«Ένας νέος Μπράντο, ένας σύγχρονος Έρον Φλιν» – Η δόξα, η εξαφάνιση και η επιστροφή του Μάικλ Φασμπέντερ

Δημοσιεύτηκε στις 06/04/2025 21:22

«Ένας νέος Μπράντο, ένας σύγχρονος Έρον Φλιν» – Η δόξα, η εξαφάνιση και η επιστροφή του Μάικλ Φασμπέντερ

Ο Μάικλ Φασμπέντερ ανακηρύχθηκε φαινόμενο της μεγάλης οθόνης πριν μια σειρά από κακές καλλιτεχνικές αποφάσεις τον οδηγήσουν σε ένα διάλειμμα – και τώρα επιστρέφει, με το «The Agency» και τη «Μαύρη τσάντα».

Αν οι Μάγιας είχαν δίκιο και ο κόσμος είχε τελειώσει το 2012, ο τελευταίος μεγάλος σταρ του Χόλιγουντ θα ήταν ο Μάικλ Φασμπέντερ. Το 2011, ήταν ο πιο περιζήτητος και πανταχού παρών ηθοποιός εκεί έξω.

Κυριάρχησε στα εξώφυλλα των περιοδικών, τερμάτισε στο box office και κέρδισε τους κριτικούς με έναν έξυπνο συνδυασμό indie ταινιών και blockbuster franchise. Δεν είχε υπάρξει ερμηνευτής σαν τον Φασμπέντερ στην πρόσφατη μνήμη του Χόλιγουντ: δεν ήταν απλώς ένας εξαίσιος ηθοποιός, ήταν αβίαστα κομψός και ελκυστικός.

O Φασμπέντερ προτιμάει τους αγώνες αυτοκινήτων από την υποκριτική 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Michael Fassbender (@fassbenderthebest)

«Υπάρχουν ηθοποιοί και υπάρχουν καλλιτέχνες»

«Ο νέος Μπράντο», τον αποκαλούσαν. «Ένας σύγχρονος Έρολ Φλιν», είπε ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Ο σκηνοθέτης Στιβ Μακ Κουίν προχώρησε τους επαίνους του ακόμη παραπέρα:

«Υπάρχει μια τεράστια γυναικεία ποιότητα στον Μάικλ, μια ευπάθεια, που νομίζω ότι είναι εξαιρετική. Ο Μάικλ είναι καλλιτέχνης. Υπάρχουν ηθοποιοί και υπάρχουν καλλιτέχνες». Οι έπαινοι δεν είχαν τέλος.

Κατά τη διάρκεια των πέντε ετών, εκτός από τα μπράβο, συγκέντρωσε και βραβεία: δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ, ένα βραβείο κριτικών κινηματογράφου, ένα βραβείο της Ένωσης Ηθοποιών και το κύπελλο Volpi για τον καλύτερο ηθοποιό στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Όλοι ήθελαν να συνδέσουν το όνομά τους με το δικό του και ο Φασμπέντερ άρχισε να εμφανίζεται σε όλα τα μεγάλα έργα. Αλλά το 2017, η δύναμη του άστρου του σβήστηκε με τέτοια βιαιότητα που ο Guardian αναρωτήθηκε: «Μπορεί ο Μάικλ Φασμπέντερ να επιβιώσει από τη χρονιά των αποτυχιών του;».

Μια σειρά από καταστροφικές κυκλοφορίες απειλούσαν να «καταστρέψουν την προηγουμένως λαμπερή καριέρα αυτού του ηθοποιού».

11 χρόνια παντρεμένος με την Αλίσια Βικάντερ 

Ο έρωτας που τους έστειλε στη Λισσαβόνα

Οι ταινίες του είχαν χάσει την αίσθηση της επικαιρότητας, όταν δεν ήταν εντελώς αποτυχημένες. Αν και, δεν υπήρχαν μόνο άσχημα νέα εκείνο το διάστημα. Σε μια από αυτές τις ταινίες που δεν είδε κανείς, το The Light Between Oceans (2016), συνάντησε την Αλίσια Βικάντερ, μια πρωταγωνίστρια που βρισκόταν σε παρόμοια αρχική πορεία.

Η Βικάντερ είχε μια εκθαμβωτική άνοδο και έγινε η ηθοποιός της εποχής: κέρδισε το βραβείο καλύτερου δεύτερου γυναικείου ρόλου το 2016 και πρωταγωνίστησε στο προσοδοφόρο franchise της Lara Croft.

Αφού κατάφεραν να κρατήσουν τη σχέση τους μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, παντρεύτηκαν, μετακόμισαν στη Λισαβόνα και εξαφανίστηκαν τόσο γρήγορα όσο γρήγορα είχαν ανέβει στην Α-list του Χόλιγουντ.

Ο ηθοποιός, επικεντρωμένος στην οικογενειακή του ζωή, δεν φαίνεται να θέλει και πολύ να επιστρέψει στο προσκήνιο

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Michael Fassbender (@fassbenderthebest)

Οικογενειακή ζωή και αγώνες αυτοκινήτου

Έκτοτε, το όνομα του Φασμπέντερ έχει εμφανιστεί μόνο στα αθλητικά – από το 2017 αγωνίζεται ως οδηγός αγώνων αυτοκινήτου. Σήμερα, όταν οι παραγωγοί σκέφτονται ηθοποιούς από την Ιρλανδία, είναι πιο πιθανό να σκεφτούν τον Πολ Μέσκαλ.

Ο Φασμπέντερ επέστρεψε δειλά-δειλά από την εθελούσια αποχώρησή του το 2023 με δύο έργα πολύ κατώτερα του ταλέντου που έχει δείξει: το The Killer και τώρα επανέρχεται με διπλή πρόταση, πρωταγωνιστώντας στην τηλεοπτική σειρά The Agency και στην ταινία Black Bag, όπου δουλεύει υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση ενός από τους αγαπημένους του σκηνοθέτες, του Στίβεν Σόντερμπεργκ.

Οι κριτικές είναι ανάμεικτες, αλλά ο ηθοποιός, επικεντρωμένος στην οικογενειακή του ζωή, δεν φαίνεται να θέλει και πολύ να επιστρέψει στο προσκήνιο.

Το πρώτο του πάθος ήταν η μουσική. Με πολεμικό σορτσάκι, Doc Martens και μαλλιά μέχρι το στήθος, κάποτε εμφανίστηκε σε μια heavy metal μπάντα

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Michael Fassbender (@fassbenderthebest)

Από το heavy metal στην τέχνη

Ο Φασμπέντερ γεννήθηκε στη Χαϊδελβέργη της Γερμανίας από Ιρλανδή μητέρα και Γερμανό πατέρα. Όταν ο ηθοποιός ήταν δύο ετών, η οικογένειά του μετακόμισε στην Ιρλανδία, όπου διατηρούσαν ένα εστιατόριο.

Το πρώτο του πάθος ήταν η μουσική. Με πολεμικό σορτσάκι, Doc Martens και μαλλιά μέχρι το στήθος, κάποτε εμφανίστηκε σε μια heavy metal μπάντα. «Παίξαμε μόνο μία συναυλία» είπε στον Τζίμι Φάλον.

«Ήταν μια μικρή παμπ, ήταν μεσημεριανό εμπόριο και υπήρχαν μεσήλικες και προσπαθούσαμε να παίξουμε Metallica και μας έλεγαν συνέχεια να το χαμηλώσουμε». Το γκρουπ αυτό δεν είχε μεγάλη επιτυχία, ούτε και ο ίδιος έλαμψε στο σχολείο.

Είχε βάλει στόχο να γίνει δικηγόρος, αρχιτέκτονας ή δημοσιογράφος, αλλά δεν άργησε να στρέψει την προσοχή του στην υποκριτική.

Με τη Lupita Nyong’o και τον Chiwetel Ejiofor  σε μια σκηνή από το «12 χρόνια σκλάβος» / AP Photo

Η ζωή και οι σπουδές στο Λονδίνο

Όταν ήταν 19 ετών, μετακόμισε στο Λονδίνο για να σπουδάσει θέατρο. «Μου πήρε λίγο χρόνο για να συνειδητοποιήσω πόσο ακριβό ήταν το Λονδίνο. Οι γονείς μου με βοηθούσαν, αλλά ποτέ δεν είχαμε πολλά χρήματα» δήλωσε στο The Hollywood Reporter.

«Οπότε ήταν πολύ αγωνιώδες τα πρώτα τρία ή τέσσερα χρόνια μεταξύ της πληρωμής των διδάκτρων της δραματικής σχολής και της επιβίωσης».

Ο πρώτος ρόλος που πήρε ήταν στη σειρά Band of Brothers του HBO, σε παραγωγή του Στίβεν Σπίλμπεργκ και του Τομ Χανκς.

