Θεαματική αύξηση 12,2% των Κρητικών εξαγωγών – Ο ρόλος των Ευρωπαϊκών s/m

Δημοσιεύτηκε στις 08/12/2020 18:46

Θεαματική αύξηση 12,2% των Κρητικών εξαγωγών – Ο ρόλος των Ευρωπαϊκών s/m

Ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία των Κρητικών εξαγωγών για το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης Άλκης Καλαμπόκης, στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα. 

Στο 9μηνο έχουμε καταγεγραμμένη πλέον μία αύξηση που φτάνει στο 12,2 % σύμφωνα με τον κ. Καλαμπόκη, ο οποίος πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι ” Από τον Γενάρη μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2020 τα 349 εκ. έναντι των 311 εκ. που είχαμε τον προηγούμενο χρόνο.  Είναι η 2η καταγεγραμμένη αύξηση μέσα στο 2020 και ευελπιστούμε να κλείσει ο χρόνος με θετικό πρόσιμο”.

Αυτή η θεαματική αύξηση σε μία ιδιαίτερη χρονιά προκύπτει καθώς οι μισές εξαγωγές προέρχονται από τον κλάδο τροφίμων και ποτών υποστήριξε ο κ. Καλαμπόκης ” Αυτός ο κλάδος αποτελεί το 51,6% του συνόλου των Κρητικών εξαγωγών και έχει 17.5% αύξηση. Μετά έχουμε το 30% περίπου που είναι τα χημικά πλαστικά και το υπόλοιπο 20% είναι όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι”. 

Το ελαιόλαδο είχε αύξηση που άγγιξε το 20%, από 90 εκ τον προηγούμενο χρόνο, έφτασε στα 110 εκ. φέτος πρόσθεσε ο κ. Καλαμπόκης. Τα κηπευτικά που είναι το 20% των τροφίμων και ποτών, είχαν είχαν επίσης αύξηση 13,5% . Οι δύο κατηγορίες τροφίμων λάδι και κηπευτικά που είναι 80% και τα φρούτα που είναι περίπου 9%, είναι το 90%.

Ο κ. Καλαμπόκης μεταξύ άλλων ανέφερε ότι υπάρχει μικρή μείωση στο κρασί και το μέλι καθώς ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι ένας από τους πιο ευνοημένους κλάδους μέσα από αυτή την συγκυρία. Οι πολυήμερες καραντίνες και παραμονές στο σπίτι , οδήγησαν τους καταναλωτές, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, στο να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα, να καταναλώνουν τα προϊόντα περισσότερο στο σπίτι τους. Στο κρασί που υπάρχει μείωση είναι διότι έχουν κλείσει τα εστιατόρια, ενώ στις άλλες κατηγορίες που έγινε πολύ μεγάλη κατανάλωση από τα σούπερ μάρκετ, υπήρχε η αύξηση των εξαγωγών και η αποθεματοποίηση του ελαιολάδου που ήταν συγκεντρωμένο από την προηγούμενη χρονιά.

Οι Κρήτες εξαγωγείς έχουν δείξει τον καλύτερό τους εαυτό τόνισε ο κ. Καλαμπόκης “Δεν είναι πια λίγοι οι Κρήτες εξαγωγής και έχει μεγαλώσει πάρα πολύ ο αριθμός των ανθρώπων που εμπλέκονται με το εξαγωγικό εμπόριο. Στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, η Γερμανία είναι πρώτη, Η Ιταλία είναι 2ηπου έχει ακόμη το μερίδιό της στο λάδι, η Αυστρία είναι 3η και έχουμε ένα πολύ καλό μερίδιο στα αυστριακά σούπερ μάρκετ και το κρητικό ελαιόλαδο έχει μία πολύ καλή θέση. Επίσης στην 4η θέση είναι οι ΗΠΑ με ένα καλό μερίδιο και στην 5η θέση το Ηνωμένο Βασίλειο. Βλέπουμε ότι εξακολουθούμε να κάνουμε καλά την δουλεία μας και θεωρώ ότι το 2020 θα είναι μία χρονιά που θα κλείσει με θετικό πρόσιμο”. 

Το 2021 αν η ελαικομική περίοδος εξελιχθεί κανονικά, θα είναι ένα πολύ καλό και δυνατό ξεκίνημα αν δεν έχουμε κάποια άσχημη ανατροπή υποστήριξε ο κ. Καλαμπόκης.

Τις τελευτιες μερεςς παραγοντες του ελαιολάδου στέλνουν διαρκώς μηνύματα στους παραγωγούς να σταματήσουν  να πωλούν το λάδι σε χαμηλή τιμή. Μεταξύ άλλων για το ζήτημα αυτό, ο κ. Καλαμπόκης επεσήμανε ότι  “Είναι ένα συνηθές φαινόμενο το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής των παραγωγών. Πρέπει να έχουμε όλοι το μυαλό μας την παγκόσμια αγορά. Η Κρήτη μπορεί να έχει κάποια πλεονεκτήματα αλλά έχει απέναντί της ανταγωνιστές εσωτερικούς από τις υπόλοιπες περιοχές και περιφέρειες της Ελλάδας”.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου ζητά να γίνεται η τυποποίηση του Κρητικού ελαιολάδου με προέλευση και σε άλλες περιοχές της χώρας.  “Προφανώς εξηπηρετεί τα συμφέροντα των μελών του και βάζει αυτή την λογική γιατί θέλει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα άλλων τυποποιητών. Η Περιφέρεια Κρήτης και τα θεσμικά όργανα καλούνται να μιλήσουν με την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και να βάλουν κάτω τους συγκεκριμένους όρους” συμπλήρωσε ο κ. Καλαμπόκης.

Για την διοργάνωση μίας έκθεσης διαδικτυακής, ο κ. Καλαμπόκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ” Με την άλλη ιδιότητα την επιχειρηματική διοργάνωση εκθέσεων, διοργανώνουμε την πρώτη διαδικτυακή έκθεση Ελληνικών τροφίμων και ποτών την Food Market Show. Μπορεί κάποιοw να επισκεφθεί το foodmarketshow.com και συμμετέχουν 140 ελληνικές εταιρείες από τις μεγαλύτερες του κλάδου που δίνει την δυνατότητα στους Έλληνες παραγωγούς των τροφίμων και ποτών, να έρθουν σε επαφή με περισσότερες από 81 μέχρι σήμερα καταγεγραμμένες χώρες που έχουν δηλώσει την εγγραφή τους που είναι πάνω από τους 1.000 αγοραστές”.