Γ. Σέγκος: «Αντέξαμε παρά το κλάμα, το αίμα και τον ιδρώτα και θα συνεχίσουμε πιο δυνατοί»
Την άποψη πως τα καλύτερα έρχονται στον ταλαιπωρημένο δήμο Χερσονήσου που παρά το κλάμα το αίμα και τον ιδρώτα που πέρασε την προηγούμενη τετραετία η επόμενη θα είναι εκείνη της ανάπτυξης και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων με έργα που βρίσκονται σε έξέλιξη κι άλλα που έχουν προγραμματιστεί για να γίνουν εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος.
Ειδικότερα ο κ. Σέγκος, ανέφερε πως: «Αντέξαμε παρά το κλάμα, το αίμα και τον ιδρώτα και θα συνεχίσουμε πιο δυνατοί»
Ο δήμαρχος Χερσονήσου, αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο στο Καστέλι που βρίσκεται σε εξέλιξη και εξέφρασε την ανάγκη για επιτάχυνση των εργασιών βελτίωσης των υποδομών στο δήμο Χερσονήσου, προκειμένου να είναι έτοιμος να δεχτεί την ανάπτυξη που θα προσδώσει η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών. Ειδικότερα επεσήμανε πως: «Το αεροδρόμιο του Καστελλίου, είναι ένα πολύ μεγάλο αναπτυξιακό έργο, άσχετα από ποια οπτική γωνία το βλέπει ο καθένας μας, αν το βλέπει ως καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, αν το βλέπει ως ένα φαραωνικό μεγάλο έργο που πιθανότατα δεν το έχει ανάγκη ο τόπος κι αρκούσε να κάνουμε ένα λοξό και μη, επέκταση του υφιστάμενου αεροδρόμιου, η αν το βλέπει, ως ένα άκρως αναπτυξιακό εργαλείο. Εκ των πραγμάτων εκ προοιμίου αυτό το έργο είναι ένα πολύ μεγάλο αναπτυξιακό έργο, άσχετο τις συνέπειες του άρα, λοιπόν, το αναπτυξιακό αυτό έργο θα δώσει μια πολύ μεγάλη ώθηση στο τουριστικό προϊόν. Είναι σημαντικό βέβαια να κάνουμε εδώ την εξής συζήτηση. Αυτή τη στιγμή, το αεροδρόμιο το υφιστάμενο του Ηρακλείου, βέβαια αρμόδιος είναι ο Κύριος Πλιάκας, να μας ενημερώσει, αλλά αν ρωτήσει κάποιος τον κύριο Πλακιά, θα του πει ότι το καλοκαίρι στο πικ της σεζόν μπορεί να προσγειώσει περίπου 200 αεροπλάνα, 210 δεν μπορεί να προσγειώσει γιατί τα 10 θα πρέπει να μπουν πάνω στα άλλα. Φανταστείτε λοιπόν όμως τι θα προξενήσει το νέο αεροδρόμιο όταν θα μπορεί να ξεκινήσει τουλάχιστον από τις 300 πτήσεις την ημέρα και να φτάσει σε ένα πολλαπλάσιο αριθμό των 600 700 όσο φτάσει. Κατευθείαν, μιλάμε για ένα διπλασιασμό της φέρουσας ικανότητας του προορισμού. Το σημαντικό καταρχήν εδώ, το οποίο πρέπει να αποτελέσει σημαντικό ερώτημα όχι μόνο προς την αυτοδιοίκηση, αλλά κυρίως προς το κράτος και για ποιο λόγο λέω προς το κράτος, γιατί να μην ξεχάσουμε ότι τα καλά του τουρισμού κυρίως τα έχει το κράτος, το οποίο παίρνει το συνάλλαγμα, παίρνει τα χρήματα, παίρνει τους φόρους και με αυτούς διευθετεί τις οικονομικές υποθέσεις του κράτους. Εμείς σαν τοπική κοινωνία, έχουμε μια ευημερία, υπάρχουν θέσεις εργασίας, έτσι δεν είναι ; Όμως πέραν της ευημερίας και των θέσεων εργασίας, υπάρχουν και συνέπειες. Φανταστείτε λοιπόν ότι αυτό το αεροδρόμιο, το οποίο θα δύναται να διπλασιάσει τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής τα επόμενα χρόνια. Κατά ομολογία των ειδικών θα είναι έτοιμο σε περίπου 3 με τριάμισι χρόνια. Θα απαιτήσει ένα κάρο βασικές υποδομές προκειμένου να στηρίξει και το τουριστικό προϊόν, αλλά να το στηρίξει και η τοπική κοινωνία με τι οδικές υποδομές διαχείρισης υδάτων, λυμάτων, νερού και όλων των συναφών αυτών υποχρεώσεων θα στηρίξουμε ένα τέτοιο αεροδρόμιο; Πρακτικά θα ανοίξει ένας χείμαρρος ατόμων – επισκεπτών, τον οποίο πρέπει τώρα σήμερα που μιλάμε να τρέξουμε και κυρίως η πολιτεία να κάνει τις αναγκαίες υποδομές, οδικά έργα γρήγορα διαχείριση, απορριμμάτων, διπλασιασμό – τριπλασιασμό των βιολογικών πολύ σύντομα και στην περιοχή του αεροδρομίου του Καστελίου και στου Αρκαλοχωρίου, πιθανότατα λόγω των σεισμών που έγιναν πρόσφατα, αλλά ειδικά σε μας στη χερσόνησο, άμεσα πολεοδομικός σχεδιασμός, τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια που τα δημοπρατεί τους τελευταίους μήνες η πολιτεία με νόμο πρέπει να τα κάνει άμεσα, όσο γίνεται πιο γρήγορα. Να το πω αλλιώς με fast track διαδικασίες και για ποιο λόγο; Γιατί θα έρθει μια ανάπτυξη την οποία, οι δημόσιες υποδομές δεν θα μπορέσουν να την ακολουθήσουν. Θα σωρεύεται κόσμος στην περιοχή μας και σε όλα τα βόρεια παράλια και θα σκοτώνεται κόσμος στους δρόμους θα υπερχειλίζουν φρεάτια από τα πολλά λήμματα, θα διαχειριζόμαστε απορρίμματα που δεν θα έχουμε τις υποδομές να το κάνουμε. Άρα απαιτούνται γρήγορα ενέργειες. Ο δήμος χερσονήσου βέβαια εκείνο που έχω να πω και να μεταφέρω και σε όσους μας ακούν ότι ως δήμος κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας να ενημερώσω λοιπόν ότι οσονούπω, τον επόμενο ένα ενάμιση μήνα, υπογράφεται η μελέτη ενός πολύπαθου έργου που έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από 10 χρόνια του εργοστασίου μηχανικής διαλογής κομποστοποίησης της Χερσονήσου. Αυτό το έργο που είναι στην κατασκευή μαζί με την , το option το, 50% παραπάνω του προϋπολογισμού γύρω στα 35 και πλέον εκατομμύρια. Και 55 με 60 στη δεκαετή λειτουργία, ένα κομβικό έργο, καθώς είναι από τις μεγαλύτερες μονάδες στην Κρήτη διαχείρισης απορριμμάτων, παίρνει πλέον σάρκα και οστά. Δεν μείνανε εκεί. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης έχουμε πάρει 5 εκατομμύρια χρηματοδότηση, αλλά και άλλα, 7,3 εκ ευρώ, για το διπλασιασμό των βιολογικών καθαρισμών σε Μάλια, Χερσόνησο, Γούβες και την ενεργειακή τους αναβάθμιση με την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων προκειμένου να τροφοδοτούνται σε επίπεδο ενέργειας από το φωτοβολταϊκό, για να εκμηδενίσουμε το ενεργειακό τους αποτύπωμα. Πήραμε 4.800.000 € για νέο κύτταρο ξήρανσης λυματολάσπης με παραγωγή βιοαερίου και εξ αυτού παραγωγή ρεύματος για την πλήρη κάλυψη των έργων ενεργειακών αναγκών του ΧΥΤΑ εκμηδενισμός μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος. Αυτό και άλλα, όμως έργα, πρέπει να λάβουν χώρα σύντομα σάρκα και οστά σ όλη την περιοχή με το πιο βασικό, ξαναλέω, είναι σημαντικό ο πολεοδομικός σχεδιασμός, σχέδια πόλης, οριοθέτηση διευθέτηση ρεμάτων για τη σωστή χρήση της γης. Έχουμε τα Μαλλιά, έχουμε τη Χερσόνησο, τις Γούβες, η επισκοπή είναι ενδοχώρα, πολύ ελπιδοφόρα, αναπτυσσόμενη τα επόμενα χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι η επισκοπή είναι ένα προάστιο πρακτικά του Ηρακλείου με 10 λεπτά απόσταση από τις ράμπες της Λεωφόρου Κνωσού, σε 10 λεπτά, είσαι στην Επισκοπή. Είναι το ενδιάμεσο σημείο, πριν το αεροδρόμιο, και η ευρύτερη περιοχή, θα αποτελέσει περιοχή στην οποία τα επόμενα χρόνια, θα μετοικήσει και θα κατοικήσει εκεί πάρα πολύς κόσμος. Η περιοχή Είναι λοιπόν, αναγκαίος ο Πολεοδομικός σχεδιασμός, οι οδικές συνδέσεις και οι συνοδές υποδομές που χρειάζονται.»
Εξέφρασε μάλιστα την απαισιοδοξία του για την τάχιστη υλοποίηση των έργων υποδομής λόγω της γραφειοκρατίας, ενώ σημείωσε πως βρίσκονται παρόλ αυτά σε εξέλιξη σημαντικά έργα. Ειδικότερα ανέφερε πως: «Δεν είμαι πεπεισμένος αγώνα, κάνω. Εγώ σαν δήμαρχος Χερσονήσου βάσει των αρμοδιοτήτων που έχω, κάνω τις ενέργειες που πρέπει για να αναπτύξω και να βελτιώσω την τοπική μου κοινωνία με τα αιτήματα έργων που μπορώ να κάνω Βιολογική κλπ, και να υπενθυμίσω ότι ήδη κατασκευάζεται ο βιολογικός στην θέση Κουτσούρα, της περιοχής από το Κοκκίνι μέχρι τον Καρτερό. Φανταστείτε, ότι το 1/3 του Παραλιακού Μετώπου του Δήμου Χερσονήσου, δεν έχει βιολογικό, δεν είχε ποτέ και τώρα γίνεται. Τελειώσαμε τη μελέτη, τη δημοπρατήσαμε πριν από 6 μήνες έχει μπει ο ανάδοχος κατασκευάζει. Τελειώσανε το δίκτυο στην περιοχή Κοκκίνη στον κεντρικό δρόμο υπολείπονται τα της ενδοχώρας και προχωράμε. Δεν είμαι πεπεισμένος ότι σε 3 – 4 χρόνια θα έχουνε γίνει αυτές οι υποδομές. Ξέρετε όμως ποιο είναι το στοίχημα; Ο καθένας από το μετερίζι του να κάνει τις ενέργειές του. Εγώ αιτούμαι τα έργα που μπορώ να πάρω για να βελτιώσω την τοπική μου κοινωνία κι αυτά που είναι έξω από την αρμοδιότητά μου βλέπε οριοθετήσεις διευθετήσεις ρεμάτων που απαιτούνται για τα σχέδια πόλης και τα σχέδια πόλης, τώρα τα νέα τοπικά πολεοδομικά, όπως λέγονται, τα έχει αναλάβει να τα δημοπρατήσει και να τα υλοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών. Άρα όχι εμείς, γρήγορες διαδικασίες. Επειδή όμως η γραφειοκρατία και η πολυνομία στη χώρα είναι παροιμιώδης από συστάσεως του ελληνικού κράτους τα τελευταία 200 χρόνια – απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου για να προλάβουμε αυτές τις καταστάσεις και επειδή είμαστε δήμος κηρυγμένος σε έκτακτη ανάγκη και η κλιματική αλλαγή έχει χτυπήσει όχι την πόρτα μας, αλλά έχει μπει στο σπίτι μας πια. Βλέπουμε ότι έχουμε πλέον πολύ συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα. Για ποιο λόγο αναφέρω ότι ο Δημος Χερσονησου ως πεδίο σαρμογής fast track διαδικασιών και στα αντιπλημμυρικά έργα. Γιατί ένας δήμος που είναι χτισμένο ατάκτως ειρημένο και ημιπαράνομο ως παράνομο πάνω σε ρέματα, όλο το παραλιακό του μέτωπο είναι θέμα χρόνου να ξαναγίνει, ότι έγινε πριν από μερικά χρόνια. Δεν χρειάζεται σύγκρουση με κανένα. Δεν χρειάζεται να γκρεμίσουμε κάτι ούτε τίποτα, εμείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι ενδεδειγμένες μελέτες, με μικρά φράγματα ανάσχεσης που θα μειώσουν τη ροή. Χρειάζεται να κάνουμε τα σχέδια πόλης, να πούμε στους ανθρώπους που να χτίζουν και να κάνουμε 3- 4 βασικά έργα υποδομής, με την οριοθέτηση διευθέτηση των ρεμάτων και την κατασκευή φραγμάτων ανάσχεσης όπου χρειάζεται. Άρα λοιπόν είμαστε εδώ να αγωνιστούμε, ενίοτε να συγκρουστούμε κιόλας και να διεκδικήσουμε από την πολιτεία και τα όργανα της πολιτείας, τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν για να κάνουμε τα έργα που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.»
Για την επένδυση στην Αμερικάνικη Βάση, ανέφερε ο κ. Σέγκος, πως: «Θα γίνει μια επένδυση στην αμερικανική βάση, την οποία παραχωρήσαμε για 99 χρόνια, έναντι 42 εκατομμυρίων. Η γη δόθηκε για 42 εκατομμύρια. Κάποιοι είχαν την εντύπωση ότι θα πουληθεί 200 με 300.000.000 εκατομμύρια. Θα γίνει λοιπόν, μια επένδυση την επόμενη πενταετία – επταετία μιλάμε για 345 στρέμματα, τα οποία πρακτικά να μην πω ξεπουλήθηκαν να πω ότι πουλήθηκαν πολύ φτηνά γιατί αν θέλετε και εγώ ως μέρος της κοινωνίας πρέπει να αποδεχτώ ότι υπάρχουν κανόνες της αγοράς, για να προκύψει ωστόσο μια επένδυση 300 εκατομμυρίων συνολικά την επόμενη πενταετία και ένεκα αυτής της επένδυσης, θα προκύψει χοντρά χοντρά την επόμενη δεκαπενταετία, ένα με ενάμισι δισεκατομμύριο πλούτος στο δημόσιο το οποιο θα φορολογήσει, την επένδυση. Αυτή τη μεγάλη ξένη άμεση επένδυση πρέπει να στηρίξουμε και να κάνουμε τις αναγκαίες υποδομές, με στοχευμένες παρεμβάσεις και fast track διαδικασίες στους τουριστικούς προορισμούς, που θα βελτιώσει στην αποδοτικότητα την οικονομική του Δήμου Χερσονήσου.»
Άμεση ανάγκη η υλοποίηση των υποδομών τάχιστα, είναι η βασική προτεραιότητα του δημάρχου Χερσονήσου, που πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση και που όπως επεσήμανε: «Γίνεται ένα αεροδρόμιο που μπορεί να μας καταστήσει Μαγιόρκα που έχει σημαντικά προβλήματα υπερτουρισμού και είναι σημαντικό αυτό να το προσέξουμε, για να μην βγούμε κι εμείς από τα σπίτια μας και να μη σκοτωνόμαστε ο ένας με τον άλλο στους δρόμους. Γι αυτό πρέπει να κάνουμε γρήγορα τις υποδομές γιατί σε 3 χρόνια τριάμισι χρόνια, το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο και θα δουλεύει. Αυτό είναι το μεγάλο διακύβευμα για την πολιτεία και ξέρετε τι θα γίνει αν η πολιτεία δεν λάβει τα μέτρα της.»
Απαντώντας στον τίτλο που θα έδινε για την τετραετία που πέρασε ως Δήμαρχος Χερσονήσου αλλά και για εκείνη που προσδώκα στο μέλλον ο κ. Σέγκος σημείωσε: «Τα χρόνια που πέρασαν ήταν Κλάμα, αίμα και ιδρώτας. Αυτή η δημοτική θητεία, ήτανε η χειρότερη από συστάσεως του ελληνικού κράτους στο Δήμο Χερσονήσου για 2 λόγους. Καταρχήν γιατί είχαμε στο δήμο λιμούς, σεισμούς και καταποντισμούς. Ξεκινήσαμε με την πανδημία και ήρθανε και οι φυσικές καταστροφές σε όλη την έκταση του δήμου, όπου σε πολύ μεγάλη έκταση διαλύθηκαν τα πάντα τον Οκτώβριο – Νοέμβριο του 2020. Ενώ και το Σεπτέμβρη του 21, μετά το σεισμό Αρκαλοχώρι, με σημαντικότερες ζημιές, είχαμε 20 με 25 καταπτώσεις κτιρίων στα χωριά του δήμου μας, στο δημοτική ενότητα Επισκοπής, Χαράσσω, Γάλιπε Γαλύφα, Καινούργιο Χωριό και 170-200 κίτρινα που ακόμα δεν έχει βγει απόφαση για αυτά. Η απλή αναλογική αποτέλεσε ένα ακόμα εμπόδιο στην διάρκεια της θητείας μας γιατί δυστυχώς η ελληνική κοινωνία δεν ήταν και δεν είναι έτοιμη να δράσει με την απλή αναλογική. Όλα αυτά, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα, το οποίο όμως, μας δίνει αισιοδοξία για το μέλλον . Γιατί παρά όλες τις αντιξοότητες, κάναμε ότι μπορούσαμε και πάρα πολλά έργα για τα οποία θα γίνει και απολογισμός την Τρίτη στις 5 η ώρα το απόγευμα στο ΔΕΚ για να καταστήσουμε γνωστό στο δημότη τι έχει συμβεί ενώ προγραμματίζονται κι ακόμα αρκετά. Τα επόμενα χρόνια πιστεύω πως θα πετύχουμε πολλά περισσότερα πράγματα, έχουμε βάλει στα σκαριά σημαντικά έργα, ένα εκ των οποίων είναι και η οικονομοτεχνική μελέτη για να προχωρήσει το λιμάνι των Μαλίων, η βιοκλιματική αναβάθμιση των μαλλιών, και η ανάπλαση της χερσαίας ζώνης του λιμένα χερσονήσου που υπογράφηκε παρόντος και του κυρίου Πλακιωτάκη και είναι χρηματοδοτημένη μελέτη και φυσικά η μεγάλη ανάπλαση και η αναβάθμιση των Γουβών με την αμερικανική βάση και όλα τα έργα τα συνοδά έργα που θα κάνουμε εμείς έως και το κομμάτι του καρτερού που ήδη αναβαθμίζεται και από ιδιωτικές επενδύσεις.»