαν» ότι είναι μέτοχοι του, και έσπευσαν με τον τρόπο τους να το υπογραμμίσουν. Την προηγούμενη εβδομάδα η Γενική Πρόξενος της Γαλλίας, κας Sandrine Mouchet, επισκέφθηκε τη διοίκηση του ΟΛΘ, μια επίσκεψη που πέρασε στα ψιλά. Σημειώνεται ότι η Terminal Link, ένας από τους βασικούς μετόχους της ΟΛΘ Α.Ε. ανήκει κυρίως στη γαλλική εταιρεία CMA-CGM.
Πηγή: ΟΤ