Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου κλιμάκιο της Ε.Ι.Υ.Η

Δημοσιεύτηκε στις 03/08/2022 10:53

Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου κλιμάκιο της Ε.Ι.Υ.Η

Κλιμάκιο της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου, με επικεφαλής τα μέλη του ΔΣ Σαλούστρο Δημόκριτο και Σπυριδάκη Αντρέα,  επισκέφθηκε την Πέμπτη 28/7 τον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» με σκοπό να καταθέσει υπομνήματα με τα αιτήματα των εργαζομένων στις εταιρείες που στεγάζονται στο αεροδρόμιο και στον αερολιμενάρχη που αφορούν τα φλέγοντα προβλήματα τους. Καθώς επίσης να διαμαρτυρηθεί γιατί ενώ έχει ζητήσει εγγράφως εδώ και ένα μήνα να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη, δεν έχει πάρει απάντηση από κανένα από τους παραπάνω.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου:

Τελικά το κλιμάκιο κατάφερε να συναντηθεί με εκπροσώπους των διευθύνσεων της goldair handling και της swissport hellas και να παραδώσει  τα αντίστοιχα υπομνήματα.

Οι εκπρόσωποι του σωματείου μας κατήγγειλαν την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί με τη στάθμευση των εργαζομένων, με ευθύνη των εταιριών από κοινού με τον Δήμο Ηρακλείου και τη διοίκηση της ΥΠΑ, γιατί ούτε αποκλειστικός χώρος στάθμευσης για τους εργαζόμενους υπάρχει, ούτε καν πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης της ΔΕΠΑΝΑΛ, αφού μετά την απαράδεκτη αύξηση του εισιτηρίου, πλέον δεν ανανεώνονται οι μηνιαίες κάρτες για τους εργαζόμενους. Ακόμα και το άνοιγμα του «σκουπιδότοπου» του πρώην Ικάριου γηπέδου, μετά από παρέμβαση του σωματείου μας στο δημοτικό συμβούλιο και ενώ προοριζόταν για προσωρινός χώρος στάθμευσης των λεωφορείων, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Οι εκπρόσωποι του σωματείου μας απαίτησαν  να γίνουν τα απαραίτητα έργα που χρειάζονται για να λειτουργήσει σαν κανονικός χώρος στάθμευσης των εργαζομένων (φωτισμός, ασφαλτόστρωση, μπάρες, φύλακας κλπ,) και να καλυφθεί το κόστος στάθμευσης και μεταφοράς των εργαζομένων από και προς το αεροδρόμιο από τις επιχειρήσεις που αυτοί εργάζονται.

Από τις συναντήσεις με τους εκπροσώπους των δύο μεγάλων εταιρειών στο κομμάτι του handling φάνηκε ότι προσπάθησαν να δικαιολογηθούν οι σμπαραλιασμένες εργασιακές σχέσεις. Τα συνεχή σπαστά ωράρια τα παρουσίασαν σαν «αναγκαίο κακό» λόγω του προγράμματος των πτήσεων, πατώντας και πάνω στους αντεργατικούς νόμους που έχουν ψηφίσει η τωρινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ενώ έκαναν πως δε γνώριζαν την ύπαρξη των κατάπτυστων τρίσπαστων ωραρίων και των υποχρεωτικών κομμένων ρεπό. Όσο για αυξήσεις στους μισθούς, ώστε τουλάχιστο να καλυφθεί το ύψος της αύξησης του πληθωρισμού, σφύριζαν αδιάφορα και ειδικά στη μία εταιρεία που οι εποχικοί δεν συμπεριλαμβάνονται στην επιχειρησιακή σύμβαση που έχει υπογραφεί πρόσφατα. Αντίστοιχη ήταν η στάση τους και για την κάλυψη των εξόδων για την στάθμευση και την μετακίνηση των εργαζομένων.

Τέλος αναδείχτηκαν και  οι ευθύνες κυβέρνησης, διοίκησης ΥΠΑ, αλλά και των εταιριών για τις απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που υπάρχουν σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου, αλλά και  στις εγκαταστάσεις ειδικά των επιχειρήσεων handling. Ειδικά ο ελλιπής κλιματισμός για τους εργαζόμενους στο check – in και τους security, που οι πρώτοι έχουν φτάσει σε σημείο να έχουν ανεμιστηράκια για να αντέξουν την αποπνικτική ατμόσφαιρα που επικρατεί όταν βρίσκονται μπροστά τους ουρές εκατοντάδων επιβατών.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η απόλυτη προτεραιότητα – ακόμα και για τους φορείς του κράτους που διαχειρίζονται εγκαταστάσεις του αεροδρομίου – είναι η εξασφάλιση κέρδους από τους εργαζόμενους και τους επιβάτες. Ο μεν Δήμος μέσω της επιχειρηματικής αξιοποίησης των χώρων στάθμευσης και η κυβέρνηση δίνοντας «δώρο» τα έσοδα του αεροδρομίου για τη κατασκευή του νέου ιδιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλι,  για να στηρίξουν δηλαδή μία στρατηγική επένδυση για τις μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις αερομεταφορές. Πράγματα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα συμφέροντα των εργαζομένων, αφού κάνουν την καθημερινότητά τους μια περιπέτεια για την υγεία και την ασφάλειά τους και μειώνουν τον ήδη χαμηλό μισθό τους.

Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι οι εργαζόμενοι είναι καταστροφικό να περιμένουν κάποια καλή πρόθεση και πρωτοβουλία από τη μεριά τους, την ώρα που οι εταιρείες θησαυρίζουν κάθε καλοκαίρι και τον χειμώνα τους έχουν στην ανεργία και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς το επίδομα. Τώρα, ακόμα και στα μέσα της σεζόν, μπορούν, συσπειρωμένοι στο σωματείο μας να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, οργανώνοντας τον αγώνα για καλύτερες συνθήκες εργασίας, με αυξήσεις στους μισθούς, βασικές προϋποθέσεις για να ζήσουμε καλύτερα. Παίρνοντας δύναμη και αντλώντας πείρα από τους αγώνες στην COSCO, στην efood, στα Πετρέλαια Καβάλας και τώρα και στη ΛΑΡΚΟ, να παλέψουμε ενάντια σε όλους και σε όλα για να αλλάξει η κατάσταση στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Το σωματείο μας βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του αγώνα των εργαζομένων όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και τους καλεί στην οργάνωση του αγώνα. Είναι στο χέρι μας να οργανώσουμε κινητοποίηση μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, διεκδικώντας:

 

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς ανάλογες με το ύψος του πληθωρισμού.
  • Κάλυψη του κόστους μετακίνησης των εργαζομένων από τις εταιρείες.
  • 5ήμερο – 8ωρο – 40ωρο. Να μπει ένα τέλος στα σπαστά ωράρια, στα κομμένα ρεπό και στις απλήρωτες υπερωρίες. Να σταματήσει η διευθέτηση του χρόνου εργασίας.
  • Μαζικές προσλήψεις και εκπαιδεύσεις προσωπικού με σταθερή δουλειά και δικαιώματα.
  • Διαμόρφωση κατάλληλα κλιματιζόμενων χώρων διαλείμματος για την ανάπαυση των εργαζομένων.

 

Προειδοποιούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ότι αν δεν πάρουμε ικανοποιητικές απαντήσεις για τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων άμεσα θα προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις ακόμα και μέσα στον Αύγουστο. Και η ευθύνη για ότι γίνει θα είναι δική τους.