Συμβολική κινητοποίηση στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δημοσιεύτηκε στις 30/04/2020 15:52

Συμβολική κινητοποίηση στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δ. Θεοτοκόπουλος” πραγματοποίησε την Πέμπτη 30 Απριλίου, στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ηρακλείου, τη δεύτερη συμβολική κινητοποίηση αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ που γυρίζει το Δημόσιο Σχολείο στα μνημονιακα χρόνια.

Ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Σε κενό θεσμικού διαλόγου, απαγόρευση της κυκλοφορίας και δίχως δημοκρατικές διαδικασίες κατάθεσης και ανταλλαγής θέσεων με τους αρμόδιους φορείς και τα συνδικάτα, η κυβέρνηση επέλεξε να φέρει ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο -ανεξαιρέτως περιεχομένου- σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού που βιώνει η χώρα.

  • Προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.
  •  Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
  •  Η πρακτική των σκληρών ποσοτικών αξιολογήσεων με την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών έχει αποτύχει με βάση και τη διεθνή εμπειρία όσων εκπαιδευτικών συστημάτων υιοθέτησαν τα λεγόμενα αγγλοσαξονικά μοντέλα. Το Υπ. Παιδείας υιοθετεί άρρηκτα το περιεχόμενο αυτών των αξιολογήσεων, επενδύοντας στα ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς.
  •  Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό.
  • Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.
  • Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Είναι πασιφανές πως απορρυθμίζουν την παροχή δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ.
  • Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών!
  • Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο.

Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.