Στο «μικροσκόπιο» του ΣΥΡΙΖΑ ο διαγωνισμός για το λιμάνι Ηρακλείου

Δημοσιεύτηκε στις 16/10/2019 17:19

Στο «μικροσκόπιο» του ΣΥΡΙΖΑ  ο διαγωνισμός για το λιμάνι Ηρακλείου

Για την κατάργηση του ανταποδοτικού τέλους και για τα 10 περιφερειακά λιμάνια στα οποία επικεντρώνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον, μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα, ο πρώην Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης.

Για την υπόθεση αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών μίλησε ο κ. Λαμπρίδης λέγοντας: «Το κεντρικό ζήτημα το οποίο είχε τεθεί από την πρώτη στιγμή ήταν ο τρόπος αξιοποίησης των 10 λιμανιών. Η άποψη η δική μας ήταν ότι δεν θα έπρεπε να ακολουθηθεί το μοντέλο του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπου υπήρχε πλήρης ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Κάτι το οποίο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το αποδέχτηκε στη συμφωνία του Ιουλίου το 2015, και ζητήσαμε να εφαρμοστεί το πρότυπο ανάπτυξης των λιμανιών, το μοντέλο της υποπαραχώρησης.  Το οποίο σημαίνει ότι ο Οργανισμός Λιμένα παραμένει στο Δημόσιο, και αν σε διάφορους τομείς δούμε ότι δεν υπάρχουν επενδύσεις ή οι τομείς αυτοί δεν έχουν δημόσιο ενδιαφέρον, εκεί όντως να γίνουν διαγωνισμοί για να προσελκύσουμε επενδύσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρίδη: «Το παραπάνω το συμφωνήσαμε μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, και με το που τελείωσαν τα μνημόνια ψηφίστηκε νόμος που ανέτρεψε τον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήταν η ιδιωτικοποίηση των 10 λιμανιών. Και ο ΣΥΡΙΖΑ είπε «όχι δεν πάμε σε ιδιωτικοποίηση ακολουθούμε το ευρωπαϊκό μοντέλο των υποπαραχωρήσεων. Και μάλιστα, είχε ανατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, να αξιολογήσει και να κάνει μελέτες με τις οποίες να δούμε με ποιον τρόπο, ποια λιμάνια θα χρειαστεί να αξιοποιηθούν με αυτό το μοντέλο, που χρειαζόμαστε επενδύσεις και να προχωρήσει σε ορισμένες προτάσεις. Προτεραιότητα είχαν μπει στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και από εκεί και πέρα θα βλέπαμε τα υπόλοιπα».

«Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το 5% των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του παραχωσηριούχου. Είχαμε πει το εξής, εάν παραχωρηθεί μια δραστηριότητα η οποία προσφέρει έσοδα σε ένα λιμάνι, αλλά το λιμάνι δεν μπορεί να το αναπτύξει περισσότερο, θα πρέπει το λιμάνι προκειμένου να παραμείνει βιώσιμος αλλά και επειδή αυτή η δραστηριότητα συνδέεται με την συνολική δραστηριότητα των λιμανιών, θα πρέπει να υπάρχει ένα ανταποδοτικό τέλος σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι υπάρχει πρόβλημα βιωσιμότητας του Λιμανιού, να μπορεί αυτό να αυξάνεται κι άλλο» δήλωσε ο κ. Λαμπρίδης στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα ενώ συμπλήρωσε: «Ακούμε σήμερα ότι αυτό θα καταργηθεί, αυτό σημαίνει de facto ότι οι Οργανισμοί θα οδηγηθούν στη μη βιωσιμότητα τους και τότε θα κάνουν αυτό που επεδίωκαν εδώ και πολύ καιρό, στην ιδιωτικοποίηση τους».

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Λαμπρίδη: