Μ.Σίτι: «Άτολμος ο νέος Κ.Ο.Κ – Ορθές οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του Δ.Ηρακλείου αλλά χρειάζονται προσθήκες και διορθώσεις»

Δημοσιεύτηκε στις 09/01/2025 16:52

Μ.Σίτι: «Άτολμος ο νέος Κ.Ο.Κ – Ορθές οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του Δ.Ηρακλείου αλλά χρειάζονται προσθήκες και διορθώσεις»

Άτολμο χαρακτήρισε το νέο Κ.Ο.Κ. η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη, που μίλησε για το θέμα στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα. Μάλιστα, η ίδια αναφέρθηκε και στις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του Δ.Ηρακλείου, υποστηρίζοντας πως ορθώς έγιναν και πως χρειάζονται σε αυτές οι  κατάλληλες προσθήκες και διορθώσεις.

Σε ότι αφορά το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, η κ. Σίτη επεσήμανε πως:  «Είναι μια άτολμη προσπάθεια από πλευράς κυβέρνησης να αναθεωρήσει κάποια δεδομένα. Δεν βλέπουμε να βάζει τις αρχές και τις ρυθμίσεις που υλοποιούν πολλά Ευρωπαϊκά κράτη με στόχο την καλύτερη οδική ασφάλεια. Όποιος νέος Νόμος και να ερχόταν δεν θα μας έλυνε το πρόβλημα αν δεν γίνουν έλεγχοι αλλά και υποδομές. Για παράδειγμα, στο σχέδιο νόμου ορίζεται ρητά στο άρθρο 2 ότι αντικείμενο του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η ασφαλής συνύπαρξη των πεζών και των οχημάτων στο οδικό δίκτυο και η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας και βλέποντας στη συνέχεια τα επιμέρους άρθρα, δεν βλέπουμε βελτιώσεις. Στην πραγματικότητα δεν βλέπουμε ούτε μια ρύθμιση που να διασφαλίζει ότι κάτι διαφορετικό θα συμβαίνει στον ελληνικό δρόμο, από αυτό που συμβαίνει σήμερα. Η συνύπαρξη πεζών κι οχημάτων σημαίνει στην πραγματικότητα ότι θα έπρεπε να ειπωθούν και να ξεκαθαριστούν οι όροι ταχύτητας και διασφάλισης του δικτύου μέσω μιας ικανοποιητικής διάδρασης πεζών – οχημάτων στο δρόμο ανάλογο με το που κινείται ο πεζός. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία δεν αγγίξαμε, καθόλου, όχι απλά τα ρυθμίσαμε λάθος. Βελτιώσαμε, το ποινικό σκέλος και τις κυρώσεις και τα χρήματα, αλλά δεν προχωρήσαμε σε πράγματα που όντως θα βοηθούσαν τη συνύπαρξη οχημάτων – πεζών. Δεν είδαμε για παράδειγμα, να θεσπίζονται οι λωρίδες μέσων βιώσιμης κινητικότητας, δεν είδαμε να υπάρχει μια λεωφορειολωρίδα, στην οποία πχ, θα μπορεί να μπαίνει μέσα και το ταξί και το ποδήλατο και ουσιαστικά θα έχουν μια προτεραιότητα έναντι των άλλων μέσων. Δεν είδαμε ένα κώδικα που να μας ρυθμίζει επιτέλους την προτεραιότητα σε έναν κυκλικό κόμβο. Δεν είδαμε ρυθμίσεις, για τη στάθμιση πάνω στις διασταυρώσεις κι ειδικά στις γειτονιές. Θα μπορούσε να γίνει μια τέτοια ρύθμιση, προκειμένου να μειωθούν τα χαμηλού κόστους τροχαία συμβάντα, τα οποία τα βλέπουμε να συμβαίνουν καθημερινά και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, δεν καταγράφονται. Σκεφτείτε καν πολλά εξ αυτών δεν καταγράφηκαν. Είναι πολύ σημαντικό να δούμε υπό ένα άλλο πρίσμα, το τι θα βοηθήσει τη συνύπαρξη πεζών κι αυτοκινήτων, οχημάτων και για τη λειτουργικότητα της καθημερινότητας μας και για να επέλθει η ισορροπία στο πως κυκλοφορούμε στο δρόμο.»

Η κ. Σίτη, αναφέρθηκε και σε ένα γενικότερο λόγο που σε όλη την Ε.Ε. δεν τίθεται ζήτημα ρύθμισης ορίου 30 Km στην πόλη, σημειώνοντας πως:  «Το Lobby της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιστέκεται στο ζήτημα του να τεθεί κύμα εκτεταμένης εφαρμογής των 30 km την ώρα στην πόλη, καθώς αυτό θα μειωθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους.»

Για το Δήμο Ηρακλείου, και τις παρεμβάσεις του στην παραλιακή Ηρακλείου, η κ. Σίτη, σημειώνει πως: «Στο σημείο της παραλιακής λεωφόρου, που τοποθετήθηκαν τα κολωνάκια, υπήρχε πρόβλημα παρόδιας στάθμευσης. Ήταν μια παρέμβαση αυτή που έγινε που καλώς έγινε προκειμένου να σταματήσει η υψηλή παραβατικότητα που υπήρχε καθώς στην ουσία οχήματα στάθμευαν πάνω στο δρόμο, ο οποίος ήταν διπλής κυκλοφορίας και λόγω της παράνομης στάθμευσης, οι 2 λωρίδες είχαν γίνει μία. Παρόμοιες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν και σε άλλα σημεία της πόλης αλλά και σε άλλα σημεία της παραλιακής που υπάρχει παρόδια στάθμευση. Χρειάζεται όμως και στο σημείο που τοποθετήθηκαν κολωνάκια να γίνουν και περαιτέρω παρεμβάσεις, καθώς τα οχήματα που στάθμευαν κλείνοντας τη μία λωρίδα στο δρόμο στην παραλιακή, μεταφέρθηκαν πλέον κάποια μέτρα παρακάτω, που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν σταθμευμένα οχήματα, και μιλώ για το σημείο έξω από το μαγαζί εστίασης ενβι. Είναι μια εξαιρετικά σωστή παρέμβαση αυτή που έκανε ο δήμος λοιπόν και που φυσικά  χρήζει συμπληρώσεων και χρήζει διορθώσεων. Είναι πολύ σημαντικό ανάλογες παρεμβάσεις να τις δούμε και σε αρτηρίες όπως είναι η 62 μαρτύρων, και σε τμήματα του πεταλοειδή.»