Ζ.Δοξαστάκης: «Τον Μάιο του 2026 η Χερσόνησος θα έχει ένα νέο παραλιακό μέτωπο – Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση με 9 εκ.ευρώ»

Δημοσιεύτηκε στις 30/10/2024 16:37

Ζ.Δοξαστάκης: «Τον Μάιο του 2026 η Χερσόνησος θα έχει ένα νέο παραλιακό μέτωπο – Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση με 9 εκ.ευρώ»

Για την μελέτη  που παρουσιάστηκε σήμερα σχετικά με το νέο παραλιακό μέτωπο στο Δήμο Χερσονήσου αλλά και για την χρηματοδότηση του έργου με 9 εκ ευρώ, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα Ζαχαρίας Δοξαστάκης.

Για το αν έχουν βρεθεί τα χρήματα για την υλοποίηση του έργου, ο κ. Δοξαστάκης αναφέρει: «Αυτό το πολύ σημαντικό και εμβληματικό έργο για το δήμο μας, έχει εξασφαλίσει,  την πίστωση 9 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι ένα έργο το οποίο πολλά χρόνια δουλεύεται, προετοιμάζεται , το οφείλαμε στην περιοχή, μία τουριστική κατεξοχήν περιοχή ενός τουριστικός δήμος πρέπει να κάνει προσπάθειες με έργα με δραστηριότητες και δράσεις να εμπλουτίζει το τουριστικό προϊόν και να το κάνει ανταγωνιστικό. Εν πάση περιπτώσει, το οφείλαμε στην τοπική κοινωνία, το όφειλε η διοίκηση, γιατί μαζί με αυτό το έργο, το πολύ σημαντικό θα αναδειχθεί και ο πολιτισμικός πλούτος της περιοχής, τα μνημεία, τα αρχαία. Είναι η πλέον τουριστική ζώνη της περιοχής του λιμένα και θεωρώ ότι επιτέλους αυτό το έργο παίρνει σωστή κατεύθυνση. Πήραμε τις εγκρίσεις,  από την Αρχαιολογική Υπηρεσία κάτι που φαινόταν πάρα πολύ δύσκολο, παρουσιάσαμε σήμερα τις μελέτες τις οριστικές και τονίσαμε ενώπιον των πολιτών και των επιχειρηματιών, ότι αποτελεί ένα έργο συλλογικό, όλοι μαζί πρέπει να το δουλέψουμε. Είμαστε κοντά στον επιχειρηματικό κόσμο, θέλουμε, να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες και να τονώσουμε τη δραστηριότητα, αλλά και το επιχειρηματικό τους ενδιαφέρον και γι αυτό θα είναι προσπάθεια κοινή. Τα όποια προβλήματα υπάρξουν θα συζητιούνται, θα επιλύονται. Θεωρώ ότι θα είναι μία πολύ καλή αισθητική αναβάθμιση.  Το αποτέλεσμα φαίνεται από τώρα μέσα από τα προοπτικά σχέδια τα οποία υπάρχουν. Έχουμε δρόμο να διανύσουμε, να πάρουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις και στόχος μας είναι  την επόμενη τουριστική περίοδο τον Οκτώβρη, ακριβώς ένα χρόνο από σήμερα, να έχουμε τον εργολάβο και να πραγματώνουμε το έργο, καθ όλη την διάρκεια του Χειμώνα, ώστε να μη δημιουργήσουμε προβλήματα και διασαλεύσουμε την ηρεμία της περιοχής.»

Για την διάρκεια του έργου, ο κ. Δοξαστάκης ανέφερε: «Η διάρκεια έργου θα γίνει προσπάθεια να γίνει μέσα στο χειμώνα εκείνο μέχρι το Μάιο του 26, να έχει παραδοθεί το έργο. Είναι ένα σύνθετο έργο, έχει να κάνει περισσότερο με διαμορφώσεις σε σχέση με τις πλακοστρώσεις και κάποιες παρεμβάσεις που είναι στο μέτωπο προς τη θάλασσα, όπου εκεί θα γίνει κάποια, πασσάλωση με συγκεκριμένη τεχνολογία που νομίζω ότι και θα στερεώσει το πρανές και θα αναδείξει τις αρχαιότητες κι ως εκ τούτου, μέσα σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θεωρώ μπορούμε να υλοποιήσουμε αυτό το έργο. Θα επεκταθεί η παρέμβαση του δήμου κι έξω από τη χερσαία ζώνη, με νέες μελέτες και δυτικά και ανατολικά. Στη συνέχεια  θα πάμε στα υπόλοιπα τμήματα του δήμου, στις άλλες ενότητες. Το παράκτιο μέτωπο είναι επιβαρυμένο, πρέπει να γίνουν έργα προσπελασιμότητας, πρόσβασης και άνετης διακίνησης και στο τέλος αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει και επιδιώκουμε είναι να γίνουν παρεμβάσεις και στην ενδοχώρα, ούτως ώστε κι αυτές οι περιοχές να γνωρίσουν την δραστηριότητα αυτή. Υπάρχει τουριστικό ενδιαφέρον και ρεύμα για όλες τις περιοχές του δήμου, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι νέοι άξονες, θα δώσουν τέτοια προοπτική και πρέπει να προετοιμάσουμε όλες εκείνες τις υποδομές για να μπορούμε να φιλοξενήσουμε, όλους τους επισκέπτες που επιλέγουν την Ελλάδα, την Κρήτη και την περιοχή μας.»

Για τις 3 ζώνες ανάπλασης και τι περιλαμβάνουν ο κ. Δοξαστάκης ανέφερε: «Θα δοθεί, χώρος, ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων με ειδικά στέγαστρα εκεί που σήμερα κινούνται οι πεζοί, στη συνέχεια ακολουθεί η ζώνη περιπάτου που θα είναι τουλάχιστον τρεισήμισι τρίαμιση μέτρα και μετά 2 μέτρα πάνω στην ακτή, θα υπάρχει η ζώνη θέασης, αστικού εξοπλισμού με καθιστικούς πάγκους, καλαθάκια και φωτιστικά, που να μπορεί να απολαύσει κανείς τη θάλασσα ή την εσωτερική πλευρά του παραλιακού δρόμου προς την πλευρά των κτηρίων. Συζητάμε για 1.200 μέτρα  από το αστυνομικό τμήμα Χερσονήσου μέχρι το εκκλησάκι τις Αγίας Παρασκευής.  Είναι ακριβώς το τμήμα που καταλαμβάνει και αναφέρεται στην αρμοδιότητα του Λιμενικού Ταμείου.»

Για το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο του τουρισμού που εμφανίζει το σύνολο του Δήμου Χερσονήσου, ως μια κορεσμένη τουριστική περιοχή και τη θέση του Δήμου σε αυτό, ο κ. Δοξαστάκης απαντά: «Έχουμε 4 ενότητες, έχουμε την ενότητα των Μαλίων και Χερσονήσου αλλά κι εκείνες των Γουβών και της Επισκοπής. Για τις 2 ενότητες, υπήρξε καταρχήν προσέγγιση προς αυτήν την κατεύθυνση, θεωρώ πως ήταν λανθασμένη κατεύθυνση,  φέραμε επιχειρήματα τεκμηριώσαμε, είναι αδιανόητο να κατασκευάζονται ένα αεροδρόμιο με ένα δις, να προσδοκά να φέρει 17 εκ κόσμο και να μην λαμβάνεται πρόνοια που θα φιλοξενηθούν αυτοί οι άνθρωποι, αν  απαγορευτεί η ανέγερση νέων ξενοδοχειακών μονάδων και ιδιαίτερα χωρίς τη στήριξη του Αναπτυξιακού Νόμου. Θεωρώ ότι ήταν μία κακή αφετηρία, μία λαθεμένη προσέγγιση δεν ελήφθησαν υπόψιν οι δείκτες και τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα. Έγινε μια προσπάθεια, από την πλευρά μας, τεκμηριώσαμε το αίτημα και θεωρούμε ότι αυτό το οποίο πρέπει να γίνει, είναι να  κατασκευαστούν επιτέλους όλες εκείνες οι αναγκαίες υποδομές λαμβάνοντας μέτρα για να αποφευχθεί ο υπερτουρισμός, αλλά  όχι με μία διοικητική πράξη, ένα πλαίσιο, ένα σχέδιο, το ειδικό χωροταξικό να γίνεται προσπάθεια για να ανακοπεί η ανάκαμψη. Η Κρήτη είναι με νησί το οποίο έχει πολλά περιθώρια. Πρέπει όμως να γίνουν τα έργα υποδομής και να υπάρξει σωστός σχεδιασμός και παρεμβατισμός της πολιτείας. Αν διορθωθούν τα σημεία εκείνα που χρήζουν βελτιώσω, θεωρώ ότι θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο αυτό το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο.»