Μόνο με ραντεβού θα γίνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών στις ΔΟΥ
Για το πως μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετηθούν πλέον μετά και από την άρση των μέτρων από τις Δημόσιες Υπηρεσίες, μίλησε στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην ΔΟΥ Ανατολικής Κρήτης Γιώργος Παπαδάκης.
Σε γενικές γραμμές το προσωπικό της ΔΟΥ έχει επιστρέψει από 1 Ιουνίου, τόνισε ο κ. Παπαδάκης. “Επειδή όμως εξακολουθούν να ισχύουν τα μέτρα αποτροπής διασποράς και σε συνδυασμό με το άνοιγμα των σχολείων, πολλοί συνάδελφοι δικαιούνται την άδεια ειδικού σκοπού. Συν το γεγονός, ότι η είσοδος των φορολογουμένων στη ΔΟΥ, δεν επιτρέπεται όπως το είχαμε συνηθίσει, παλιότερα. Χρειάζεται να κλείσουμε ραντεβού σε κάθε περίπτωση”.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη, έχουν ενημερωθεί όλα τα ΜΜΕ γι’ αυτό. “Συμβουλεύουμε τους πολίτες να στέλνουν email στην ΔΟΥ ή να επικοινωνούν με συγκεκριμένα τηλέφωνα που υπάρχουν στο δελτίου τύπου, ανά τμήμα”.
Για το γεγονός, ότι κάθε τμήμα έχει τη δική του τηλεφωνική γραμμή, μίλησε ο κ. Παπαπδάκης λέγοντας: “Αναγκαστικά. Γιατί διαφορετικά μπορεί να στείλε email, έτσι ώστε ο τεχνικός διαχειριστής της ΔΟΥ, να δώσει το email στο συγκεκριμένο τμήμα και να ρυθμίσει το ραντεβού του. Αυτό που θα ήθελα να πω, είναι ότι επειδή αυτή η περίοδος ήταν δύσκολη για όλους έχει συσσωρευτεί σε κάποια τμήματα ένας όγκος υποθέσεων. Σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα των ζητημάτων που επεξεργαζόμαστε εδώ, οπότε σε κάποιο τμήμα ενδεχομένως να υπάρξει καθυστέρηση”.
Για το πόσο μπορεί να διαρκέσει η καθυστέρηση, ο κ. Παπαδάκης απάντησε πως εξαρτάται από την υπόθεση. “Γιατί κάτι το οποίο φαίνεται πολύ απλό για τον φορολογούμενο στην ουσία δεν είναι τόσο απλό. Πχ η χορήγηση μιας φορολογικής ενημερότητας, μπορεί να εμπλέκεται σε πάρα πολλά τμήματα. Οπότε είναι αρκετά πολύπλοκο πολλές φορές” ενώ ο κ. Παπαδάκης: “Επίσης να πω ότι ιδιαίτερα προβλήματα μας έχει δημιουργήσει το γεγονός, ότι πληρωμές που έγιναν από τρίτους εξακολουθούν να μην φαίνονται. Πληρωμές που έκαναν δηλαδή άνθρωποι στις ρυθμίσεις τους, από 30/3 και μετά εξακολουθούν να μη φαίνονται στο σύστημα. Οπότε αν μια πληρωμή δεν φαίνεται στο σύστημα, είναι πιο δύσκολο να του δώσουμε μια φορολογική ενημερότητα ή να ζητήσουμε μια ρύθμιση”.
Αυτό συμβαίνει, λόγω των διαδοχικών παρατάσεων που δόθηκαν λόγω κορωνοϊού σε διάφορες κατηγορίες πληρωμών, ανέφερε ο κ. Παπαδάκης. “Στην ΔΟΥ έχουμε ειδικά συνεργεία, που έρχονται απόγευμα, προκειμένου να να προσπαθήσουν να αμβλύνουν το πρόβλημα, για τις πληρωμές που έχουν πέσει σε εμάς”.
“Θα αποκατασταθεί η διαδικασία, ο φορολογούμενος σε καμία περίπτωση δεν θα επιβαρυνθεί με προσαυξήσεις ή οτιδήποτε άλλο. Εμείς συνιστούμε στους φορολογούμενους να συνεχίσουν να πληρώνουν κανονικά και σιγά – σιγά θα τελειώσει, πιστεύω, το όλο πρόβλημα” κατέληξε ο κ. Παπαδάκης.