Απ. Βανταράκης: Να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη
Στο μείζον θέμα του κορωνοϊού αναφέρθηκε ο Καθηγητής Υγιεινής του τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών και Πρόεδρος της Ένωσης Βιοεπιστημόνων Απόστολος Βανταράκης, στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη, τονίζοντας ότι οι βιολόγοι μπορούν να βοηθήσουν στα σχολεία αυτή την δεδομένη στιγμή, ενώ υποστηρίζει ότι πρέπει να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη.
Για την επιστολή της Ένωσης Βιεπιστημόνων προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, που αφορά την αξιοποίηση των βιολόγων για την ορθότερη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και τις εκπαιδευτικές δομές αναφέρθηκε ο κ. Βανταράκης: “Στην εκπαίδευση οι βιολόγοι θα πρέπει να έχουν πιο ενεργό ρόλο ειδικά σε αυτές τις συνθήκες. Όπως είναι οι συνθήκες της εκπαίδευσης που θα χρειαστούμε με το άνοιγμα των σχολείων όσον αφορά τον κορωνοϊό. Ένα από τα θέματα που πρέπει να προβλέψει το Υπουργείο είναι η συνεχής και συστηματική εκπαίδευση για το θέμα του κορωνοϊού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στα σχολεία. Θεωρούμε ότι όλοι οι βιολόγοι οι οποίοι απασχολούνται στην εκπαίδευση θα μπορούσαν πολύ ενεργά να βοηθήσουν στην εκπαίδευση έτσι ώστε με την ύλη την οποία θα δώσει ο ΕΟΔΥ να μεταφέρουν στα σχολεία. Είναι απολύτως απαραίτητο τα παιδιά να εκπαιδευτούν πάνω στα προβλήματα, τις προφυλάξεις και τα προληπτικά μέτρα”.
Στην κατάσταση που βαδίζει η χώρα και στο αν γίνονται σωστά βήματα για τα μέτρα που πάρθηκαν στα σχολεία ο κ. Βανταράκης υποστήριξε: ” Γίνονται και βήματα σωστά και βήματα ελλειπή. Ένα ζήτημα είναι ο μη συγχρωτισμός των παιδιών αλλά και η μείωση του αριθμού των μαθητών στα οποία δεν ελήφθησαν μέτρα. Η χρήση της μάσκας είναι ένα εργαλείο όμως δεν είναι το μοναδικό. Σε ορισμένες περιπτώσεις αντιμετωπίζουμε την μάσκα σαν να είναι το μοναδικό μας “όπλο” αλλά είναι ένα συμπληρωματικό “όπλο”. Θα πρέπει να παρθούν και μέτρα που θα είναι πιο πολύπλοκα στην λειτουργία ενός σχολείου. Έχουν παρθεί κάποια μέτρα όπως είναι τα διαλείμματα όμως δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί αυτό στην σχολική χρονιά. Θα πρέπει να εξατομικευτούν τα μέτρα ανά σχολείο και τις ανάγκες που έχει κάθε σχολείο. Αν γινόταν μία εκτίμηση της επικινδυνότητας όσον αφορά τον κορωνοϊό στα σχολεία, θα είχαμε εξειδικευμένα μέτρα ανά σχολείο. Το να παίρνεις οριζόντια μέτρα δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση”.
Ακούστε τον κ. Βανταράκη: