M. Μπελαδάκης: “Χαίρομαι για την επαναφορά της αριστείας και την κατάργηση του τζόγου στα σχολεία”
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”, Μανώλης Μπελαδάκης μέσα από τον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη αναφέρθηκε στις εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης στο Υπουργείο Παιδείας, ενώ φάνηκε σύμφωνος στην επαναφορά του κριτηρίου της αριστείας των μαθητών που θα ορίζονται σημαιοφόροι.
Αναφορικά με τις προσλήψεις που εξήγγειλε η κα Κεραμέως Υπουργός Παιδείας, ο κ. Μπελαδάκης σημείωσε πως “είναι θετικό το γεγονός των περικοπών στις αποσπάσεις καθώς δεν πρέπει να διαχέονται οι εκπαιδευτικοί σε άλλες υπηρεσίες πέραν από την τάξη”. Όσον αφορά τώρα τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών πρόσθεσε ότι “είναι θετική η εξαγγελία των 4.500 χιλιάδων διορισμών στην ειδική αγωγή ενώ τόνισε ότι η 10.500 χιλιάδες διορισμοί που είχε προαναγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν προηγούμενη ήταν ένα προεκλογικό παιχνίδι από αυτά που συνήθιζε να κάνει καθώς στα χρόνια διακυβέρνησης του είχε εξαγγείλει συνολικά 65.000 χιλιάδες διορισμούς”.
“Η παιδεία έχει ανάγκη από διορισμούς και πρέπει να γίνουν με σοβαρότητα από τον νέο Υπουργείο, να υπάρχει δηλαδή το πλαίσιο και οι πόροι για να καλυφθούν οι ανάγκες και τα κενά στην εκπαίδευση”, συμπλήρωσε ο κ. Μπελαδάκης που εκτιμά ότι “οι διορισμοί θα γίνουν στα τέλη Οκτώβρη με αρχές Νοέμβρη με τον προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς να είναι απαραίτητος και τους αναπληρωτές να κληθούν να καλύψουν τα κενά έως τον διορισμό του μόνιμου προσωπικού”.
Λέμε ναι στην αξιολόγηση αλλά με αντικειμενικά κριτήρια
“Η αξιολόγηση είναι ένα θέμα που προσφέρεται για πολιτική κερδοσκοπία την οποία είχε η προηγούμενη κυβέρνηση , σύμφωνα με τον κ. Μπελαδάκη, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα ζήτημα που πρέπει να αφορά όλο το δημόσιο και πρέπει να γίνει μόνο με αξιοκρατικά και υποστηρικτικά κριτήρια, γιατί για να αξιολογήσεις ένα εκπαιδευτικό πρέπει να αξιολογήσεις όλο το εκπαιδευτικό σύστημα και τις δομές που τον υποστηρίζουν.
Αναφορικά με τις υποστηρικτικές δομές επιμόρφωσης και τον ρόλο του σχολικού συμβούλου που καταργήθηκε ο κ. Μπελαδάκης επεσήμανε ότι “δεν υπάρχουν οι δομές που να επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς και πως η κατάργηση των σχολικών συμβούλων και η αντικατάσταση τους από τους συντονιστές εκπαίδευσης που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν μία τακτική που εξυπηρετούσε την κυβέρνηση για να εξυπηρετήσει συμφέροντα όσων τάχθηκαν κατά της αξιολόγησης, καθώς οι σχολικοί σύμβουλοι είχε ακουστεί ότι είχαν εμπλοκή στην διαδικασία της αξιολόγησης. Εγώ πιστεύω ότι ο ρόλος του σχολικού συμβούλου μπορούσε να αναβαθμιστεί και να μην καταργηθεί γιατί είναι απαραίτητος κι έχει θέση μέσα στο σχολείο”.
Αναφορικά με την επαναφορά της επιλογής μαθητών μέσω αριστείας για την σημαία, ο κ. Μπελαδάκης όντας χαρούμενος για κάτι τέτοιο, τόνισε ότι “η σημαία είναι μια επιβράβευση της αριστείας των μαθητών και έγινε με σκοπό να δοθούν κίνητρα στους μαθητές να αριστεύουν και να πετύχουν διαβάζοντας κι όχι να τους διδάξει ότι μπορούν να την κερδίσουν στην τύχη και στον τζόγο”.
Όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα ο κ. Μπελαδάκης, υπογράμμισε ότι “η εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν έχει κατακτήσει αυτό που ζητά η σύγχρονη κοινωνία καθώς εξακολουθούμε να έχουμε ένα σχολείο παπαγαλίας κι ένα συντηρητικό σύστημα που δεν έρχεται να δώσει απάντηση στα ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας. Τάσσομαι υπέρ των νέων εκπαιδευτικών μεθόδων όπως την βιωματική μάθηση και την διαδραστικότητα της εκπαίδευσης, είμαι υπέρ της ελευθερίας του εκπαιδευτικού στην τάξη που εφαρμόζει πιο ελεύθερα την διδασκαλία του ξεφεύγοντας από τους περιορισμούς διδαχής της ύλης και είμαι υπέρ των πρότυπων πειραματικών σχολείων σύμφωνα με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης. Θέλω είπε κλείνοντας ο κ. Μπελαδάκης , ένα δημόσιο πρότυπο πειραματικό σχολείο που να εφαρμόζει νέες καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης , που θα απευθύνεται σε όλους και όχι σε μία συγκεκριμένη κοινωνική ελίτ”.