“Μεγάλη η πτώση των βάσεων σε υψηλές παραδοσιακά Ακαδημαϊκές Σχολές”

Δημοσιεύτηκε στις 28/08/2019 18:30

“Μεγάλη η πτώση των βάσεων σε υψηλές παραδοσιακά Ακαδημαϊκές Σχολές”

H υπεύθυνη καθηγήτρια θεωρητικής κατεύθυνσης Αγγελική Κυριακοπούλου από το διαδικτυακό φροντιστήριο eτσι μαθαίνω, μίλησε στον Politica89.8 και τον Χρήστο Κώνστα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις με αφορμή την χθεσινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής των μαθητών στα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας , σχολιάζοντας την πτώση των βάσεων σε υψηλές παραδοσιακά σχολές. 

Η κ. Κυριακοπούλου έκανε λόγο για μία δύσκολη χρονιά για τις Πανελλαδικές εξετάσεις που αφορά την θετική κατεύθυνση καθώς τα θέματα έκρυβαν παγίδες και κατάφεραν να ανταποκριθούν σε αυτά μόνο οι καλά διαβασμένοι μαθητές με την ίδια να αναφέρει χαρακτηριστικά πως: “Φέτος η χρονιά ήταν δύσκολη για την θετική κατεύθυνσή όχι τόσο ως προς τα θέματα, αλλά κυρίως λόγω των κρυμμένων παγίδων που είχαν και απαιτούσαν καλά διαβασμένους μαθητές για τον εντοπισμό και την λύση τους. Ωστόσο το σύστημα παραμένει σκληρό και οι μαθητές υστερούν σε επιδόσεις, είδαμε πτώση σε σχολές που παραδοσιακά είναι ψηλές να πέφτουν, στην φιλολογία για παράδειγμα οι βάσεις άγγιξαν το 10”. 

Το βασικό ζήτημα που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την κ. Κυριακοπούλου είναι το αν οι επιλογές των μαθητών σχετικά με τις σχολές που διαλέγουν ανταποκρίνονται στην αυριανή αγορά εργασίας γι αυτό και η κ. Κυριακοπούλου σημειώνει πως:  “Η σύγχρονη αγορά ζητά ένα τεχνοκρατικό σύστημα γι αυτό και βλέπουμε αύξηση των βάσεων σε τεχνολογικές σχολές , οι ανθρωπιστικές επιστήμες φθίνουν συνεχώς και κάνουν τους μαθητές να ζητούν τεχνοκρατικά πόστα χωρίς να ξέρουν το μέλλον τους όμως. Αυτό που προβληματίζει τους εκπαιδευτικούς είναι το πως το παιδί που καταβάλλει κόπο σε ένα δύσκολο εκπαιδευτικό σύστημα και σε μία δύσκολη διαδικασία όπως τις Πανελλαδικές εξετάσεις καταφέρνει με τον τίτλο που αποφοιτά να δουλέψει στο μέλλον και να αξιοποιήσει τον τίτλο σπουδών του. Θέλουμε να δούμε αν μπορούν τα παιδιά να ανταποκριθούν στις νέες εξελίξεις και αν υπάρχουν οι υποδομές  όμως για να στηρίξουν το μέλλον των παιδιών”.

Η επιλογή των σχολών πλέον κινείται γύρω από την αγορά εργασίας την εύκολη αποκατάσταση και το εύκολο χρήμα σύμφωνα με την κ. Κυριακοπούλου η οποία τονίζει πως, “οι μαθητές έχουν το βάσανο της επαγγελματικής αποκατάστασης και κάνουν επιλογές με βάση “την μόδα”, τι είναι “πιασάρικο” και τι θα τους δώσει δουλειά στο μέλλον κι εύκολο χρήμα. Ωστόσο δεν πρέπει να είναι μόνο αυτό το ζητούμενο, λίγοι είναι οι μαθητές που διαλέγουν με βάση τα θέλω τους , διαλέγουν τις πολυτεχνικές σχολές κι είναι άγνωστο τελικά αν στο μέλλον καταφέρουν να αξιοποιήσουν αυτούς τους τίτλους σπουδών καθώς μπορεί να μην φτάνουν οι δομές για να μπορέσουν να υποστηρίξουν τις επιλογές τους”.

