Χ.Τσιλιώτης-Συνταγματολόγος: «Δεν είναι δικαίωμα του κ.Τριαντόπουλου να επιλέγει τη διαδικασία παραβιάζοντας το Σύνταγμα»

Τους λόγους για τους οποίους δεν είναι δικαίωμα του κ.Τριαντόπουλου να επιλέγει τη διαδικασία παραβιάζοντας το Σύνταγμα εξήγησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Χάρης Τσιλιώτης.
Ο κ. Τσιλιώτης, εξήγησε τους λόγους που θεωρεί αντισυνταγματική την ενέργεια Τριαντόπουλου, να προτείνει να παρεπεμφθεί απευθείας στο δικαστικό συμβούλιο σημειώνοντας πως: «Αντίκειται στο άρθρο 86 του Συντάγματος που προβλέπει την διαδικασία που μπορεί να διερευνηθούν τυχόν ποινικά αδικήματα, που φέρεται ότι έχουν τελέσει μέλη της κυβέρνησης ή Υπουργοί μέσα από μια διαδικασία που δεν τηρείται. Η διερεύνηση αποφασίζεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών όπως κι έγινε. Συστήνεται ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή διενέργειας προανακριτικής εξέτασης, αυτή έχει τα καθήκοντα εισαγγελέα πλημμελειοδικών να διερευνήσει δηλαδή, όπως αναλογικά προβλέπεται στο άρθρο 244 του κώδικα ποινικής δικονομίας για την προκαταρτική εξέταση στο κοινό ποινικό δίκαιο να διερευνήσει αν ο εγκαλούμενος Υπουργός η υφυπουργός έχει διατελέσει τα αδικήματα για τα οποία κατηγορείται. Εκτός από το άρθρο 86 σχετικές είναι οι διατάξεις του 153 επόμενα του κανονισμού της βουλής που εξειδικεύουν και τη διάταξη του 157 του κανονισμού της βουλής, που λέει ότι η επιτροπή έχει τις αρμοδιότητες εισαγγελέα πλημμελειοδικών κι έχει υποχρέωση να εκδώσει αιτιολογημένο πόρισμα που θα στηρίζεται στα πραγματικά περιστατικά και τα αποδεικτικά στοιχεία τα οποία θεμελιώνουν τα πραγματικά περιστατικά που λαμβάνει υπόψιν του το πόρισμα. Αυτό το πόρισμα τίθεται υπόψιν της ολομέλειας της βουλής, μπορεί να υπάρξει και μειοψηφία ή μειοψηφίες που καταγράφονται όλα αυτά τίθενται ενώπιον της βουλής. Κι η βουλή με απόλυτη πλειοψηφία, αποφασίζει αν θα ασκήσει ποινική δίωξη ή όχι. Εδώ η βουλή εν προκειμένω έχει το ρόλο εισαγγελέα που έχει το κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο που δεν είναι Υπουργός. Η διαδικασία είναι λεπτομερειακή και συγκεκριμένη και από ότι φαίνεται τόσο από το αίτημα του κ. Τριαντόπουλου όσο και από την αποδοχή από τον Πρωθυπουργό όσο κι από την πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής επιτροπής, το αίτημα αυτό δεν ανταποκρίνεται σε αυτή την διαδικασία, άρα το αίτημα είναι αντίθετο στο σύνταγμα και στον κανονισμό της βουλής.»
Για τον λόγο που δεν έχει δικαίωμα να καταθέσει τέτοιο αίτημα ο κ. Τριαντόπουλος, ο κ. Τσιλιώτης αναφέρει: «Το δικαστικό συμβούλιο επιλαμβάνεται μόνο στην περίπτωση που θα ασκηθούν ποινικές διώξεις. Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να το αποφασίσει ο κ. Τριαντόπουλος. Δεν είναι δικαίωμα του κ. Τριαντόπουλου να παρακάμψει την διαδικασία που προβλέπει το σύνταγμα κι ο κανονισμός της βουλής. Mόνο η Βουλή έχει την αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά όσων διατελούν ή διετέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί για ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως νόμος ορίζει. Εάν το Σύνταγμα ήθελε να δώσει μία τέτοια δυνατότητα στον εγκαλούμενο Υφυπουργό θα το είχε προβλέψει ρητά όπως κάνει σε ανάλογη περίπτωση στην παρ. 5 του άρθρου 86. Μπορεί ο Νόμος, να είναι προβληματικός, όμως κάθε νομική διάταξη, τοσούτω μάλλον του Συντάγματος, που κρίνεται προβληματική και κατά γενική ομολογία επιβάλλεται η αναθεώρησή τους, οφείλει να εφαρμόζεται ως θετικό δίκαιο μέχρι την κατάργηση ή την τροποποίησή της. Αν θέλει μπορεί η βουλή για να προτείνει την αναθεώρηση του άρθρου 86.»