Γιώργος Σισαμάκης: “Σχεδιάζουμε το Ηράκλειο του μέλλοντος”

Δημοσιεύτηκε στις 09/12/2020 11:45

Γιώργος Σισαμάκης: “Σχεδιάζουμε το Ηράκλειο του μέλλοντος”

Σχεδιάζουμε ένα Ηράκλειο του μέλλοντος τόνισε μεταξύ άλλων ο Αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού – Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υπαίθρου και επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο για όλους” Γιώργος Σισαμάκης, που φιλοξενήθηκε  στον Politica 89.8 και την εκπομπή “Δημοσίως” του Νίκου Παπαδάκη.

Μετά από ένα διάστημα 8 μηνών και από την πανδημία να είναι σε ψηλά επίπεδα, ο κ. Σισαμάκης θεωρεί ότι η πλειοψηφία των πολιτών αντιλαμβάνεται την δυσκολία και ότι πρέπει να προστατεύσει τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του. ” Δεν είναι όπως το πρώτο κύμα της πανδημίας που ήμασταν όλοι φοβισμένοι, τώρα όμως δυστυχώς παρόλο που γνωρίζουμε, δεν είμαστε τόσο προσεκτικοί. Εκτιμώ ότι ο μέσος πολίτης έχει καταλάβει την δυσκολία της κατάστασης”.  

Για το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Ηρακλείου, ο κ. Σισαμάκης ανέφερε πως μόλις χθες πέρασε το προσχέδιο του τεχνικού προγράμματος από την Οικονομική Επιτροπή και ο προϋπολογισμός προκειμένου να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. “Δόθηκε ένα περιθώριο στις παρατάξεις μέχρι τις 14 του Δεκέμβρη να καταθέσουν τις εναλλακτικές τους προτάσεις και θα γίνει μία συνολική κουβέντα”. Υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Δήμος στο να συγκροτήσει και να εκτελέσει το τεχνικό πρόγραμμα, όμως το θετικό της υπόθεσης αυτής είναι ότι έχει δοθεί ένα πολύ μεγάλο βάρος στην ωρίμανση έργων και μελετών αλλά και στην εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων ώστε να μπορέσει να εξισορροπιστεί αυτή η δυσκολία. ” Το τεχνικό πρόγραμμα “έπεσε” καθώς ο Δήμος Ηρακλείου παρείχε στους πολίτες αυξημένες υπηρεσίες αλλά και είχε ιδιαίτερα κόστη λόγω της πανδημίας τα οποία ξεπερνούν τα 6 με 7 εκατ. Επίσης δικαστικές αποφάσεις που έχουν παραμείνει αρκετοί στον Δήμο, “επιβαρύνουν” επιπρόσθετα τον προϋπολογισμό και δεν μας δίνουν την δυνατότητα να έχουμε το τεχνικό πρόγραμμα που θα είχαμε. Υπάρχει μείωση καθώς, μας έχει επιβαρύνει το Υπουργείο, με τις μισθοδοσίες των σχολικών καθαριστριών” ανέφερε ο κ. Σισαμάκης.



Η απόφαση της μείωσης των δημοτικών τελών θα δημιουργήσει μία παραπάνω δυσκολία στην εκτέλεση του έργου ιδιαίτερα στα ανταποδοτικά. Σύμφωνα με τον κ. Σισαμάκη, το τεχνικό πρόγραμμα έχει βασικές προτεραιότητες, αναδεικνύει θέματα όπως βιώσιμη κινητικότητα, αλλαγή της πόλης, ελεύθερους χώρους, έργα υποδομών και βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών. “Υπάρχουν και βασικά αναπτυξιακά και σύγχρονα έργα, που απαντούν σε σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας”.

Για την αξιολόγηση του Ηρακλείου ως προορισμός – όπως αναφέρεται – στο πρόγραμμα, ο κ. Σισαμάκης πρόσθεσε συγκεκριμένα ότι από το τμήμα του τουρισμού ψηφίζεται σήμερα η αναμόρφωση του προϋπολογισμού στην Οικονομική Επιτροπή και είναι μία φιλόδοξη πρωτοβουλία και προσπάθεια των Δήμων Ηρακλείου, Κέρκυρας και των Οργανισμών Λιμένων των δύο τουριστικών προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο. “Έχει γίνει μία συνεργασία με παγκόσμιο οργανισμό κρουαζιέρας και με τον παγκόσμιο οργανισμό αειφόρου τουρισμού, προκειμένου να μας αξιολογήσει με τα πρότυπα GSTC. Μας ενδιαφέρει να μπούμε στον παγκόσμιο χάρτη και να δει ο κόσμος ότι δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση και να ενσωματώσουμε τις βασικές παρατηρήσεις και την στρατηγική που θα προκύψει μέσα από αυτή την διαδικασία, ώστε το Ηράκλειο να προετοιμαστεί για την επόμενη χρονιά”. 

“Το τελευταίο διάστημα προχωρήσαμε στην αντικατάσταση των φαναριών για να μπορούν οι τυφλοί να κάνουν χρήση. Προχωράμε σε μία νέα αναβάθμιση της πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, με ράμπες ΑμεΑ στο σύνολο της πόλης, προσαρμόζουμε σχολεία και τις δημόσιες υπηρεσία” τόνισε ο κ. Σισαμάκης συμπληρώνοντας ότι αυτή είναι μία δράση ακόμα, που θα ενισχύσει την πολιτική του Δήμου προς την λογική των ίσων ευκαιριών στην ίση αντιμετώπιση προς όλους τους πολίτες.

Οι κοινότητες είναι στην προτεραιότητα του Δήμου και υπάρχει ενδιαφέρον για τον πρωτογενή τομέα όσο και ο τουρισμός, καθώς είναι οι δύο βασικοί πυλώνες της οικονομίας τόνισε ο κ. Σισαμάκης.

Μάλιστα, πλέον όλα τα πάρκα θα έχουν την διάσταση της “έξυπνης πόλης”. “Η πρόσβαση στο διαδίκτυο προσπαθούμε να γίνει καθολική δημόσια. Υπάρχουν άνθρωποι με δυσκολία πρόσβασης στο διαδίκτυο, άρα όλα τα πάρκα θα βάζουν αυτή την διάσταση και όχι μόνο πρόσβαση στο ίντερνετ, αλλά θα υπάρχουν και αισθητήρες που θα μετρούν το διοξείδιο του άνθρακα. Το κάθε πάρκο θα λειτουργεί ως μία αυτόνομη μονάδα “έξυπνης πόλης” με την ηλεκτροφώτισή του και με άλλες διάφορες εφαρμογές” εξήγησε ο κ. Σισαμάκης.

Θα πραγματοποιηθεί μία τελείως διαφορετική διαδρομή πάνω στα Τείχη, καθώς τον Ιανουάριο με Φλεβάρη θα δημοπρατηθεί προκειμένου να γίνει η οριστική ανάπλαση. “Το Ηράκλειο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα πόλης με άλλες 6 πόλεις της Ελλάδας για να στηθουν τουριστικές πολιτιστικές διαδρομές” επεσήμανε ο κ. Σισαμάκης.

Για την αξιοποίηση του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης” ο κ. Σισαμάκης υποστήριξε ότι  η ανησυχία για το πως θα αξιοποιηθεί δεν είναι μόνο των κατοίκων αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου και έχει προχωρήσει η τεχνική έκθεση ενός ειδικού χωρικού. “Η μεταφορά του αεροδρομίου ανοίγει άλλους αναπτυξιακούς ορίζοντες και είναι από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα.  Με την απομάκρυνσή του, μιλάμε για άλλη πόλη αρκεί να σχεδιαστεί σωστά, να αποδοθούν αυτά που πρέπει στους δημότες του Ηρακλείου και κυρίως στους κατοίκους της Ν. Αλικαρνασσού. Αν γίνει σωστή μελέτη για τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, θα είναι πολύ καλύτερα τόσο για τις περιουσίες των κατοίκων της Αλικαρνασσού όσο και στις οικονομικές δυνατότητες που μπορούν να γίνουν εκεί. Η βασική ιδέα είναι ότι θα πρέπει να αποδοθεί αρκετός ελεύθερος χώρος στους δημότες και θα πρέπει να γίνει ένα μητροπολιτικό πάρκο, να υπάρξουν δραστηριότητες που θα παράγουν έσοδα, εμπορικές, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, και ίσως να γίνει μία μικρή μαρίνα”.

Δημιουργήθηκαν δύο παράλληλες λαϊκές αγορές, ούτως ώστε όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί να εργάζονται τουλάχιστον δύο μέρες την εβδομάδα, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Σισαμάκης. Η δυσκολία αυτή την στιγμή είναι η λαϊκή στην οδό Παρασκευοπούλου, όπου οι άνθρωποι έχουν την λαϊκή μπροστά στα σπίτια τους. “Είχαμε φτάσει στο σημείο της κυκλικής μετακίνησης, όμως μπλοκαρίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και να έρθει μία άλλη πρόταση”.