Αναφορικά με την επαναφορά της βάσης του 10 η οποία φαίνεται να συζητείται έντονα στους κύκλους του Υπουργείου παιδείας η κ. Κυριακοπούλου τόνισε πως θα βελτιώσει την κατάσταση καθώς η ποιότητα εισαγωγής στα ακαδημαϊκά ιδρύματα θα βελτιωθεί. Συγκεκριμένα επεσήμανε πως, “θα εισαχθούν καλύτεροι μαθητές άρα θα διατηρηθεί σε πιο υψηλά επίπεδα η ποιότητα των μαθητών που εισάγονται στα Ακαδημαϊκά ιδρύματα τα οποία πρέπει να διατηρηθούν σε υψηλό επίπεδο. Αν το επίπεδο των μαθητών που εισάγονται στα ακαδημαϊκά ιδρύματα είναι χαμηλό εκπίπτει και η ποιότητα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων”. Για ένα πιο αξιοκρατικό και καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα όμως χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση και επίλυση ζητημάτων πέραν της βάσης του 10″. 

Η κ. Κυριακοπούλου αναφορικά με την τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια κατά την οποία στις Πανελλαδικές εξετάσεις γράφουν καλύτερα τα κορίτσια από τα αγόρια και πετυχαίνουν περισσότερο υπογράμμισε πως: “Δεν θα μπορούσα να κατηγοριοποιήσω τους μαθητές σε φύλλα, οπότε η διαπίστωση του ότι τα κορίτσια είναι πιο επιτυχημένα στις Πανελλαδικές από τα αγόρια δεν με καλύπτει αν αναλογιστώ πως στο φροντιστήριο μας η επιτυχία σε αγόρια και κορίτσια ήταν εφάμιλλη,  γι αυτό και διαφωνώ με αυτή την διαπίστωση”. 

Για το πρώτο Διαδικτυακό φροντιστήριο στην Ελλάδα eτσι μαθαίνω που λειτουργεί από το 2013 με έδρα την Πάτρα η κ. Κυριακοπούλου τόνισε πως:

“Το διαδικτυακό φροντιστήριο eτσι μαθαίνω λειτουργεί από το 2013 και έχουμε μαθητές κι από το Ηράκλειο και από το Ρέθυμνο, είμαστε το πρώτο διαδικτυακό φροντιστήριο στην Ελλάδα. Δίνει την δυνατότητα στους μαθητές που μπορούν να παρακολουθήσουν με τα κατάλληλα εργαλεία από απόσταση τα μαθήματα μας απ όποιο μέρος της Ελλάδας κι αν βρίσκονται. Εξυπηρετεί ευκολότερα  είτε μαθητές με κινητικά προβλήματα, είτε μαθητές που δεν έχουν την άνεση να γραφτούν σε ένα φροντιστηριακό όμιλο και τους δίνει την δυνατότητα να διαλέγουν τον καλύτερο καθηγητή ώστε να διαδρούν , να γράφουν και να παρακολουθούν τα μαθήματα. Φέτος είχαμε 187 μαθητές και εισήχθησαν όλοι στα Ακαδημαϊκά ιδρύματα, με την επιτυχία αυτή να είναι και η μεγαλύτερη για το φροντιστήριο μας καθώς η φετινή χρονιά αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά για εμάς”. 

Ακούστε εδώ όσα είπε η κ. Κυριακοπούλου στον Politica89.8:

Η ηλεκτρονική διεύθυνση του φροντιστηρίου είναι https://etsimathainw.gr/ και το τηλέφωνο επικοινωνίας  +30 211 800 9813