Την “έκρηξη” επιθέσεων από εφήβους εξηγεί η Μ. Παναγιωτάκη: “Εμείς διδάξαμε στα παιδιά μας την βία!”

Δημοσιεύτηκε στις 07/10/2024 15:47

Την “έκρηξη” επιθέσεων από εφήβους εξηγεί η Μ. Παναγιωτάκη: “Εμείς διδάξαμε στα παιδιά μας την βία!”

Εκτοξεύονται στα ύψη τα περιστατικά ανήλικης παραβατικότητας με τη βία και την έκφραση θυμού να γίνεται καθημερινότητα στα σχολεία και τους εφήβους να γίνονται εξίσου σκληροί με τον σκληρό κόσμου στον οποίο ζουν.

“Εμείς διδάξαμε την βία και στη συνέχεια τα παιδιά μας αντιγράφουν”
Το φαινόμενο των αυξημένων περιστατικών που καταγράφονται εξήγησε η Σχολική Ψυχολόγος και πρώην Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ηρακλείου, Μαρία Παναγιωτάκη. Mιλώντας στην εκπομπή “Ψιλά Γράμματα” του Politica 89.8 και την Φιλία Σαριδάκη σημείωσε πως “για να φωτίσουμε τα σκοτάδια της βίας χρειάζεται να πάμε από το γενικό στο ειδικό , από την κοινωνία στο άτομο, να σκεφτούμε πού ζούμε, σε τί κοινωνία ζούμε. Ποια είναι η φυσιογνωμία της κοινωνίας μας. Πόσο εμείς οι ίδιοι είμαστε φορείς βίαιων συμπεριφορών νομίζω θα έχουμε κάποια συμπεράσματα. Ζούμε σε κοινωνίες συνοχής, αλληλεγγύης, λύνουμε τις διαφορές μας με ειρηνικά μέσα; Θυμώνουμε και βγάζουμε ένταση στο θυμό μας;”

Από τον τρόπο που οδηγούμε μέχρι τα τηλεπαράθυρα και τους καβγάδες των πολιτικών η εικόνα είναι ίδια σύμφωνα με την κ.Παναγιωτάκη η σημείωσε πως “εμείς διδάξαμε στα παιδιά την βία και στη συνέχεια τα παιδιά μας αντιγράφουν“.

Όπως εξήγησε ένας έφηβος μπορεί να έχει βίαιη συμπεριφορά για να δείξει ότι είναι δυνατός, φέρεται με σκληρότητα  κυνισμό και στη συνέχεια στο ερώτημα γιατί το έπραξε απαντά “γιατί μπορώ”. Στην ουσία όμως επικοινωνώντας με τα παιδιά και όταν πλέον ανοίξουν την καρδιά τους διαπιστώνεται ότι νιώθουν φόβο, πόνο, ματαίωση και προσπαθούν να διαχειριστούν ένα τραύμα.

“Δεν έχει θεσμοθετηθεί μόνιμη παρουσία ψυχολόγου στα σχολεία”
Όπως επισήμανε κ.Παναγιωτάκη η προσέγγιση στα σχολεία θα πρέπει να είναι διαφορετική και όχι τιμωρητική διάθεση και αποβολές καθώς όπως ανέφερε “το σχολείο δεν είναι τιμωρία”. Όπως σχολίασε η κ.Παναγιωτάκη δίνεται η εντύπωση ότι “οι ψυχολόγοι έχουν μπει στα σχολεία και μου δίνετε την δυνατότητα να το διευκρινίσω. Το κράτος δεν έχει θεσμοθετήσει την μόνιμη παρουσία ψυχολόγων στην τυπική εκπαίδευση. Ψυχολόγοι μπορούν να διοριστούν μόνο στην ειδική αγωγή. Η παρουσία τους στα άλλα σχολεία είναι αποσπασματική με έναν πλάγιο τρόπο μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας του ΚΕΔΑΣΥ και πηγαίνουν σε πέντε σχολεία την εβδομάδα, ένα σχολείο κάθε μέρα” .Όπως επισήμανε η κυβέρνηση θα έπρεπε να συμβουλεύεται ειδικούς στη διαδικασία καθώς ήδη στο εξωτερικό η παρουσία μόνιμου ψυχολόγου θεωρείται δεδομένη σε πολλές χώρες, ενώ υιοθετούνται κι άλλοι τρόποι για να βοηθηθούν τα παιδιά όπως τα δωμάτια θυμού.

“Να ακούμε τα παιδιά μας – Να γίνω αυτός που θα’θελα να είναι το παιδί μου”

Τέλος τόνισε ότι οι γονείς σήμερα κουβαλούν ένα μεγάλο φορτίο ενοχών, άγχους και ρίχνονται στη μάχη της επιβίωσης προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν στις πολλές και αυξημένες ανάγκες. Συμβουλεύοντας τους γονείς απέναντι στα προβλήματα με τους εφήβους ανέφερε “ είναι πρόβλημα μας υπερβαίνει αλλά προσπαθούμε να κάνουμε κάποια βήματα. Η πρώτη ασφαλιστική δικλείδα μέσα στην οικογένεια είναι να ενώνουμε γέφυρες με τα παιδιά μας. Να τα ακούμε , είναι μια τέχνη, να μπω μέσα στην ψυχή του, να μου εκφράζει αυτό που νιώθει”. Το δεύτερο είναι μια καλή συνεννόηση με τα παιδιά , όχι απειλές και εκβιασμοί και κλείνοντας η κ.Παναγιωτάκη συνέστησε “να γίνω αυτός που θα’θελα να είναι το παιδί μου” αποτελώντας το ζωντανό παράδειγμα.