Τα ηλεκτρικά σαπάκια “έφαγαν” 750.000 ευρώ απο τον Δήμο Ηρακλείου
Τον Ιανουάριο του 2021 η πόλη του Ηρακλείου αποκτούσε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μέσα μαζικής μεταφοράς και η Δημοτική αρχή τότε τα παρουσίαζε ως μια μεγάλη αλλαγή της πόλης προς φιλικότερες προς το περιβάλλον μεταφορές.
Δυο μήνες αργότερα τα δυο ηλεκτρικά λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο Δήμος Ηρακλείου ξεκινούσαν τα δρομολόγια τους έπειτα από σύμβαση που υπεγράφη για τη χρήση τους από το αστικό ΚΤΕΛ, εξασφαλίζοντας έτσι δωρεάν μεταφορά των δημοτών.
Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις πρώτες “βόλτες” της δημοτικής αρχής με τη διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ έστελνε το μήνυμα οτι η πόλη πλέον μπαίνει στο χάρτη των σύγχρονων αστικών κέντρων
Ωστόσο πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος από τη χρήση τους αρχίσαν και τα τεχνικά προβλήματα. Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους τέθηκε εκτός λειτουργίας το ένα εκ των δυο λεωφορείων και λίγο αργότερα άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα και το δεύτερο, επιβεβαιώνοντας όλους όσους είχαν ενστάσεις για τα Ιταλικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τα οποία μάλιστα παρουσιάστηκαν ως καινοτόμα (!) καθώς είχαν τη μοναδική, όπως ισχυρίζονταν, δυνατότητα της αφαιρούμενης μπαταρίας και την αντικατάστασή της με άλλη φορτισμένη, με συνέπεια το λεωφορείο να μην χρειάζεται να ακινητοποιηθεί για να φορτίσει.
Από τα τέλη του 2021 μέχρι και σήμερα όπου βρίσκονται παροπλισμένα τα ηλεκτρικά λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Δήμου, ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ τόσο σε κατ ίδιαν συναντήσεις όσο και σε δημόσιες συζητήσεις και μάλιστα εντός του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου έχει θέσει το ζήτημα της πλήρους αχρηστίας των δυο λεωφορείων ωστόσο είναι εντυπωσιακό ότι από κανέναν από τους εμπλεκόμενους αντιδημάρχους δεν έχει δοθεί μια απάντηση-εξήγηση για το τι πραγματικά συμβαίνει.
Το θέμα επανέρχεται με αφορμή της έγκριση της νέας κυκλοφοριακής μελέτης όπου ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων που είναι και ο καθ ύλην αρμόδιος έχει προτείνει για τη δωρεάν μετακίνηση των πολιτών εντός του κέντρου μεταξύ πλατείας Ελευθερίας και Χανιώπορτας να δρομολογηθεί ηλεκτροκίνητο λεωφορείο.
Μάλιστα ο Δήμος κινείται στη κατεύθυνση να αγοράσει και τρίτο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο ενώ τα δυο πρώτα δεν λειτουργούν καν!
Η προμήθεια των δυο λεωφορείων είχε ενταχθεί στην πράξη «Κοινές Δράσεις για τη Δημιουργία Πράσινων – Περιβαλλοντικά Φιλικών Διαδρομών μέσα σε Τουριστικές Περιοχές», με ακρωνύμιο «ECOROUTs», του Προγράμματος Συνεργασίας «INTERREG V-Α Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020».
Η πράξη «ECOROUTs» χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από Εθνικούς Πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου. Τα συνολικό κόστος της απόκτησης των λεωφορείων ήταν 748.960,00 ευρώ και ο Δήμος έβαλε από τα ταμεία του 248.960 ευρώ για να καλυφθεί το κόστος.
Ο Δήμος αγόρασε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και οι πολίτες δεν τα έχουν δει καν ,χωρίς κανείς μέχρι σήμερα να έχει δώσει στοιχειώδεις εξηγήσεις για την προμήθεια-φιάσκο όπως απέδειξε η πραγματικότητα. Ενώ δεν χάθηκαν μόνο τα 250.000 ευρώ από τα ταμεία του Δήμου αλλά δεν αξιοποιήθηκε και το ποσό των 500.000 ευρώ απο κοινοτικούς πόρους για άλλες δράσεις που θα αποδεικνυόταν συγκριτικά αποτελεσματικότερες .