SOS: Αναζητούνται κανόνες για τη χρήση των ηλεκτροκίνητων πατινιών
Την ζωή μας «πατίνι» φαίνεται πως έχουν κάνει οι χρήστες των ηλεκτρονικών πατινιών που έχουν εμφανιστεί στα κέντρα των μεγάλων πόλεων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Και βέβαια οι φόβοι των περισσότερων για το τροχαίο ή τα ατυχήματα που προκαλούνται από την χρήση των ηλεκτρονικών πατινιών επιβεβαιώθηκαν στο άγγελμα της είδησης που αφορούσε στο πρώτο τροχαίο στην Παραλιακή Λεωφόρο του Ηρακλείου. Και μπορεί αυτή τη φορά τα δύο νεαρά κορίτσια να τραυματίστηκαν ελαφρά, ο ρυθμός όμως της εξάπλωσης τους και η αλόγιστη τους χρήση σύμφωνα με τους ειδικότερους δεν θα αργήσει να δώσει και θανατηφόρα ατυχήματα όπως ήδη άλλωστε έχει συμβεί σε πόλεις του εξωτερικού.
Μουρτζάκης: «Δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για τα μηχανοκίνητα πατίνια»
Ούτε η Ελλάδα ούτε η Ευρώπη έχει θεσπίσει ειδικό Νομοθετικό πλαίσιο που να αφορά στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων πατινιών τόνισε ο Διοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου Μανώλης Μουρτζάκης στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη. Μας πρόλαβαν οι εξελίξεις και η γοργή ανάπτυξη της «μόδας» της χρήσης των ηλεκτροκίνητων πατινιών με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να μην υφίστανται νόμοι που να προστατεύουν τον ίδιο τον χρήστη αυτών των μέσων. Απευθύνω έκκληση και μέσω του politica 89.8 στα νέα παιδιά που τα χρησιμοποιούν να λαμβάνουν έστω τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας φορώντας κράνος και αποφεύγοντας να κινηθούν σε οδικά δίκτυα με φόρτο κυκλοφορίας.
Λιονάκης: «Χωρίς νομοθετικό πλαίσιο δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν τα πατίνια»
«Το πρόβλημα εστιάζεται τόσο στους πεζόδρομους καθώς ανυποψίαστοι πολίτες μπαίνουν σε κίνδυνο αλλά και όταν βγαίνουν σε δρόμους με κυκλοφορία. Έχω φωτογραφίες χρηστών ηλεκτροκίνητων πατινιών που κυκλοφορούν στον Πλατανιά νύχτα, χωρίς φωτισμό, χωρίς κράνος, κινούμενοι με μεγάλη ταχύτητα. Θεωρώ ότι το ηλεκτροκίνητο πατίνι ήρθε για να μείνει, επιβάλλεται όμως να κυκλοφορεί μέσω συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου Δεν έχουμε τις υποδομές για τις χρήσεις αυτές, και κυρίως έχουμε σοβαρό έλλειμα κανόνων. Αίρεται όλη η συζήτηση που κάνουμε για την ασφάλεια μας την κουλτούρα μας κλπ. Χάνεται η ουσία των πραγμάτων, καθώς ακόμη και με 5 χλμ. να πέσει κάποιος πάνω σε κάποιον άλλο, αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.
«Αν ήμουν Δήμαρχος σήμερα θα φοβόμουν για την κυκλοφορία των πατινιών»
Υπάρχει σοβαρό έλλειμα στις πληροφορίες που αφορούν τόσο στο καθεστώς αδειοδότησης στην κυκλοφορία των πατινιών αλλά και στους κανόνες που η κάθε εταιρία ζητά να εφαρμόσουν οι χρήστες δήλωσε στον Politica o Γιάννης Λιονάκης «Μέχρι όμως να μάθουμε, ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο αν συμβεί το οτιδήποτε; Αν ήμουν δήμαρχος θα φοβόμουν να επιτρέψω την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σήμερα, θα προβληματιζόμουν περισσότερο μην τυχόν και συμβεί κάτι σοβαρότερο. Και ίσως είναι η αρχή περισσότερο από ποτέ της επιτακτικής συζήτησης στα Δημοτικά Συμβούλια ων πόλεων για την θέσπιση έστω και προσωρινών κανόνων που να αφορούν στη χρήση και κυκλοφορία των πατινιών.