TEE/TAK για ασφάλεια σχολείων: «H/Μ πίνακες χωρίς ρελέ, καλωδιώσεις μέσα από νερά, ανασφαλείς λέβητες και συστήματα πυρανίχνευσης σε αχρηστία»
Στα προβλήματα υποδομών των κτιρίων και στους κινδύνους που κρύβουν διάφορες παραλείψεις σχετικές με τις σχολικές μονάδες αναφέρθηκε το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΑΚ Αριστείδης Τσεκούρας, στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.
Ο κ. Τσεκούρας, αναφέρθηκε σε ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουν πολλές σχολικές μονάδες που έχουν ηλεκτρολογικούς πίνακες εγκαταστάσεων χωρίς ρελέ, καλωδιώσεις μέσα από νερά, ανασφαλείς λέβητες και συστήματα πυρανίχνευσης σε αχρηστία. Όπως επεσήμανε: «Το διάστημα ασχολούμαστε πάρα πολύ με τη στατική επάρκεια των κτιρίων, ιδιαίτερα μετά από τους σεισμούς που σημειώθηκαν προ διετίας στο νησί στο Αρκαλοχώρι. Εκτός, όμως από αυτό, υπάρχει κι ένας άλλος μεγάλος κίνδυνος στα σχολεία που έχει να κάνει με τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και κάποια συστήματα που αποτελούν την λειτουργική υποδομή κάθε κτιρίου.Κι εγώ και άλλοι συνάδελφοι βρεθήκαμε σε διάφορες αυτοψίες, σχολικών μονάδων, όχι μόνο στο δήμο Ηρακλείου αλλά και σε άλλους δήμους και αυτό που διαπιστώσαμε, είναι πως πολλές ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις (πίνακες), δεν είχαν ρελέ που το αντιηλεκτροπληξιακό που κόβει το ρεύμα παρέχοντας προστασία σε περίπτωση βραχυκυκλώματος ή διαρροής. Ακόμα εντοπίσαμε προβλήματα σε πολλούς λέβητες σχολικών μονάδων. Υπήρχαν λέβητες που δεν έφεραν την σωστή υδραυλική εγκατάσταση, με αποτέλεσμα να κρύβουν κινδύνους κατά την χρήση τους. Επίσης, έχουμε δει διαβρωμένους στύλους, διαβρωμένα φωτιστικά σώματα που ελλοχεύουν κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών μας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο λόγος που εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση ζητώντας παρέμβαση για την επιδιόρθωση των διάφορων προβλημάτων, δεν ήταν για να κατακρίνουμε ή να δώσουμε ευθύνες. Θέλαμε και θέλουμε την ασφάλεια όλων. Υπάρχουν νομικές υποχρεώσεις όμως δεν υπάρχει ο έλεγχος για να διαπιστώσει αν εφαρμόζονται αυτές με αποτέλεσμα να υπάρχουν παραλείψεις ετών που κρύβουν κινδύνους. Για το λόγο αυτό ζητούμε να γίνει μια αυτοψία και καταγραφή των διάφορων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία επιδίορθωσης των προβλημάτων. Ακόμη, ζητούμε την επίλυση διάφορων ζητμάτων προσβασιμότητας προκειμένου να μετακινούνται καλύτερα τα άτομα ΑΜΕΑ αλλά και προκειμένου να γίνεται με βάση τα πρωτόκολλα η είσοδος κι η έξοδος των μαθητών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Για να γίνουν αυτά, χρειαζόμαστε στο πλευρό μας και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και την σχολική κοινότητα αλλά και τους Δήμους, στων οποίων επαφίεται η αρμοδιότητα της συντήρησης των σχολικών μονάδων.»