Ζαχ. Ρηγάκης: Εκρηκτική η κατάσταση στα σχολεία

Δημοσιεύτηκε στις 02/10/2020 09:28

Ζαχ. Ρηγάκης: Εκρηκτική η κατάσταση στα σχολεία

Την πεποίθηση πως πρέπει με ανοιχτά σχολεία να βρεθούν λύσεις και να προχωρήσει η εκπαιδευτική διαδικασία εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης υποστηρίζοντας πως πρέπει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει την τιμωρητική του στάση προτείνοντας εκπαιδευτικά μέτρα για μαθητές κι εκπαιδευτικούς. 

“Είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές δεν ζητούν κάτι παράλογο, έχουν δίκαια και σωστά αιτήματα, τα στηρίζουμε γιατί είναι τα παιδιά μας, πιστεύουμε πως είναι η ώρα το Υπουργείο να λάβει αποφάσεις και σοβαρά μέτρα προστασίας, για εμάς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Λύση μπορεί να βρεθεί με ανοιχτά σχολεία.”

Η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ:

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου για τις αντιδημοκρατικές ενέργειες του ΥΠΑΙΘ προκηρύσσει, για τους συναδέλφους που τα σχολεία τους τελούν υπό κατάληψη, 3ωρη συμπληρωματική στάση 11:00-14:00 της στάσης εργασίας 8:00-11:00 που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ και τη δεύτερη βάρδια των εσπερινών σχολείων. Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου καταδικάζει την αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, που συνεχίζει και επιτείνει τα αντιλαϊκά μέτρα των προκατόχων της (ΣΥΡΙΖΑ,ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κλπ) και καλεί σε μαζική αντίσταση στα εξαγγελλόμενα αντιδραστικά μέτρα από την Υπουργό της Παιδείας, που αφορούν στην εφαρμογή της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας» στα υπό κατάληψη σχολεία και στην «κάλυψη» των χαμένων ωρών διδασκαλίας τα Σάββατα, τις Αργίες και τις Διακοπές. Ειδικότερα, το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς:

Ø να μην αποδεχτούν τα βάρβαρα μέτρα της Κεραμέως

Ø να μην εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλίας στα υπό κατάληψη σχολεία

Ø να απορρίψουν μαζικά και να καταδικάσουν καθολικά τα «νέα» αυταρχικά, αντιδημοκρατικά και από κάθε άποψη απαράδεκτα μέτρα που δείχνουν τον εκφασισμό της κρατικής πολιτικής και επιδιώκουν:

Ø να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε μηχανισμό καταστολής και υπονόμευσης των μαθητικών καταλήψεων και αγώνων

Ø να διασπάσουν τον άρρηκτο δεσμό της συλλογικής πάλης που ενώνει διαχρονικά το εκπαιδευτικό, μαθητικό και γονεϊκό κίνημα

Ø να ισοπεδώσουν θεμελιώδη και δημοκρατικά δικαιώματα

Ø να εδραιώσουν την τηλεκπαίδευση

Ø να κατεδαφίσουν τα αποκτημένα με πολύχρονους αγώνες δικαιώματα που αφορούν στη σταθερή εργασία, στο χώρο διδασκαλίας και μάθησης, τις δημοκρατικές κατακτήσεις του συλλόγου διδασκόντων

Ø να επιβάλουν την «ευελιξία» της απασχόλησης η οποία θα εδραιώνεται στο μάθημα -θέαμα που θα προσφέρει η κάμερα είτε από το σχολείο , είτε από το σπίτι

Ø να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς, ώστε -απογυμνωμένοι από κάθε υλική κατάκτηση και δικαίωμα -να προσαρμόζονται εύκολα στο δόγμα του τρόμου και της υποταγής στην αντιδραστική πολιτική.

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ καλεί τους συνάδελφους να απορρίψουν μαζικά τα αυταρχικά μέτρα, με τα οποία επιχειρεί η κυβέρνηση να καταστείλει τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Πρόκειται για μια δέσμη «των μέτρων πέραν της πειθούς», όπως προανήγγειλε ο Πέτσας και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα γνωστά: καταστολή με ΜΑΤ, εισαγγελείς, μαθητοδικεία, «αγανακτισμένοι γονείς». Το ΔΣ καλείς επίσης τους διευθυντές των σχολείων να αρνηθούν να συγκροτήσουν τα «διαδικτυακά μαθήματα» της υπονόμευσης των θεμελιωδών δημοκρατικών, παιδαγωγικών ελευθεριών και αρχών. Τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απεργοσπαστικός μηχανισμός των μαθητικών κινητοποιήσεων. Οι μαθητές αγωνίζονται για λογαριασμό όλου του λαού. Τα αιτήματά τους είναι δίκαια. Να μην επιτρέψουμε την τρομοκράτησή τους.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δηλώνει την κατηγορηματική αντίθεσή του για τα μαθήματα το Σάββατο, τις αργίες και τις διακοπές και για την «εξ αποστάσεως» διδασκαλία. Δηλώνει ότι οι αγώνες δεν τιμωρούνται, δεν αναπληρώνονται. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καταδικάζει την πολιτική της αδιοριστίας και την υποκρισία της κυβέρνησης που δήθεν…ενδιαφέρεται για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας, ενώ εφαρμόζει την πολιτική της υποχρηματοδότησης και της υπολειτουργίας των σχολείων, με πολλαπλά κενά (150 στο νομό Ηρακλείου). Την ίδια στιγμή καλεί τους αναπληρωτές να συνάψουν 3μηνες(!) συμβάσεις και δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα της άδειας ειδικού σκοπού σε πολλές ευπαθείς κατηγορίες.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους σε ενωτικό και ανυποχώρητο αγώνα που είναι το μόνο μέσο , για να αποκρουστούν τα βάρβαρα μέτρα και να κατοχυρωθούν τα θεμελιώδη μορφωτικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η ΔΑΚΕ:

Κατά των καταλήψεων και υπέρ των ανοιχτών σχολείων τάσσονται η ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα και η ΔΑΚΕ Καθηγητών. Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε αφού αναφέρει ότι «κατανοεί τις ανησυχίες μερίδας μαθητών, καθηγητών και γονέων», θεωρεί ότι «η τακτική των καταλήψεων δεν λύνει τα υφιστάμενα προβλήματα, αλλά αντίθετα δημιουργεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας». «Πάγια αρχή της παράταξής μας», συμπληρώνει, «ήταν ο διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με ανοιχτά σχολεία. Όπως και στις πρόσφατες κινητοποιήσεις των μαθητών για το ζήτημα της Μακεδονίας η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατανόησε τον αγώνα των μαθητών, αλλά στάθηκε αντίθετη στην τακτική των καταλήψεων τότε, έτσι και τώρα η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι οι καταλήψεις δεν βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δεν μας βρίσκουν σύμφωνους».

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Για «άθλια επιχείρηση επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη» κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, σχετικά με την Υπουργική Απόφαση του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη. «Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση, μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς», αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση η ΟΛΜΕ. Χαρακτηρίζει «δίκαια» τα αιτήματα των μαθητών για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων και επικρίνει το υπουργείο ότι «επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων σε ένα ιδιότυπο μηχανισμό “lock-out”, σε όργανα καταστολής των μαθητών». Παράλληλα, επισημαίνει ότι η «απειλή απουσίας» προς τους μαθητές που δε συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση προκαλεί «ντροπή και θυμό», καθώς, όπως αναφέρει, ένα μεγάλο ποσοστό ποδιών δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό. Ταυτόχρονα, τονίζει ότι προβλέπεται «όλως παρανόμως, ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται». «Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών επιλέγουν τον απαράδεκτο δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας», τονίζει η ΟΛΜΕ και καλεί τους εκπαιδευτικους να μην υλοποιήσουν «τις αντιδημοκρατικές εντολές» του Υπουργείου Παιδείας. «Είναι απαράδεκτος ο εκβιασμός σε συναδέλφους να κάνουν μαθήματα σε κλειστά σχολεία. Να αποκλείονται και να τιμωρούνται μαθητές επειδή αγωνίζονται», καταλήγει η ΟΛΜΕ