Χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ο συνδετήριος δρόμος Καστελίου – Χερσονήσου
Στα προβλήματα που παρουσιάζει η μελέτη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παράκαμψη των αρχαιοτήτων στις Ξεροκαμάρες για την οδική σύνδεση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.
Ο κ. Ταβερναράκης, αναφέρθηκε στον σχεδιασμό γύρω από την οδική σύνδεση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ χαρακτηρίζοντας τον πρόχειρο. Ειδικότερα επεσήμανε πως: «Ο Βόρειος οδικός άξονας, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί είναι Α1 κατηγορίας, με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με New Jersey στη μέση και ΛΕΑ. Σε ότι αφορά τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, παρατηρήθηκε πως κατασκευάζεται ένας δρόμος ο οποίος συνδέει ένα μεγάλο αεροδρόμιο κι ο δρόμος που θα το συνδέει το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ θα είναι χωρίς λωρίδας έκτακτης ανάγκης. Συζητάμε δηλαδή, για ένα αεροδρόμιο το οποίο πλέον θα εξυπηρετήσει 17 ίσως και 18 εκατομμύρια επιβάτες. Αντιλαμβάνεται τι θα γίνει αν αυτός ο εάν συμβεί ένα αντίστοιχο ατύχημα ; Δεν γίνεται να μιλάμε για ένα δίκτυο πολύ υποβαθμισμένο. Φυσικά υπάρχει ένα εκτεταμένο παράπλευρο δίκτυο, το οποίο μπορεί να σώσει την κατάσταση, κάτι το οποίο δεν υπάρχει στο βορειοδυτικό άξονα ενώ το έχουμε προτείνει. Δυστυχώς όμως μέχρι στιγμής φαίνεται να αντιμετωπίζονται τα πράγματα επιφανειακά χωρίς εμάς, χωρίς να μπορέσουμε να έχουμε την άποψη ή να ακούγεται η άποψη, η δική μας και φαίνεται κι από το γεγονός πως μετά την εύρεση αρχαίων στον συγκεκριμένο δρόμο, γίνεται μία παρά μία μετατόπιση της χάραξης μέσα σε μια περιοχή η οποία είναι ένα ρέμα το οποίο είναι πλούσιο σε δασική έκταση, όπου καταστρέφεται μια πάρα πολύ μεγάλη περιοχή και έχουμε ζητήσει εδώ και ένα χρόνο να φτιαχτεί ένα τούνελ μια διπλή σήραγγα 2,5χιολομέτρων στον συγκεκριμένο δρόμο για να μην υπάρξει πρόβλημα κι ούτε αυτό εισακούστηκε. Κανένας δεν αμφισβητεί ότι αυτό το έργο είναι απαραίτητο για την Κρήτη, πρέπει όμως να γίνει με σωστό σχεδιασμό για να μην βρούμε αύριο μεθαύριο τα όποια προβλήματα μπροστά μας. Ο δρόμος θα μπορούσε να είναι κατηγορίας Α1, όπως ο ΒΟΑΚ, σχεδιασμού 100 χιλιομέτρων την ώρα κι όχι 70. Νομίζω πως η πρόταση μας δεν γίνεται αποδεκτή, επειδή το Υπουργείο δεν μπορεί να δώσει 80-90 εκ ευρώ που απαιτούνται για τα 2 τούνελ.»
Σε ότι αφορά τα διόδια που θα τοποθετηθούν στο τμήμα από Χανιά έως χερσόνησο ο κ. Ταβερναράκης, ανέφερε πως: «Τα διόδια είναι απαραίτητα για τον παραχωρησιούχο του έργου, κι έχει αρχίσει η διαδικασία για το πως θα τα δούμε και στον ΒΟΑΚ. Φαίνεται μέχρι στιγμής, πως η χρέωση θα είναι η ίδια με τα διόδια, που καταβάλλει, οποιοσδήποτε χρήστης σε άλλα αντίστοιχα διόδια της χώρας. Κατάλαβα τι σημασία έχουν τα διόδια και το να είσαι σε ένα ασφαλή δρόμο σε σχέση με το να οδηγείς σε ένα δρόμο κακοσυντηρημένο χωρίς διόδια. Φυσικά χρειάζεται να αναβαθμιστεί και το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης για να μην έχουμε τόσα πολλά τροχαία αυτοκίνητα. Ας περιμένουμε να δούμε τι αναλογικές χρεώσεις θα υπάρχουν έτσι ώστε να θα ισοβαθμήσουν το κόστος του παραχωρησιούχου, που θα έχει για τα επόμενα 30 χρόνια το δρόμο.»
Να σημειωθεί πως το επίμαχο ζήτημα του προβληματικού σχεδιασμού για το κομμάτι των οδικών συνδέσεων, όπως και άλλα προβλήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο της νέας, τροποποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος και των οδικών του συνδέσεων, θα τεθούν επί τάπητος στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών της 21ης Μαΐου.