Ο τρόπος χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, κλειδί για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και απειλών στον Κυβερνοχώρο
Τα πολλά και συχνά περιστατικά στον κυβερνοχώρο και στην εικονική πραγματικότητα στου διαδικτύου, με κυρίαρχες τις απάτες αλλά και τις κυβερνοεπιθέσεις, είναι μια ρουτίνα στην καθημερινή μας φυσική πραγματικότητας, με οδυνηρό αντίκτυπο και επιπτώσεις σε άτομα και οργανισμούς (εταιρείες και φορείς), ανέφερε σήμερα στην εκπομπή “Δημοσίως” του Νίκου Παπαδάκη στον politica 89.8 ο κ. Γιώργος Παπαπροδρόμου, Αντιστράτηγος ε.α. – Πτυχιούχος Νομικής ΑΠΘ – Δικαστικός Γραφολόγος, Ειδικός σε θέματα Αντιμετώπισης Κυβερνοεγκλήματος.
Κλειδί στην αντιμετώπιση του παραπάνω φαινομένου αποτελεί η απόκτηση δεξιοτήτων, ικανών και περισσότερο αποτελεσματικών, από τις συντεταγμένες δομές και θεσμούς μιας πολιτείας, με κυρίαρχη την εκπαίδευση.
Οι σύγχρονες προκλήσεις επιβάλλουν και στη εκπαίδευση την μεγαλύτερη, καλύτερη και προσεκτική αξιοποίηση της τεχνολογίας, γεγονός που επισημαίνεται και στην πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών GEM Report 2023.
Μια τεχνολογία με ανθρωποκεντρικό όραμα όπου ο άνθρωπος έχει την τεχνολογία ως απαραίτητο μέσο και εργαλείο για την επίλυση προβλημάτων και την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης και ευημερίας.
Την προσπάθεια αυτή πρέπει να αγκαλιάσουν στο σύνολο τους οι κοινωνικοί θεσμοί και φορείς (ακαδημαϊκή κοινότητα, τοπική αυτοδιοίκηση, κα) δημιουργώντας ένα χώρο σεβασμού και προτεραιοποίησης των ανθρωπίνων αξιών, την απουσία εκφράσεων ρητορικής μίσους, την μείωση των κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων, τη μείωση του ψηφιακού χάσματος, την αξιοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων σε μια αποκεντρωτική οπτική και προσέγγιση, την καλύτερη αξιοποίηση υποδομών και οντοτήτων (όπως ο ENISA) που βρίσκονται στη χώρα μας.
Καλές πρακτικές Κυβερνοασφάλειας, μέσω της εκπαίδευσης, όπως η περίπτωση της Εσθονίας, συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των προοπτικών της χώρας μας τόσο στην ΕΕ όσο κι εκτός. Αυτό απαιτεί προσπάθεια, βούληση κι ομοθυμία, τονίστηκε μεταξύ άλλων.
Σχετικοί δικτυακοί τόποι :
https://www.unesco.org/gem-report/en/technology
https://www.youtube.com/watch?v=o2qFVGuO2IM
https://www.youtube.com/watch?v=YfsiuboD8AU&t=190s https://nationaldigitalacademy.gov.gr/
https://www.coe.int/en/web/digital-citizenship-education/about
https://www.oecd.org/publications/shaping-digital-education-bac4dc9f en.htm
https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/education-and technology-publications
Ακούστε τον κ. Παπαπροδρόμου: