Στο σημείο μηδέν για τον επαναπροσδιορισμό των εξαγωγών της χώρας
Την ανάγκη περισσότερο από ποτέ να συνταχθεί και να υιοθετηθεί ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός που θα αφορά στα προϊόντα της Ελλάδας τόσο στην καλλιέργεια τους αλλά και στις εξαγωγές τους τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης Άλκης Καλαμπόκης στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη.
«Θα πρέπει κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσουμε ότι παίζουμε μπάλα σε ένα παγκόσμιο γήπεδο κι ως προς τις εξαγωγές κι ως προς την καλλιέργεια και κυρίως ότι ο ανταγωνισμός είναι πια αμείλικτος, δήλωσε ο κ. Καλαμπόκης τονίζοντας πως είναι πλέον ανάγκη η Ελλάδα να κερδίσει την μάχη της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων της. «Δυστυχώς ως χώρα έχουμε μειώσει δραματικά τον κύκλο των παραγόμενων προϊόντων μας και γι’ αυτό θα πρέπει άμεσα να κινηθούμε ως προς την κατεύθυνση σχεδιασμού των προϊόντων που θέλουμε να παράγουμε στο μέλλον με μία σύγχρονη επίκαιρη και αναθεωρημένη μελέτη που θα χρησιμοποιηθεί ως ένα πολύτιμο εργαλείο από τους παραγωγούς. Αλλά κυρίως να αναβαθμίσουμε την διεθνή μας φίρμα, το national branding όπως λέμε στις αγορές του εξωτερικού. Σε αυτό το πλαίσιο έχω ήδη πραγματοποιήσει μια εξωθεσμική συνάντηση με τον κ. Δημητριάδη, τον οποίο θεωρώ και γνώστη των θεμάτων και συμφωνήσαμε ότι μετά τον Αύγουστο θα έχουμε μια εκδήλωση στην Κρήτη προκειμένου να μιλήσουμε για τις εξαγωγές και πως πρέπει να κινηθεί η πολιτεία στο άμεσο μέλλον.
Στην Κρήτη πάσχουμε από «προϊοντοπενία»
«Δυστυχώς χάσαμε πολύτιμο χρόνο τονίζει ο κ. Καλαμπόκης, και εδώ στην Κρήτη καθώς πολλοί παραγωγοί έχασαν τον προσανατολισμό τους αντικαθιστώντας την αμπελοκαλλιέργεια με την ελαιοκαλλιέργεια δίχως να υπάρχει μια σημαντική βοήθεια από πλευράς κράτους που θα συντόνιζε τους παραγωγούς δίνοντας νέες κατευθυντήριες γραμμές και σε νέα προϊόντα. Δείτε το παράδειγμα της Δυτικής Κρήτης με την καλλιέργεια του αβοκάντο που όταν ξεκίνησε ως προσπάθεια πολλοί έσπευσαν να την μεμφθούν λέγοντας πως τροπικά προϊόντα δεν ευδοκιμούν στην Κρήτη κι όμως εκείνοι που πήραν τα επιχειρηματικά τους ρίσκα υιοθετώντας την συγκεκριμένη καλλιέργεια και αποτελούν πλέον αυτό που ονομάζουμε καλή πρακτική στην καλλιέργεια προϊόντος που μέχρι πρότινος δεν είχαμε στην Κρήτη.
«Άτονο» το μέτρο του τυποποιημένου λαδιού στα εστιατόρια
«Έχουμε χρέος εμείς οι ίδιοι να προστατεύουμε και να διαφημίζουμε τα προϊόντα μας και παρόλο που υπάρχει νόμος μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι είναι λίγα τα εστιατόρια εκείνα στην Κρήτη που τον τηρούν φέτος το καλοκαίρι βάζοντας πάνω σε τραπέζι το τυποποιημένο ελαιόλαδο διαφημίζοντας τόσο στους ντόπιους όσο και στους χιλιάδες των επισκεπτών το «χρυσοφόρο» όπως πολλοί αποκαλούν προϊόν της Κρήτης. Πώς να ελπίζουμε σε εξαγωγές όταν χάνουμε την πολύτιμη ευκαιρία να το προβάλλουμε και να το διαφημίσουμε με τον πιο ελκυστικό και ανέξοδο τρόπο; Τοποθετώντας το απλά στο τραπέζι της επιχείρησης μας και σε αυτό ευθύνη έχουμε όλοι δήλωσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης.