Πρωτοπόρος η Κρήτη στις έρευνες για την οδική ασφάλεια
Με αφορμή την πιλοτική σε πρώτη φάση, εισαγωγή του μαθήματος της Κυκλοφοριακής Αγωγής, στα σχολεία, σύμφωνα και με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας μίλησε στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη η υπεύθυνη του θεσμοθετημένου Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας που ανήκει στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης Μαρία Παπαδακάκη.
Αναφερόμενη στο εργαστήριο η κ. Παπαδακάκη, επεσήμανε πως: “Το Εργαστήριο έχει σκοπό τη μελέτη των κοινωνικών προβλημάτων, καθώς και την προαγωγή της δημόσιας υγείας και της ασφάλειας του γενικού πληθυσμού.Ανάμεσα στους επιμέρους στόχους του εργαστηρίου είναι η διερεύνηση των συμπεριφορών διακινδύνευσης κατά την οδήγηση. “
“Παρά τα 30 χρόνια ερευνών στην οδική συμπεριφορά και ασφάλεια το Υπουργείο δεν ζήτησε ποτέ τις προτάσεις μας”
Η κ. Παπαδακάκη, αναφερόμενη στα αποτελέσματα ερευνών του εργαστηρίου για την οδική ασφάλεια, σημείωσε πως, “το πρόγραμμα τρέχει εδώ και 30 χρόνια, η συνεργασία μας και με την Περιφέρεια Κρήτης είναι άψογη, ωστόσο ενώ μιλάμε για τα τροχαία ατυχήματα, έχουμε επίσημα στοιχεία ερευνών για την οδική ασφάλεια, έχουμε προτάσεις για το πως τα παιδιά θα μάθουν να οδηγούν με προσοχή και ασφάλεια, το Υπουργείο Παιδείας δεν ζήτησε ποτέ τις προτάσεις μας έως τώρα.”
“Το λάθος που κάναμε ήταν πως οι μελέτες μας έχουν αποδοθεί στα Αγγλικά”
“Το εργαστήριο μας συμμετέχει ως συντονιστής φορέας και ως εταίρος σε συνεργατικά ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα, χρηματοδοτούμενα από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Διαθέτει ένα πλήθος από επιστημονικές δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων στο πλαίσιο διάδοσης του έργου του, ωστόσο το λάθος που κάναμε είναι πως οι έρευνες αυτές είναι δημοσιευμένες στα Αγγλικά κάτι που μπορεί να δυσκόλεψε την προώθηση της δράσης μας στην Ελλάδα. Σημασία έχει να αξιοποιηθούν τα δεδομένα των ερευνών και η πολιτεία να επενδύσει στον τομέα της οδικής ασφάλειας καθώς κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε μέχρι στιγμής. Δυστυχώς στην χώρα μας μια τέτοια επένδυση, όπως και πολλές άλλες αλλά εν προκειμένω στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς έπρεπε να γίνει μετά την κατευθυντήρια γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.