Γ.Καραμπελιάς: «H woke κουλτούρα είναι ο σύγχρονος φασισμός που γεννήθηκε από αντιφασίστες»
Για την woke ατζέντα και κουλτούρα, που θεωρεί πως αποτελεί τον σύγχρονο φασισμό που γεννήθηκε από αντιφασίστες, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας Γιώργος Καραμπελιάς.
Ο κ. Καραμπελιάς, αναφέρθηκε στην εκδήλωση με θέμα “H woke ατζέντα συνταράσσει τον δυτικό κόσμο” στην αίθουσα Ανδρόγεω που θα πραγματοποηθεί το Σάββατο στις 7 το απόγευμα, αλλά και στο αν υπάρχει ή όχι ελληνική εκδοχή της woke ατζέντας: «Ελληνική εκδοχή του woke στην ίδια έκταση που υπάρχει έξω, όχι, όμως υπάρχουν φαινόμενα τα οποία συνδέονται με αυτό. Έχουμε φαινόμενα και στο πανεπιστήμιο, επί παραδείγματι, ότι διδάσκεται η θεωρία του κοινωνικού φύλου, ότι δεν έχουμε βιολογικά φύλα, άλλα ότι το φύλλο είναι κοινωνική κατασκευή διδάσκεται στο ελληνικό πανεπιστήμιο ή έχουμε διάφορα πράγματα σε ορισμένες σχολικές αίθουσες που προωθείται το ουδέτερο αντί το αρσενικό θηλυκό. Το woke έχει 2 ή 3 διαστάσεις, η μία είναι αυτή που αναφέραμε, η άρνηση της ταυτότητας φύλων το δεύτερο είναι η ελεύθερη μετανάστευση χωρίς όριο και η άρνηση των εθνικών κρατών και της έννοιας του κράτους και τρίτο μια πολιτική ορθότητα ως προς το ποιες λέξεις χρησιμοποιούμε. Είναι πρόδρομος μορφές αυτού που ονομάζουμε woke έξω και συνδέθηκε με αυτό και το ζήτημα του γάμου των ομόφυλων.»
Για το αν ο γάμος των ομόφυλων ήταν η ατμομηχανή που εδραίωσε τη συζήτηση για την woke ατζέντα στην χώρα μας ο κ. Καραμπελιάς σημειώνει: «Βεβαίως, βεβαίως και ήταν, καθώς αποτέλεσε κάτι που δεν ήταν προετοιμασμένη η ελληνική πραγματικότητα. Ο γάμος των ομόφυλλων ήταν το όχημα κι έτσι μπήκε κι η μεγάλη συζήτηση για την woke ατζέντα στην χώρα. Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλα θέματα, στην ατζέντα αυτή, πέραν του γάμου. Το ότι εγώ θεωρώ ας πούμε, ότι το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, είναι μια woke έκφραση.»
Για το αν θα ενισχυθεί η woke ατζέντα στην χώρα μας και στον δυτικό κόσμο, ο κ. Καραμπελιάς απαντά: «Στην Αγγλία και στην Γαλλία, έχει αναπτυχθεί πολύ σε ότι αφορά τα ζητήματα των φυλών, για παράδειγμα, έχουμε απόλυτο διαχωρισμό ανδρικού γυναικείου φύλου και των φύλλων σε πάρα πολλές εκδηλώσεις φοιτητικές. Στην Γαλλία κλπ, υπάρχει αντίληψη ότι όλοι οι λευκοί είναι καταπιεστές εκ προοιμίου με βάση την λευκότητα γι αυτό εξάλλου και στην Αμερική γίνονται μαθήματα απολεύκανσης και τελευταίο σε ότι αφορά τα φύλλα, ότι υπάρχει μια αντίληψη που λέει σε ότι αφορά το βιασμό για παράδειγμα, ότι εν δυνάμει βιαστές είναι όλοι οι άνδρες συνολικά και δεν είναι απλά εκδήλωση μιας σεξουαλικής παρεκτροπής από κάποιο κομμάτι ανδρών. Αυτά τα πράγματα υπάρχουν στην Ελλάδα κι αναπτύσσονται ιδιαίτερα στους χώρους από τους οποίους κι εγώ είχα βρεθεί κάποτε και της αριστεράς και τους χώρους τους λεγόμενους αυτόνομους, έχουν αναπτυχθεί σε ένα βαθμό και στον καλλιτεχνικό χώρο εν πολλοίς. Υπάρχει αυτό και στην Ελλάδα απλά δεν έχει πάρει την έκταση που έχει πάρει στις ΗΠΑ. Κι επειδή οι κοινωνικές συνθήκες είναι που το εκτρέφουν φοβάμαι, ότι και στην Ελλάδα θα έρθει πιο έντονα και στο βαθμό μάλιστα που αναπτύσσεται και η ακροδεξιά anti woke αντίληψη, καθώς η μία τρέφει την άλλη. Θέλω να πω, ότι όταν τραβιέται κάτι από την μία πλευρά, αυτομάτως τρέφεται κι η άλλη πλευρά, δηλαδή διαταράσσεται η κοινωνική ισορροπία.»
Στο ερώτημα γιατί υπήρχε κοινωνική ισορροπία στο παρελθόν και δεν υπάρχει τώρα και ποιος καθορίζει την ισορροπία ο κ. Καραμπελιάς απαντά: «Το πρόβλημα είναι ότι αυτό δεν μπορεί να το επιβάλλει στους θεσμούς. Είναι δικαίωμα του προσωπικά να το κάνει, μόνο που δεν μπορεί αυτό το πράγμα να παίρνει θεσμικό χαρακτήρα. Δε μπορεί αυτό το πράγμα να παίρνει θεσμικό χαρακτήρα, να περνάει σε συμβόλαια και σε σύμφωνα. Αυτό είναι κάτι που ξεπερνά τα όρια του ατομικού δικαιώματος. Το ατομικό δικαίωμα είναι προφανές. Εξάλλου είμαστε στην εποχή του απόλυτου δικαιωματισμού, όπου, πλέον τα προβλήματα δεν είναι τόσο. Αυτό κατά τη γνώμη μου ήταν και ένα πρόβλημα της αριστεράς σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες που εγκατέλειψε κοινωνική και ταξική διάσταση των κοινωνικών αντιθέσεων επένδυσε στις λεγόμενες κοινωνιακές αντιθέσεις που αφορούν την έννοια των δικαιωμάτων με τέτοιο τρόπο που οδηγούμε σε έναν απόλυτο κατακερματισμό της κοινωνίας.»
Κατά πόσο επηρεάζει την πολιτική κατάσταση και πόσο επηρεάζεται η ατζέντα των κομμάτων από την συζήτηση γύρω από την woke ατζέντα, ο κ. Καραμπελιάς υπογραμμίζει πως: «Είδατε τις συνέπειες που είχε για τη νέα δημοκρατία , ότι κράτησε και μάλιστα βλακωδώς κατά τη γνώμη, ακόμα και τακτικά αν ήθελαν να περάσουν το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, το έκαναν μερικούς μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, ότι έγινε μια συζήτηση μηνών επί του θέματος, με αποτέλεσμα να έχουμε και 57 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που δεν ψήφισαν το νομοσχέδιο, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στη χώρα. Προκάλεσε ρήγμα και στο ΠΑΣΟΚ, όπου και εκεί ένας μεγάλος αριθμός βουλευτών δεν το ψήφισε. Άρα φαίνονται τα πολιτικά αποτελέσματα, για να μη πάω στον κ. Σαμαρά, που και αυτός ξεκίνησε την αντίθεση του από αυτό το θέμα. Άρα ήδη επιδρούν στα πολιτικά. Οι αλλαγές και οι θεσμικές αλλαγές πρέπει να γίνονται μέσα σε συνθήκες που υπάρχει ι κάποια κοινωνική συναίνεση και αποδοχή, διαφορετικά προκαλούνε και αντισυσπειρώσεις κι ενισχύουν την ακροδεξιά. Αν αφεθεί να αναπτυχθεί το woke, είναι ένας νέος ήπιος ολοκληρωτισμός, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει, διότι επιβάλλει ένα τρόπο συμπεριφοράς . Είναι σαν να λέμε ο σύγχρονος φασισμός, νέου τύπου οπωσδήποτε, που προέρχεται από τους αντιφασίστες. Η επιβολή αυτής της ατζέντας και της woke κουλτούρας, έρχεται από ένα κόσμο που διακρίνεται για τα αντιφασιστικά του ιδεώδη.»