Το Ηράκλειο έχει ανάγκη την βιώσιμη κινητικότητα

Δημοσιεύτηκε στις 16/07/2019 17:37

Το Ηράκλειο έχει ανάγκη την βιώσιμη κινητικότητα

Η Τοπογράφος και συγκοινωνιολόγος με ειδίκευσή στην βιώσιμη κινητικότητα Μαρία Σίτη και ο πρόεδρος του ΕΣΥ ΠΡΩΤΑ Γιάννης Λιονάκης μίλησαν για το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας και κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η πολιτική στο Ηράκλειο μέσα από τον Politica 89.8 και την εκπομπή του Χρήστου Κώνστα

Βιώσιμη Κινητικότητα

Η κα. Σίτη προχώρησε σε μία ανάλυση του όρου της αστικής βιώσιμης κινητικότητας σημειώνοντας ως εξής:

“Η Βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι η πιο σύγχρονη απάντηση στα συμβατικά αυτοκίνητα και στην άναρχη κατάσταση που βιώνουμε στις πόλεις με τα αυτοκίνητα και τις μηχανές να συσσωρεύονται. Εισάγουμε το ποδήλατο τον περίπατο και την κυκλοφορία με τα δημόσια μέσα δεν κινούμαστε κατά των αυτοκινήτων”.

“Πόσο εύκολο είναι να οδηγήσει κανείς σε αυτούς τους δρόμους με ασφάλεια” σημείωσε η κα Σίτη Αντιστρέφοντας το ερώτημα του Χρήστου Κώνστα για τους 3 βασικούς άξονες που πρεσβεύει η βιώσιμη κινητικότητα. “Προσπαθούμε να κάνουμε την μετάβαση σε αυτό το νέο πρότυπο. Επιχειρούμε να έρθουν προγράμματα χρηματοδότησης σχετικά με την βιώσιμη κινητικότητα, ζητούμε να αλλάξουν τα όρια ταχύτητας και καλούμε να αλλάξει ο κόσμος τον τρόπο που κινείται στην καθημερινότητα του με το τελευταίο να θεωρείται και το πιο σημαντικό'”,πρόσθεσε η κα. Σίτη .

“Το πιο βασικό είναι να αντιληφθούμε την έννοια της δημοκρατίας που δεν είναι άλλη από το να αφήνεις στον άλλο τον χώρο να κινηθεί ελεύθερα, να κινηθεί με ασφάλεια, να  διαλέξει το πως θα κινηθεί, έπρεπε να υπάρχει κάποιος νομοθέτης όμως για να υπάρξει και η βιώσιμη κινητικότητα. Έχουμε τις γνώσεις από τους ειδικούς για την βιώσιμη κινητικότητα, αλλά δεν έχουμε την νοοτροπία, το να μην εισέρχονται αυτοκίνητα στην πόλη το έλεγα επί Δημαρχίας Ασλάνη ακόμα. Ωστόσο δεν μετακινείται ο κόσμος με ποδήλατο και διάφορα εναλλακτικά μέσα, με το ποδήλατο μετακινείται στην πόλη μόνο το 1% και τα λεωφορεία το 2%. Δεν έχουμε κουλτούρα συνύπαρξης αυτοκινήτων,πεζών και ποδηλάτων”, σημείωσε ο κ. Λιονάκης.

Να μην καταργηθεί το αυτοκίνητο αλλά να περιοριστεί η χρήση του

“Ο στόχος δεν είναι να αφαιρέσουμε το αυτοκίνητο, ο στόχος είναι να περιοριστεί η χρήση του και να υπάρξει η κίνηση και με εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Πρέπει να δημιουργήσουμε την δυνατότητα που δια της ατόπου να περιοριστεί η χρήση του αυτοκίνητου εκτός πόλης, όπως το μίνιμπας και οι χώροι στάθμευσης στις κεντρικές στάσεις των μικρών λεωφορείων”, πρόσθεσε η κα. Σίτη

Βραβείο για την βιώσιμη κινητικότητα στο Ηράκλειο

“Το βραβείο το πήραμε σαν Ηράκλειο γιατί κάναμε κάποιες δράσεις ευαισθητοποίησης στο οποίο ενεργοποιήθηκαν πολλοί φορείς και επικοινωνήσαμε το πως θα μετακινηθούν οι πολίτες στην πόλη χρησιμοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Γι αυτό πήραμε πρόσφατα και ένα νέο οικονομικό βραβείο της τάξης των 15.000 ευρώ με σκοπό να συνεχίσουμε τις δράσεις μας ενημερώνοντας όλο και περισσότερο κόσμο”.

Χρειάζονται αλλαγές για την βιώσιμη κινητικότητα

“Έχουμε φτιάξει ένα κώδικα κυκλοφορίας με 120 άρθρα αλλά μόνο ένα αναφέρεται στο πως θα κινείται η ανθρώπινη ύπαρξη. Αυτό συνέβη γιατί τότε ο κοκ ήταν αυτοκινητοκεντρικός. Πρέπει να ελπίζουμε και να δουλεύουμε , να δίδονται παραδείγματα , κυνήγι από τις αρχές και κίνητρα. Χώρες που άλλαξαν τις δομές και την νοοτροπία τους δεν άλλαξαν από την μια μέρα στην άλλη”, τόνισαν τόσο ο κ. Λιονάκης όσο και η κα Σίτη