Χ. Μαμουλάκης: «Aδιανόητο να παραχωρούν το λιμάνι Ηρακλείου χωρίς να γνωρίζουμε τα σχέδια Γκριμάλντι»
Αδιανόητο χαρακτήρισε το γεγονός πως η κυβέρνηση παραχωρεί το λιμάνι Ηρακλείου χωρίς να γνωρίζουμε τα σχέδια Γκριμάλντι, ο βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης που μίλησε για το θέμα στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.
Ο κ. Μαμουλάκης θεωρεί πως θα έπρεπε να έχει γίνει γνωστό το master plan για το λιμάνι του Ηρακλείου και σημείωσε τις συνέπειες που θα έχει η παραχώρηση του Λιμένος Ηρακλείου σε ιδιώτη σημειώνοντας πως: «Eίναι αδιανόητο για τους γνωρίζοντες χωροταξία αλλά και νομικά θέματα όταν γίνεται μια διαγωνιστική διαδικασία, μια ιδιωτικοποίηση κοινώς, μια παραχώρηση τόσο σημαντικής και κομβικής πύλη εισόδου για το νησί, όπως είναι το λιμάνι του Ηρακλείου να το παραχωρούν χωρίς να γνωρίζουμε το master plan και την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για να γνωρίζουν κι οι ενδιαφερόμενοι τις νόρμες και τους κανόνες του διαγωνισμού. Εδώ έχουμε μια γνωστή αλλά δεξιά αν θέλετε πλειοδοτική διαδικασία, δε μας εκπλήσσει η κυβέρνηση της δεξιάς και του κ. Μητσοτάκη στο ζήτημα αυτό, προφανώς έχουν έρθει σε συνεννόηση από πριν , όπως πάντα κάνουν με τον ιδιώτη και με την αγορά. Να θυμίσω πως σε 5 χρόνια διακυβέρνησης της δεξιάς στον τόπο, στην Κρήτη δεν έχει μείνει τίποτα σε δημόσια υποδομή. Έχουν καταφέρει πραγματικά να χαθεί ο δημόσιος έλεγχος στον ΒΟΑΚ κι οι παραχωρησιούχοι να βάλουν και διόδια για να τον χρησιμοποιούμε, ενώ κι η πύλη εισόδου του αεροδρομίου που κατασκευάζεται είναι επίσης μια ιδιωτική επένδυση. Στο λιμάνι του Ηρακλείου, επίσης, όταν 93% των χωρών της Ευρώπης αλλά και του δυτικού κόσμου, διατηρούν τον δημόσιο χαρακτήρα των λιμένων και φυσικά εκχωρούν δραστηριότητες γιατί δεν είμαστε και δογματικοί εναντίον του ιδιωτικού τομέα. Ο ιδιώτης με το ποσό των 80 εκ ευρώ που προσέφερε στην πολιτεία για να αγοράσει το λιμάνι δεν αποκτά μόνο τη δυνατότητα είσπραξης των 8,13 εκατομμυρίων το χρόνο που σε βάθος 40 ετών θα ξεπεράσουν τα 120 εκ ευρώ, αλλά και τα ακίνητα τα οποία είναι πάρα πολλά. Για παράδειγμα, να χαιρετήσει ο Δήμος Ηρακλείου το Μαρίνα, τέλος, ο δημόσιος χαρακτήρας του Μαρίνα δεν θα υπάρχει πιά. Μπορεί να κατασκευαστεί και κάτι άλλο, μια άλλη χρήση ότι επιθυμεί ο ιδιώτη, είναι πάνω από 30 κτίρια μεγάλης επιφανείας τα οποία πλέον ανήκουν για νομή και κατοχή για πάντα στον ιδιώτη. Αυτό που παραμένει μετά από 40 χρόνια ξανά σε δημόσιο έλεγχο είναι η γη, τα οικόπεδα που δεν μπορεί βάσει του Συντάγματος να το αποκτήσει κανένας ιδιώτης. Όπως κι αν το πιάσεις εγώ παρέθεσα σήμερα στην επιτροπή 15 προβληματικά σημεία. Αύριο θα συνεχίσουμε τη συζήτηση για το θέμα και θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε την ίδια την κοινωνία, τους φορείς, το δήμο Ηρακλείου, το δήμο Μαλεβιζίου, το δήμο Βιάννου, το Δήμο Γόρτυνας, γιατί περιλαμβάνονται εγκαταστάσεις του ΟΛΗ και στην ενδοχώρα του Ηρακλείου και στο Λιβυκό πέλαγος που παραχωρούνται. Θέλουμε να ακούσουμε τις απόψεις των επιμελητηρίων, πρέπει να μιλήσει η κοινωνία. Δυστυχώς, η πόλη δεν κερδίζει τίποτα στην πράξη παρά ψίχουλα, αλλά ένα μεγάλο ρυπογόνο φόρτο. Θα γίνει κέντρο διερχομένων λόγω της κρουαζιέρας αλλά δεν ξέρω αν προσφέρει στην πόλη, ότι οι τουρίστες έρχονται για λίγες ώρες και ξαναφεύγουν, ενώ οι ρύποι είναι δυσανάλογα μεγάλη για τέτοιου είδους πλοία. Πρέπει να υπάρξει μια άλλη προσέγγιση σε αυτό το ζήτημα.»
Ο κ. Μαμουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης σημειώνοντας πως: «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, βιάστηκε να προχωρήσει στην κύρωση της σύμβασης παραχώρησης και να δημιουργήσει ο Ιταλός επενδυτής από τη Νάπολι ένα μονοπώλειο. Καθώς μην ξεχνάμε πως έχει στην κατοχή του, το λιμάνι του Ηρακλείου, το λιμάνι στη Ηγουμενίτσα που οδηγεί προς την Ιταλία, έχει και τα πλοία που μεταφέρουν το Ηράκλειο – Αθήνα και Ηγουμενίτσα – Ιταλία. . Καταλαβαίνετε ότι αυτό το μονοπώλιο, αυτό το σκληρό καρτέλ που δημιουργείται μπορεί άμεσα και ακαριαία και αιφνίδια, για όλους εμάς να ανεβάσει στο διπλάσιο τις τιμές, καθώς δεν υπάρχει επαρκής μηχανισμός της πολιτείας να τιθασεύσει τον διακαή πόθο του ιδιώτη για παραπάνω έσοδα. Αυτά πληρώνουμε τώρα, με τα τρόφιμα με τη διύλιση με τα καύσιμα με την ενέργεια. Μην ξεχνάμε ότι η Κρήτη μας έχει ένα σοβαρό εξαγωγικό προφίλ, παράγει ευπαθή προϊόντα που φεύγουν στην υπόλοιπη χώρα και η Ευρώπη. Τι θα συμβεί αν διπλασιαστεί ο ναύλος για όλες αυτές τις επιχειρήσεις. Τι θα σημαίνει για το κόστος παραγωγής και διάθεσης αυτών των προϊόντων. Έχουμε μια κυβέρνηση η οποία κυριολεκτικά άγεται και φέρεται από τις ορέξεις του εκάστοτε ιδιώτη.»