Ο Φασμπέντερ πίστευε ότι η επιτυχία της σειράς θα μεταφραζόταν σε προσφορές για περισσότερες δουλειές. Αυτό δεν συνέβη. Είχε μετακομίσει στο Λος Άντζελες, αλλά ακόμα δεν είχε νέα από οντισιόν.

«Ένιωσα πολύ αμήχανα και επέστρεψα στο Λονδίνο. Πήρα δουλειές στη βρετανική τηλεόραση κατά διαστήματα μεταξύ 23 και 27 ετών, αλλά ήταν πολύ αποσπασματικές» δήλωσε στο περιοδικό Backstage.

Για να επιβιώσει, γύριζε διαφημίσεις και έκανε κάθε άλλη δουλειά που μπορούσε να τον βοηθήσει να πληρώσει το νοίκι, δουλεύοντας ως σερβιτόρος και ξεφορτώνοντας φορτηγά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Michael Fassbender (@fassbenderthebest)

«Όλη η απόρριψη που είχε υποστεί»

Σύντομα, οι αξιοσημείωτοι κοιλιακοί του μύες τον έκαναν να ξεχωρίζει από τους άλλους 299 Τρώες στο 300 (2007), τη δυναμική διασκευή του Φρανκ Μίλερ στο graphic novel του Ζακ Σνάιντερ, όπου ο Φασμπέντερ υποδύθηκε τον Stelios.

Αλλά ήταν η δουλειά του με έναν πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη που θα του άλλαζε τη ζωή. Η πρώτη συνάντηση του Φασμπέντερ με τον άνθρωπο που θα του άλλαζε τη ζωή ήταν καταστροφική. Ο σκηνοθέτης Στιβ Μακ Κουίν προερχόταν από το χώρο των κινουμένων σχεδίων και δεν είχε συνηθίσει να ασχολείται με ηθοποιούς.

Ο Φασμπέντερ, από την άλλη πλευρά, είχε υποστεί πάρα πολλές απογοητεύσεις και η νευρικότητά του θα μπορούσε να φανεί ως αλαζονεία. «Όταν ήρθε για οντισιόν το 2007, σκέφτηκα: «Ποιος είναι αυτός ο τύπος;» Φαινόταν σχεδόν σαν να μην μπορούσε να ενοχληθεί από τίποτα», δήλωσε ο Μακ Κουίν στο Backstage.

«Αυτό που δεν ήξερα ήταν όλη η απόρριψη που είχε υποστεί. Του ζήτησαν να επιστρέψει για μια δεύτερη οντισιόν και τα φώτα άναψαν».

Όταν έχασε 44 κιλά

Ο Μακ Κουίν έψαχνε έναν πρωταγωνιστή για την ταινία Hunger, την πραγματική ιστορία του Μπόμπι Σαντς, ενός κρατούμενου του IRA που πεθαίνει μετά από απεργία πείνας στη φυλακή.

Φαινόταν ο τέλειος ρόλος για τον Φασμπέντερ, η οικογένεια του οποίου ισχυρίζεται ότι κατάγεται από τον επαναστάτη Ιρλανδό ηγέτη Μάικλ Κόλινς (τον οποίο υποδύεται ο Λίαμ Νίσον στην ταινία).

Για να μπορέσει να υποδυθεί τον Σαντς τις τελευταίες ημέρες της ζωής του, ο Φασμπέντερ πέρασε μήνες τρώγοντας μούρα, ξηρούς καρπούς και σαρδέλες, χάνοντας τελικά 44 κιλά.

Ο Ταραντίνο και οι ρυτίδες

Όταν προέκυψε η ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Κουέντιν Ταραντίνο, τα νεύρα τσαλάκωσαν και πάλι τον Φασμπέντερ, οδηγώντας σε μια ακόμη καταστροφική πρώτη οντισιόν.

«Τηλεφώνησα στους γονείς μου αμέσως μόλις βγήκα και είπα «τα θαλάσσωσα»» δήλωσε στο Business Insider. Ευτυχώς, η ερμηνεία του ως Hicox ήταν αρκετά πειστική ώστε να κερδίσει τον σκηνοθέτη. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Το Χόλιγουντ δεν ήξερε αν ήταν ένας πολλά υποσχόμενος νέος ηθοποιός ή ένας βετεράνος που έφτασε αργά στο προσκήνιο. «Θυμάμαι όταν πήγα για πρώτη φορά στο Λος Άντζελες, ήμουν 24 ετών και νόμιζαν ότι ήμουν 35» είπε.

«Η ατζέντισσα που με πήγε σε ένα τηλεοπτικό σόου δεν με πίστευε και έπρεπε να της δείξω το δίπλωμα οδήγησης για να αποδείξω ότι ήμουν είκοσι τέσερα. Απολαμβάνω αρκετά τις γραμμές στο μέτωπό μου και τις γραμμές στο πρόσωπό μου, γιατί αυτή είναι η ζωή μου.

»Αυτή είναι η ιστορία μου και μου αρέσει να τη βλέπω σε άλλους ανθρώπους. Αυτή η ρυτίδα οφείλεται σε κάποια κοπέλα που μου ράγισε την καρδιά και δεν θέλω να ξεφύγω με κανέναν τρόπο».

Η γυμνή εικόνα του

Στην κινεζική αστρολογία, το 2011 ήταν η χρονιά του κουνελιού, αλλά στο Χόλιγουντ ήταν η χρονιά του Φασμπέντερ. Έπαιξε τον ρομαντικό Ρότσεστερ στην ταινία Τζέιν Έιρ και τον Μαγκνέτο, έναν από τους πιο σύνθετους χαρακτήρες στο σύμπαν της Marvel.

Ήταν ο φιλόσοφος Καρλ Γιουνγκ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και ο Στίβεν Σόντερμπεργκ τον έβαλε στο Haywire.

Αλλά ήταν το Shame (2011) που του επέτρεψε να δείξει τις πλήρεις δυνατότητές του. Η βάναυση και σπαρακτική απεικόνιση ενός εθισμένου στο σεξ θαμπώνει τους κριτικούς και η ολόσωμη γύμνια μετατρέπει ένα μέρος του σώματός του που σπάνια βλέπουμε στο προσκήνιο σε σταρ της σεζόν των βραβείων.

«Το πέος του ήταν μια αποκάλυψη. Είμαι διαθέσιμη να δουλέψω μαζί του ανά πάσα στιγμή» δήλωσε η Σαρλίζ Θερόν κατά τη διάρκεια γκαλά ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού.

«Πραγματικά Μάικλ, ειλικρινά, μπορείς να παίζεις γκολφ έτσι με τα χέρια πίσω από την πλάτη σου» αστειεύτηκε ο Τζορτζ Κλούνεϊ σε ευχαριστήριο λόγο για τις Χρυσές Σφαίρες.

Το Vanity Fair δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «Ένας χρόνος στη ζωή του πέους του Μάικλ Φασμπέντερ». Δεν υπήρξε συνέντευξη στην οποία ο δημοσιογράφος να μην αναφερθεί στο σεξουαλικό του όργανο.

Τα διπλά πρότυπα

Η υποψηφιότητα για Όσκαρ που όλοι θεωρούσαν δεδομένη, ωστόσο, δεν υλοποιήθηκε. Ο Φασμπέντερ πιστεύει ότι φταίει όλος ο ντόρος γύρω από το μέλος του. «Αυτό το κατούρημα μου κόστισε το Όσκαρ» δήλωσε στο GQ, αναφερόμενος στη σκηνή, στην οποία πηγαίνει στην τουαλέτα, γυμνός.

Σε μια συνέντευξή του ο Φασμπέντερ εξέφρασε τη σύγχυσή του για τα διπλά πρότυπα όσον αφορά τις γυμνές σκηνές ανδρών: «Μια μερίδα από εμάς στην ανθρώπινη φυλή έχει πέη και μια άλλη μερίδα τα έχει δει, είτε πρόκειται για μητέρες, είτε για φίλες, είτε για συντρόφους, είτε για οτιδήποτε άλλο, οπότε δεν ξέρω γιατί είναι τόσο ασυνήθιστο να το δείχνεις αυτό σε μια ταινία».

Παρόμοια αντίδραση έχει ξεπηδήσει πρόσφατα γύρω από τον ηθοποιό της ταινίας The White Lotus, Τζέισον Άιζακς, το πέος του οποίου έχει προκαλέσει θύελλα σχολίων.

Η καθιέρωση

Αν το 2011 σηματοδότησε τη ραγδαία άνοδό του, το 2012 ήταν η χρονιά που ο Φασμπέντερ εδραίωσε τη θέση του στο Χόλιγουντ. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ τον έβαλε στο Prometheus, την αναβίωση της εμβληματικής σειράς Alien, όπου υποδύθηκε τον Ντέιβιντ, ένα ανδροειδές που γοητεύτηκε από τον Λόρενς της Αραβίας.

Η επανασύνδεσή του με τον Στιβ ΜακΚουίν στην ταινία 12 χρόνια σκλάβος του χάρισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ. Μια δεύτερη υποψηφιότητα ακολούθησε το 2015 για την ερμηνεία του ως Στιβ Τζομπς, αφού ο Κρίστιαν Μπέιλ αποχώρησε την τελευταία στιγμή από την ταινία του Ντάνι Μπόιλ.

Κανείς δεν δούλεψε περισσότερο και κανείς δεν εμφανίστηκε σε περισσότερα εξώφυλλα περιοδικών, αλλά η φήμη δεν θάμπωσε τον ηθοποιό. «Πριν από δέκα χρόνια, θα με έλκυαν και θα με σαγήνευαν όλα αυτά που συνοδεύουν τη φήμη, αλλά δεν με ενδιαφέρουν καθόλου πια», δήλωσε στο Irish America Magazine το 2012.

«Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που πέτυχα αυτό που πέτυχα και που πολλοί σπουδαίοι κινηματογραφιστές θέλουν να συνεργαστούν μαζί μου. Αυτό είναι αρκετό και υπεραρκετό για να ασχοληθώ. Πέρασα πολύ καιρό χωρίς δουλειά».

Και μετά όλα πήραν την κατιούσα

Ήρθε ένα σημείο που φαινόταν ότι τίποτα στον Φασμπέντερ δεν φαινόταν να λειτουργεί. Μια διασκευή του βιντεοπαιχνιδιού Assassin’s Creed, για παράδειγμα, ήταν μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες του 2016.

Οι κριτικές ήταν καταστροφικές, ένα ιδιαίτερα οδυνηρό πλήγμα καθώς ο ηθοποιός είχε κάνει ο ίδιος την παραγωγή της ταινίας. Ακόμη χειρότερη τύχη είχε ο Χιονάνθρωπος (2017). Βασισμένη στο επιτυχημένο μυθιστόρημα του Τζο Νέσμπο, διέθετε όλα τα συστατικά για να γίνει εισπρακτική επιτυχία, κι όμως, ήταν μια απόλυτη καταστροφή. Με βαθμολογία μόλις 7% στο Rotten Tomatoes, επέφερε μοιραίο πλήγμα στην καριέρα του Φασμπέντερ και στο σκανδιναβικό νουάρ.

Εξαφανίστηκε από τη μεγάλη οθόνη για έξι χρόνια, εκτός από μια σύντομη εμφάνιση στο Dark Phoenix, μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Marvel.

Η πτώση του συνέπεσε με την επανεμφάνιση κατηγοριών σχετικά με το παρελθόν του Φασμπέντερ – και τη συνεχιζόμενη σιωπή του για το θέμα. Οι καταγγελίες για ενδοοικογενειακή βία από την πρώην σύντροφο του ηθοποιού, Sunawin Andrews, έγιναν γνωστές το 2010, λίγο πριν από την άνοδό του στο Χόλιγουντ και πριν από το κίνημα #MeToo.

Το τρέιλερ του Black Bag 

Και μετά σιωπή

Το μοντέλο και ηθοποιός κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά του ηθοποιού και ζήτησε 24.000 δολάρια για να πληρώσει ιατρικούς λογαριασμούς που προέκυψαν από διάφορους τραυματισμούς που, όπως λέει, προκάλεσε ο Φασμπέντερ σε κρίσεις οργής.

Μετά ήρθε η ραγδαία άνοδος στη φήμη και δεν υπήρξε καμία δίκη – μόνο σιωπή.

Κατά τη διάρκεια της απουσίας του από την οθόνη, ο Φασμπέντερ επικεντρώθηκε στους αγώνες αυτοκινήτων, μια διαδικασία που καταγράφηκε στο Road to Le Mans, καθώς και στο γάμο του και την πατρότητα.

Τώρα, μετά από μερικές διστακτικές επιστροφές, φαίνεται να αναζωπυρώνει την καριέρα του. «Χαίρομαι που παίζω ξανά», δήλωσε στο IndieWire, υποβαθμίζοντας τη σημασία της παύσης του, «γιατί συνειδητοποιώ ότι είναι το μόνο πράγμα που μπορώ να κάνω».

*Με στοιχεία από elpais.com |*Αρχική φωτό: Ο Γερμανο-Ιρλανδός ηθοποιός Μάικλ Φασμπέντερ ποζάρει κατά τη διάρκεια του photocall για την ταινία «The Light Between Oceans» στο 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, την 01 Σεπτεμβρίου 2016. EPA/CLAUDIO ONORATI

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook