Πρόεδρος Δ.Σ.Η: «Σε τροχιά εξομάλυνσης το Κτηματολογιο για τα ακίνητα του Ηρακλείου από τον επόμενο μήνα»

Δημοσιεύτηκε στις 05/12/2024 20:42

Πρόεδρος Δ.Σ.Η: «Σε τροχιά εξομάλυνσης το Κτηματολογιο για τα ακίνητα του Ηρακλείου από τον επόμενο μήνα»

Σε τροχιά εξομάλυνσης μπαίνει το Κτηματολόγιο για τα ακίνητα του Ηρακλείου από τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου Νίκου Λογοθέτη που μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.

Για την συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο του Κτηματολογίου και την ανακοίνωση ενίσχυσης της υπηρεσίας με υπαλλήλους, ο  κ. Λογοθέτης ανέφερε: «Το πρόβλημα ήταν το ταυτόχρονο κλείσιμο όλων των υποθηκοφυλακίων χωρίς προετοιμασία για την επόμενη μέρα. Θα έπρεπε να υπήρχε πρόνοια για την φύλαξη των αρχείων, αυτή υπήρξε μόνο για το υποθηκοφυλακείο Ηρακλείου,  δηλαδή τα φυσικά αρχεία βρίσκονται στο χώρο όπου υπήρχαν και πριν το κλείσιμο και εξυπηρετούν συνάδελφοι. Για όλα τα υπόλοιπα όμως, δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα να υπάρχει παντελής αδυναμία πρόσβασης σε αυτά. Η σάρωση και η ψηφιοποίηση των αρχείων καθυστερεί πάρα πολύ, έχει οδηγήσει στην πλήρη αδυναμία ελέγχου τίτλων, που  σημαίνει αδυναμία σύνταξης  συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης, αδυναμία εγγραφής προσημειώσεων για την χορήγηση δανείων, αδυναμία για την έκδοση πιστοποιητικών προκειμένου να προσκομιστούν στα δικαστήρια για τη συζήτηση υποθέσεων που δικονομικά αποτελεί προϋπόθεση η προσκόμιση τους.»

Για το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ψηφιοποίησης ώστε να εξυπηρετούνται κι οι πολίτες καλύτερα, ο κ. Λογοθέτης απαντά:  «Δεν έχει αποσαφηνιστεί ούτε η  ολοκλήρωση της διαδικασία ψηφιοποίησης, ούτε η διάθεση των γραφείων, μόνο σε αυτό του Ηρακλείου, αλλά ακόμα και σε αυτό, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η δυνατότητα πλήρους ελέγχου. Σε όποιο δικηγορικό γραφείο κι αν απευθυνθείτε, κανένας δεν θα υπογράψει με βεβαιότητα ότι έχει έναν ολοκληρωμένο έλεγχο ακινήτου προκειμένου να προχωρήσει στην πράξη που θέλετε. Σε ότι αφορά το υποθηκοφυλακείο Ηρακλείου,  αυτό θα λυθεί σε ένα μήνα. Από την μία έχουμε το φυσικό αρχείο του υποθηκοφυλακείου στην διάθεση μας, από την άλλη θα έχουμε ολοκληρωμένα και ηλεκτρονικά τις πράξεις, που έχουν γίνει από 01/07, οπότε και έκλεισε το υποθηκοφυλακείο όπως και τα υπόλοιπα, συνεπώς, αφού θα έχουμε στη διάθεση μας το σύνολο των πληροφοριών, θα έχουμε στην διάθεση μας, φαντάζομαι μέσα στον επόμενο μήνα την τη δυνατότητα τουλάχιστον για τα ακίνητα που αφορούν το πρώην υποθηκοφυλακείο Ηρακλείου να μπορούμε να κάνουμε έλεγχο και τις πράξεις που χρειάζονται.»

Για τα υπόλοιπα υποθηκοφυλακείο του Ν. Ηρακλείου, ο κ. Λογοθέτης απαντά: «Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα,  αυτό έχει να κάνει με την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης η την θέση στην διάθεση των δικηγόρων και των υπαλλήλων  που έχουν την υποχρέωση να εκδώσουν πιστοποιητικά των φυσικών αρχείων των υπόλοιπων 7 υποθηκοφυλακείων.»

Για τις απαντήσεις που έλαβε από τον Πρόεδρο της εταιρείας Κτηματολογίου στο Ηράκλειο, ο κ. Λογοθέτης σημειώνει πως: «Το σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε από την αναγνώριση του προβλήματος. Δεν υπάρχει πρόβλημα σε αυτό, αναγνωρίζεται, δεν αμφισβητείται, αποδίδεται στον ανάδοχο , ο οποίος ανέλαβε την σάρωση και την ψηφιοποίηση αυτή, μια σύνθετη διαδικασία εκατομμυρίων σελίδων για να τοποθετηθούν στην ειδική πλατφόρμα που θα έχουμε πρόσβαση για να κάνουμε ηλεκτρονικά τον έλεγχο από τα γραφεία μας, άρα αποδόθηκε σε αυτόν τον παράγοντα η καθυστέρηση που υπάρχει. Είναι όμως μεγάλο το διάστημα των 5 μηνών, δεν ξέρουμε ακόμα πόσο θα κρατήσει. Συνεπώς,  ζητήσαμε να ληφθούν άμεσα μέτρα με προτεραιοποίηση  του Ανατολικού Γραφείου που είναι το Κτηματολογικό Γραφείο Ηρακλείου που είναι το Κτηματολογικό γραφείο Κρήτης,  ώστε ό τι μπορεί να γίνει σε επίπεδο  εξυπηρέτησης των πολιτών και αρμόδιων επαγγελματιών να γίνει. Ελήφθησαν αποφάσεις, σχετικές με την στελέχωση του γραφείου. Πιστεύω ότι θα επιταχύνει η διαδικασία, θα βελτιωθεί το πρόβλημα, είναι βέβαιο ότι θα προχωρήσει η διαδικασία των εκκρεμοτήτων των υφιστάμενων που δεν σχετίζονται με την κατάργηση των υποθηκοφυλακείων. Έχουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό πράξεων σε εκκρεμότητα, 2700 πράξεις εκκρεμούν. Αυτές θα τις αναλάβει να τις διεκπεραιώσει μια ομάδα εργασίας του Υπουργείου αποτελούμενη από 22 δικηγόρους με έδρα την Αθήνα και θα χρειαστούν περίπου ένα δίμηνο. Είναι πιθανόν να βρεθούν γραφεία ώστε να υπάρξει φυσικός χώρος, ώστε να μπορούν οι συνάδελφοι να ασχοληθούν με τα φυσικά αρχεία σε κάποιο χώρο, όπου θα φυλαχθούν με ασφάλεια άρα και να γίνονται πράξεις. »