Οι τουρίστες με το καλημέρα ζητούν κωδικό WI-FI και όχι δωμάτιο με θέα
Για τα αίτια της φετινής πτώσης στον τουρισμό αλλά και τις αλλαγές του τουριστικού προϊόντος μίλησε στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Πελεκανάκης.
Στο 5% η πτώση στον τουρισμό για την Κρήτη – Στο 15% η πτώση στις εισπράξεις
«Είναι πολλές οι αιτίες που οδήγησαν φέτος στην πτώση του τουρισμού στην Κρήτη: Η καθήλωση των boing, οι 7 αεροπορικές εταιρίες που χρεοκόπησαν, τα διαμερίσματα airbnb, τα περίπου 20.000 καινούρια κρεβάτια στην Κρήτη, οι καλές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στην Ευρώπη καθώς επίσης και η επιστροφή ανταγωνιστικών χωρών στο παιχνίδι δήλωσε ο κ. Πελεκανάκης συμπληρώνοντας πως: «Μπορεί το ποσοστό μείωσης των επισκεπτών μείωσης να είναι μικρό η ψαλίδα όμως θα ανοίξει όταν οι ξενοδόχοι θα κάνουν ταμείο καθώς ο φόβος για μια κακή σεζόν έδωσε πολλές προσφορές άρα χαμηλές τιμές ενώ θα πρέπει να συνυπολογίσετε και την υπερφορολόγηση στις ξενοδοχειακές μονάδες».
«Οι υπηρεσίες του αεροδρομίου μας έχουν βγάλει ασπροπρόσωπους»
Το σοβαρό έλλειμα υποδομών στην Κρήτη προφανώς και επηρεάζει τις κριτικές των επισκεπτών οφείλουμε πάντως υπογράμμισε ο κ. Πελεκανάκης να αναγνωρίσουμε την καθημερινή «μάχη» που δίνουν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης προκειμένου οι εκατομμύρια των επισκεπτών να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. «Σίγουρα οι υπηρεσίες του αεροδρομίου μέχρι τώρα μας έχει βγάλει ασπροπρόσωπους. Έχουμε 5.5 εκ. τουρίστες, μόνο το νούμερο τα λέει όλα και πόσο προσπαθούν όλοι να παρέχουν στους τουρίστες ποιοτικές υπηρεσίες στις διακοπές τους».
Οι απαιτήσεις αλλάζουν για τους τουρίστες
Για τις νέες συμπεριφορές και απαιτήσεις των επισκεπτών στην Κρήτη έκανε λόγο ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων στον Politica: «Ο τουρίστας με το που μπαίνει στο ξενοδοχείο, δεν λέει ούτε καλημέρα. Αυτό που ζητάει αμέσως είναι ο κωδικός του Wi-Fi και όχι πια την θέση του δωματίου του ή την θέα που θα έχει στη διάρκεια των διακοπών του. Το έχουμε ήδη αντιληφθεί φροντίζοντας ιδιαίτερα για υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών στην κάλυψη των αναγκών της σύνδεσης του επισκέπτη με το διαδίκτυο. Αλλά και εμείς με τη σειρά μας φροντίζουμε πλέον οι φωτογραφίες από τις εμπειρίες του ταξιδιού τους στην Κρήτη που αναρτώνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να τις χρησιμοποιούμε ως τον καλύτερο τρόπο διαφήμισης του νησιού μας. Ο διαχειριστής των social media πλέον έχει μεγάλο ρόλο στο κάθε ξενοδοχείο, παρακολουθεί, απαντάει και έρχεται σε επαφή με τον πελάτη».
Αλλάζει ο χάρτης των ξενοδοχείων στην Κρήτη τα επόμενα χρόνια
«Στα επόμενα 10 χρόνια αλλάζει ο χάρτης των ξενοδοχείων, και με την προσθήκη νέων παιχτών και μονάδων αλλά και με αλλαγή στις ιδιοκτησίες. Υπάρχουν γερασμένα ξενοδοχεία που χρήζουν ανακαίνισης, άλλα που δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα να ανακαινισθούν και άλλα που δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση.
Θεωρώ ότι η επόμενη 5ετία ανήκει στον νομό Λασιθίου, καθώς εκεί υπάρχουν διαθέσιμες εκτάσεις για να αναγερθούν νέες μονάδες, το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο της Σητείας μπορεί να βοηθήσει πολύ αλλά γενικότερα η περιοχή είναι πιο έτοιμη από ποτέ να αναπτυχθεί και ήδη έχει βάλει μπροστά τις μηχανές».