Γ.Αγριμανάκης: «Μόνο 3 από τις 30 περιπτώσεις που προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη είχαν δίκιο για τα πρόστιμα-Την Δευτέρα συνάντηση με τον ΣτΠ»

Δημοσιεύτηκε στις 20/02/2025 18:22

Γ.Αγριμανάκης: «Μόνο 3 από τις 30 περιπτώσεις που προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη είχαν δίκιο για τα πρόστιμα-Την Δευτέρα συνάντηση με τον ΣτΠ»

Για τις 3 από τις 30 περιπτώσεις πολιτών, που προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη και δικαιώθηκαν για τα πρόστιμα που τους επιδόθηκαν εκ παραδρομής, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Αντιδήμαρχος οικονομικών Γιώργος Αγριμανάκης.

Ο κ. Αγριμανάκης, απάντησε στο αν ο δήμος βεβαιώνει και αποστέλλει παλιές οφειλές χωρίς έλεγχο ενώ απάντησε και τι αναφέρει ο Συνήγορος του Πολίτη, σημειώνοντας πως:  «Οποιοσδήποτε ισχυρισμός ότι ο Δήμος βεβαιώνει και αποστέλλει παλαιές οφειλές χωρίς έλεγχο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η πρόσκληση την οποία μας έχει στείλει ο Συνήγορος του πολίτη σε μια συνάντηση εργασίας, δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα ή εν πάση περιπτώσει υπόδειξης. Έχει απλά, αναφερθεί στην περίπτωση επειδή πάλι,  κάποιοι πολίτες δημότες του Ηρακλείου έχουν προσφύγει στη διαδικασία του συνηγόρου του πολίτη, καθώς έχουν παρατηρηθεί μεμονωμένες περιπτώσεις, όπου αφορούν παραβάσεις στον κόκ πέρα της τριετίας όπως λέει ο Νόμος (Δηλαδή θα πρέπει η υπηρεσία να τις βεβαιώσει, στα 3 χρόνια από τότε που θα τις επιδώσει η αστυνομία ή η δημοτική αστυνομία κλπ και οι οποίες δεν μπορούν να επιδοθούν αν παρέλθει η τριετία.) Ο Δήμος Ηρακλείου, πέρσι τον Ιούλιο, έκανε μια μεγάλη Διαπιστωτική Πράξη για 7 βεβαιωτικούς καταλόγους που αφορούσαν 44.243 κλήσεις για το διάστημα από το 2001 έως το 2011 που αδίκως παράτυπα, είχαν βεβαιωθεί πέραν της τριετίας. Γι αυτό και  πήραμε μια απόφαση πέρσι τον Ιούλιο, μια δημοτική απόφαση για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, ο δήμος Ηρακλείου, να διαγράψουμε 1.880.000€ από αυτό το λάθος της υπηρεσίας. Αυτή η εκκαθάριση, υπολογίζεται ότι έχει γίνει κατά 95% όλων αυτών των χρόνων και των κλήσεων που εμπίπτουν στην διαδικασία της τριετίας.  Έχει μείνει ένα 3-5%, γιατί είναι σε άλλους βεβαιωτικούς καταλόγους. Κι αυτό έχει μείνει, γιατί ένα ΑΦΜ, μπορεί να έχει και 10-15 κλήσεις, και να είναι από το 2001 έως το 2024. Κάποιες από αυτές τις κλήσεις, ή μία ή 2 μπορεί να είναι στην διαδικασία της τριετίας, να μην πρέπει δηλαδή να τις πληρώσει, ο δημότης, γι αυτό έρχεται η πληροφόρηση ανά ΑΦΜ. Όμως σε 3 περιπτώσεις εκ παραδρομής τους βεβαιώθηκε οφειλή πέραν της τριετίας. Για αυτές εντέλει, έγινε διαπιστωτική πράξη και παραγράφηκαν άμεσα. Από κει και πέρα, δεν υπάρχει καταγγελία ότι υπάρχει κάποιος πολίτης που του έχει επιδοθεί κλήση πέραν της τριετίας και το έχει πληρώσει. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος, ότι δεν έχουμε πάρει τέτοια χρήματα ως Δήμος Ηρακλείου. Ενδέχεται όμως, λόγω της διαδικασίας του νόμου 5323 που προβλέπει ότι η 20ετία πρέπει να μεταφερθεί στην πενταετία  να υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις όπου λόγω παραδρομής δεν έχει γίνει διαγραφή οφειλών που υπόκεινται σε παραγραφή. Για αυτές τις περιπτώσεις, οι πολίτες μπορούν να απευθυνθούν στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και να αιτηθούν τη διαπιστωτική πράξη παραγραφής. Ήδη έχουμε προβεί σε διαγραφές τέτοιων περιπτώσεων και θα συνεχίσουμε να εξετάζουμε κάθε αίτημα άμεσα και δίκαια.»

Ο κ. Αγριμανάκης, αναφέρθηκε στην διαδικασία που περιλαμβάνει το ξεκαθάρισμα συσσωρευμένων οφειλών δεκαετιών, που είναι καταχωρημένες σε περισσότερες από 200.000 καρτέλες σημειώνοντας πως:   «Για πρώτη φορά ο δήμος Ηρακλείου τα τελευταία 20 χρόνια διαγράφει 1.800.000€, 44.000 κλήσεις και πλέον από τους βεβαιωτικούς καταλόγους. Αυτό έγινε γιατί εμείς θέλουμε να αποσαφηνίσουμε τι είναι αυτό που μας το ζητάνε και τι δεν πρέπει να κουβαλάμε στον προϋπολογισμό μας. Αυτή η διαδικασία έχει γίνει από πέρυσι τον Ιούλιο. Ο Συνήγορος του Πολίτη, και το λέω ξεκάθαρα, ούτε μας τιμωρεί ούτε μας εγκαλεί ούτε στη Σέντρα μας βγάζει, θα έχουμε συνάντηση την ερχόμενη Δευτέρα με κλιμάκιο του εν λόγω φορέα, ωστόσο για το ζήτημα.»


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook