Τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στην Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

Δημοσιεύτηκε στις 09/06/2020 13:38

Τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στην Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας

«Το σχολείο που εσείς ονειρεύεστε είναι ανταγωνιστικό για τους μαθητές, τιμωρητικό για τους καθηγητές  και ακριβό για τους γονείς», ανέφερε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια στο πλαίσιο της συζήτησης του ν/σ για την Παιδεία, το οποίο χαρακτήρισε «συντηρητικό και οπισθοδρομικό, που αντί να μας πηγαίνει έστω ένα βήμα εμπρός, μας πηγαίνει πολλά βήματα πίσω. Ένα νομοσχέδιο που κλείνει το μάτι στην παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια γιατί κατά βάθος η ΝΔ αποστρέφεται τη δημόσια παιδεία».

Συγκεκριμένα, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στα εξής σημεία:

 

– «Οι ιδεολογικές μεροληψίες σας οδηγούν στα απαράδεκτα νομοθετήματα σας, ανάμεσα τους και το σημερινό. Αντικαθιστάτε το μάθημα της κοινωνιολογίας με αυτό των λατινικών για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Οι μαθητές δηλαδή που θέλουν να δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν σε σχολές κοινωνικών επιστημών θα πρέπει να εξεταστούν στα,  άσχετα με το αντικείμενο τους, λατινικά».

 

-«Ποτέ δεν κρύψατε ότι αντιμετωπίζετε κομβικούς τομείς για την κοινωνική συνοχή, όπως η υγεία και η παιδεία, με ταξική μεροληψία. Έχετε επιδείξει μια ανερμάτιστη λατρεία για κάθε διαδικασία που παραπέμπει στον ανταγωνισμό και την αριστεία, έτσι όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε. Αυτές οι προθέσεις είναι προφανείς και στην απόφαση σας για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (από 22 σε 25) που θα έχει και ως συνέπεια τη μείωση της πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών. Είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα αποτύπωσης σε νούμερα της υποβάθμισης της παιδείας. Καθόλου τυχαία το νομοσχέδιο σας το έχουν υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και  οι ιδιοκτήτες μεγάλων φροντιστηρίων».

 

– «Μια ακόμα απόδειξη είναι ότι ξεθάβετε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας την αναχρονιστική αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ενός μέτρου κατασταλτικού χαρακτήρα και κοινωνικού στιγματισμού. Όποιος δεν πληροί τα κριτήρια σας περί αριστείας, ας στιγματιστεί για πάντα. Αγνοείτε ακόμα και τη γνωμοδότηση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής όπου αναφέρεται ότι η επαναφορά αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια θέτει θέμα παραβίασης των προσωπικών δεδομένων. Μιλάτε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επαναφέροντας αναχρονιστικές διατάξεις οι οποίες μόνο σκοπό έχουν την αστυνόμευση και την καλλιέργεια αισθήματος φόβου.

Αν θέλετε να βελτιωθεί η διαγωγή των παιδιών στα σχολεία, αυτό δεν γίνεται σίγουρα με τιμωρητικές μεθόδους.

Αλλά με προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Και σε αυτό, θα μας είχατε στο πλευρό σας. Θα είχατε εξασφαλισμένη την πολιτική συναίνεση. Αλλά αυτή η τολμηρή για εσάς απόφαση, εγκυμονεί έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο».

 

– «Σε μια αγαπημένη ταινία, που σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς έχετε δει, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών», ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, υποδύεται έναν φωτισμένο, και αντικονφορμιστή δάσκαλο, ο οποίος διδάσκει στους μαθητές ενός συντηρητικού σχολείου ότι η ποίηση δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία, υπάρχει και στη ζωή. Χρειαζόμαστε φωτισμένους εκπαιδευτικούς για να τους εμπιστευτούμε τα παιδιά μας και το μέλλον τους. Πάνω απ’ όλα όμως, χρειαζόμαστε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υγιές και προοδευτικό που:

Να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές.

Να σκύβει πάνω απ’ τα προβλήματα τους,

Να αντιμετωπίζει τις ενδεχόμενες δυσκολίες και ιδιαιτερότητες τους

Να ενισχύει τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη

Να ανοίγει προοπτικές για τους αριστούχους μαθητές και να αποτελεί έναν στέρεο θεσμό ισότητας και δημοκρατίας.

Ένα τέτοιο σχολείο ονειρεύεται η Αριστερά για τα παιδιά μας.

Η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι άλλη μια τρανή απόδειξη ότι η κοινωνιολογία πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Πρέπει τα παιδιά μας να αποκτήσουν τη γνώση και την παιδεία, για να αποφευχθούν στο μέλλον  αντίστοιχα γεγονότα».