Αντιπρόεδρος εργαζομένων Αεροναυτιλίας Ηρακλείου: «Στον Πύργο Ελέγχου οι πρώτες προσλήψεις για το νεο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι-Με ΑΣΕΠ η κάλυψη 16 θέσεων»
Για τις προσλήψεις στο νεο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι και την κάλυψη 16 θέσεων μέσω ΑΣΕΠ μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Αντιπρόεδρος εργαζομένων Αεροναυτιλίας .
O κ. Μανωλάκης, αναφέρθηκε στην προκήρυξη για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας εκ των οποίων 16 είναι για το Ηράκλειο ενόψει τής προετοιμασίας τους για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, σημειώνοντας πως: «Ξεκινάνε οι προετοιμασίες για την λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Η θέση του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, απαιτεί μια μακροχρόνια εκπαίδευση και χρειάζεται μια μακροχρόνια προετοιμασία για να είμαστε έτοιμοι και να μπορέσουμε να είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε όταν θα λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Για το λόγο αυτό βγήκε κι αυτή η σχετική προκήρυξη. Οι διαδικασίες πρόσληψης καλώς ξεκίνησαν από τώρα γιατί απαιτείται πολύς χρόνος για να μπορέσουν να προωθηθούν όλες αυτές οι αιτήσεις στο ΑΣΕΠ και να γίνουν οι προσλήψεις και να γίνουν οι κατάλληλες διαδικασίες για την εκπαίδευση του προσωπικού. Πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα, ώστε όταν ανοίξει το αεροδρόμιο να είμαστε σε θέση να το εξυπηρετήσουμε.»
Για το αν επαρκεί το προσωπικό στο Αεροδρόμιο Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης, κι αν θα εκδίδονταν αυτή η προκήρυξη σε διαφορετική περίπτωση ο κ. Μανωλάκης απαντά: «Οι ανάγκες σε προσωπικό για το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ν. Καζαντζάκης, λίγο πολύ καλύπτονται με το υπάρχον σημερινό προσωπικό. Οι 16 θέσεις που έχουν προκυρηχθεί από το σύνολο των 97, αφορούν ουσιαστικά τις μετέπειτα αυξανόμενες ανάγκες που θα απαιτούνται στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι . Στο Ηράκλειο, στο υφιστάμενο αεροδρόμιο, οι ανάγκες προσωπικού καλύπτονται, παρόλο που λειτουργούμε οριακά. Χρειάζεται πάντως να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα και για αυτό ξεκίνησε έγκαιρα και πολύ σωστά αυτή η διαδικασία της πρόσληψης των νέων ελεγκτών για το Καστέλι.»
Για τις απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να έχει κανείς για να κάνει αίτηση και να εργαστεί ως ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, ο κ. Μανωλάκης υπογραμμίζει πως: «Για την θέση απαιτείται, τίτλος, οποιασδήποτε πανεπιστημιακής σχολής της Ημεδαπής ή αλλοδαπής αναγνωρισμένο, με άριστη γνώση της αγγλικής που πιστοποιείται με proficiency και ανάλογα πτυχία άλλων φορέων αντίστοιχα, που αναφέρονται σε μακροσκελή προκήρυξη στη σελίδα του ΑΣΕΠ. Ενώ απαραίτητο στοιχείο, είναι ο ενδιαφερόμενος που θα κάνει την αίτηση να είναι μέχρι 30 ετών. Οι αιτήσεις, ανοίγουν στις 13 του μήνα και θα γίνονται μέχρι τις 28 Ιανουαρίου ηλεκτρονικά στο site του ΑΣΕΠ. Να σημειωθεί πως οι άνδρες θα πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές κατά την φάση του διορισμού τους. Ενώ για πρώτη φορά πριμοδοτείται κι η εντοπιότητα με 40 μόρια επιπλέον. Κι είναι αρκετά σημαντικό αυτό, ώστε να καλυφθούν οι θέσεις από άτομα που θα μείνουν στην υπηρεσία και θα εργαστούν στο Ηράκλειο και δεν θα είναι από άλλο μέρος της χώρας, όπου στην πορεία θα επιδιώξουν να γυρίσουν πίσω στον τόπο καταγωγής τους, αφήνοντας έτσι την θέση μετά από κάποια χρόνια κενή, καθώς θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να επαναπροκυρηχθεί για να καλυφθεί εκ νέου.»
Για την εκπαίδευση, την αμοιβή και τις κατηγορίες θέσεων, ο κ. Μανωλάκης ανέφερε: «Αυτή η δουλειά είναι μια δουλειά πάρα πολύ ενδιαφέρον, μια δουλειά που δεν έχει καμία σχέση με τη γραφειοκρατία και με μεγάλο επίπεδο ευθύνης. Απαιτεί αρκετή εκπαίδευση. Περνάμε συνεχώς κι από διάφορα στάδια εκπαίδευσης, ανά τακτά διαστήματα για να ανανεώνεται η επάρκεια μας επαγγελματικά και περνάμε συνεχώς κι από νέους εξομοιωτές και πρωτόκολλα εκπαίδευσης για να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα. Η τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ τη δουλειά μας και έτσι εκπαιδευόμαστε συνεχώς σε νέα σενάρια, όπως σενάρια, αεροπειρατείας, σενάρια για διαχείριση καταστάσεων σε ακραίες καιρικές συνθήκες . Όποιος προσληφθεί, περνάει μια εκπαίδευση στην Αθήνα, από τη δική μας υπηρεσία γύρω στους 5 μήνες μετά πηγαίνει στη μονάδα που έχει τοποθετηθεί και πηγαίνει στον εξομοιωτή πτήσεων. Ενώ για ένα διάστημα, περίπου μια σεζόν, κάνει πρακτική, εργάζεται πάντα με κάποιον πιο έμπειρο και εκπαιδεύεται στην πράξη. Περνάει τουλάχιστον μια διετή εκπαίδευση, δηλαδή, αλλά πληρώνεται κατευθείαν από την πρόσληψη του, άρα πληρώνεται και κατά την εκπαίδευση του.»