Το ΕΛΜΕΠΑ ζητά κοινωνική ευαισθησία για τους υπό διαγραφή φοιτητές – Τί λέει ο Αντιπρύτανης, Φώτης Μαυροματάκης

«Είναι άδικο να διαγράφονται φοιτητές που βρίσκονται μόλις ένα εξάμηνο από το πτυχίο τους», τονίζει σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Θεμάτων και Δια Βίου Μάθησης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), Φώτης Μαυροματάκης, στην εκπομπή, “Τα λέμε το απόγευμα”, με το Νίκο Αγγελάκη. Σχολιάζοντας τον νόμο 4957/2022, που προβλέπει διαγραφή φοιτητών τον Σεπτέμβριο του 2025, ο ίδιος υπογραμμίζει την ανάγκη για «κοινωνική ευαισθησία» και εξαιρέσεις.
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε με αφορμή το ψήφισμα που εξέδωσε το Πρυτανικό Συμβούλιο του ΕΛΜΕΠΑ με το οποίο εκφράζει αντιρρήσεις στο να εφαρμοστεί ο νόμος ως έχει.
«Συζητάμε για περίπου 2.500 φοιτητές, εκ των οποίων οι 1.500 έχουν ήδη ολοκληρώσει την πρακτική άσκηση», λέει. «Είναι φοιτητές που οφείλουν 1-2 μαθήματα ή ολοκληρώνουν πτυχιακή εργασία. Δεν γίνεται να εξομοιώνονται με όσους δεν πάτησαν ποτέ στο μάθημα».
Ο Αντιπρύτανης εκτιμά ότι «το Υπουργείο δεν διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να νομοθετήσει οριζόντια» και ζητά «να ληφθεί υπόψη πόσο κοντά βρίσκεται ο κάθε φοιτητής στη λήψη πτυχίου». Όπως αναφέρει, «αρκετοί συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα ή σε πρακτική άσκηση. Ήταν κρίμα να μην καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους».
Στο μεταξύ, οι φοιτητές κινητοποιούνται: «Σε σχέση με το 2023 είχαμε σχεδόν τριπλασιασμό δηλώσεων μαθημάτων. Έλαβαν το μήνυμα και προσπαθούν να τελειώσουν. Είναι άδικο να τους στερήσουμε το πτυχίο τώρα».
Ο κ. Μαυροματάκης παρουσίασε επίσης τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του ΕΛΜΕΠΑ, ανοιχτά προς το ευρύ κοινό. «Από πρώτες βοήθειες και εμπορική διαχείριση μέχρι κοινωνικές δεξιότητες και εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών, έχουμε ήδη υλοποιήσει ή ετοιμάζουμε δεκάδες σεμινάρια». Όπως επισημαίνει, «είναι μια γέφυρα εκπαίδευσης προς την κοινωνία. Η ενημέρωση και η συμμετοχή είναι απλή: όλα είναι αναρτημένα στο hmu.gr».
Ακούστε τη συνέντευξη του κυρίου Μαυροματάκη στο ηχητικό αρχείο που ακολουθεί.