Συντυχάκης: Να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πτητικού έργου

Δημοσιεύτηκε στις 25/06/2024 22:37

Συντυχάκης: Να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πτητικού έργου

Επίκαιρη ερώτηση, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών με Θέμα: “Να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πτητικού έργου,  με ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες στα αεροδρόμια”, κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης.

 

Η ερώτηση
Επανειλημμένες είναι οι παρεμβάσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών (ΠΑΣΑ), που – με έγγραφα και εμπεριστατωμένες αναλύσεις προς όλες διαχρονικά τις Διοικήσεις της ΥΠΑ, στις εκάστοτε κυβερνήσεις, στη Βουλή – χτυπά συναγερμό για το σοβαρό ζήτημα της ασφάλειας των αεροπορικών μεταφορών, εκφράζοντας αγωνία για την υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και  την ανάγκη να παρθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων.
Συγκεκριμένα, οι ελλείψεις προσωπικού (σε αερολιμενικούς, σε Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, στις ειδικότητες του κλάδου των Τηλεπικοινωνιακών, αλλά και στους εργαζόμενους της επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς και το γεγονός ότι πολλές ειδικότητες καλύπτουν και τις ανάγκες μικρότερων αεροδρομίων),  όπως  έχει  αναδείξει το ΚΚΕ και σε προηγούμενες ερωτήσεις προς τον αρμόδιο Υπουργό, παραμένουν τεράστιες και συνεχίζουν να αυξάνονται, επηρεάζοντας την ομαλή – ασφαλή λειτουργία των δεκάδων αεροδρομίων και ελικοδρόμιων της χώρας, ιδιαίτερα των νησιών.
Ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, δεν είναι εφικτό να συμπληρώνονται οι βάρδιες, ενώ υπάρχει εντατικοποίηση στα περισσότερα πόστα που οδηγεί τους εργαζόμενους σε εξόντωση, διακινδυνεύοντας καθημερινά την υγεία και την ασφάλειά τους, ενώ η στοιχειώδης λειτουργικότητα και ασφάλεια των αεροδρομίων οφείλεται αποκλειστικά στο φιλότιμο των εργαζομένων. Επιπλέον, η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια οδηγεί στην υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και την ασφάλεια των πτήσεων και είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών. Ταυτόχρονα, από τους λιγοστούς αερολιμενικούς έχουν αφαιρεθεί σημαντικές αρμοδιότητες ελέγχου των εταιρειών για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας των πτήσεων και του κανονισμού που διέπει την αεροναυτιλία και τους έχουν υποκαταστήσει με υπηρεσίες και συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου με αυξημένο κίνδυνο για επιβάτες και πληρώματα.
Η παραπάνω κατάσταση είναι αποτέλεσμα της πολιτικής για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, μέσα και στα συνδικαλιστικά τους όργανα, καταγγέλλουν τη συγκρότηση των συνεργείων υπεραπόδοσης για τη διαχείριση μεγάλης πυκνότητας και έκτασης αεροπορικής κίνησης με βάση τους στόχους του μπόνους και του Σχεδίου Επιδόσεων, που πρόσφατα σχεδίασε το Υπουργείο σε συνεργασία με τους αεροπορικούς ομίλους και τους φορείς διαχείρισης αερολιμένων (ΑΙΑ και Fraport).
Αυτήν την πολιτική υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις, που εξυπηρετούν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου,  οι οποίοι σπάνε το ένα ρεκόρ κερδοφορίας μετά το άλλο και απολαμβάνουν, παράλληλα, τη στήριξη (επιδοτήσεις, κτλ) της εκάστοτε κυβέρνησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το υψηλό κόστος που πληρώνει ο λαός, την εκμετάλλευση που βιώνουν οι εργαζόμενοι και το επίπεδο της ασφάλειας του μεταφορικού έργου και των ίδιων των εργαζομένων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την πλήρη στελέχωση στα αεροδρόμια και την επαρκή  εποπτεία των αερομεταφορών, στην πηγή και στον πραγματικό χρόνο, εκεί που υφίσταται αεροπορικό έργο, στον πραγματικό χώρο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας, στα αεροδρόμια, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πτητικού έργου με ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook