“Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα στις νέες τεχνολογίες στον τουρισμό”

Δημοσιεύτηκε στις 28/11/2019 11:27

“Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα στις νέες τεχνολογίες στον τουρισμό”

O πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης, μίλησε για το χθεσινό εκπαιδευτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Candia Maris Resorts & Spa με θέμα: “Ψηφιακά Εργαλεία για τον Τουρισμό” κατά το οποίο έγινε γνωστό πως η χώρα μας είναι αρκετά πίσω ως προς την τεχνολογία ψηφιακού μάρκετινγκ και τη χρήση βασικών διαδικτυακών εργαλείων. 

Η ραγδαία ανάπτυξη του internet τα τελευταία χρόνια άλλαξε δραστικά τον τρόπο που οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν. Στη βιομηχανία της φιλοξενίας συγκεκριμένα η ανάπτυξη των online καναλιών και η αύξηση της online αναζήτησης για τουριστικά προϊόντα καθιστά καθημερινή αναγκαιότητα τη χρήση και κατανόηση των εργαλείων. “Η χώρα μας δυστυχώς βρίσκεται στην 26η θέση από τις 28 χώρες σε επίπεδο Ευρώπης σε ότι αφορά το ψηφιακό μάρκετινγκ και την χρήση των βασικών διαδικτυακών εργαλείων στον τουρισμό”, σύμφωνα με τον κ. Χαλκιαδάκη. “Χρειάζεται να γίνουν πιο εύχρηστες οι ιστοσελίδες, ώστε οι τουρίστες που σκοπεύουν να κλείσουν διαμονή σε ξενοδοχείο επιλέγουν και πραγματοποιούν κρατήσεις μέσω του κινητού τους πλέον. Είναι μία επιστήμη πια όλο αυτό που εξελίσσεται ραγδαία και δυστυχώς, ως χώρα είμαστε πίσω, παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός αποτελεί την βαριά μας βιομηχανία.”

Το ψηφιακό μάρκετινγκ, ωστόσο, παραμένει ακόμα για τους περισσότερους επαγγελματίες του τουρισμού ένα άγνωστο πεδίο αλλά πολύ βασικό καθώς το ζητούμενο παραμένει η αύξηση των απευθείας πωλήσεων. “Γι’ αυτό κι εμείς ως  Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου μαζί με την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online” της Google διοργανώσαμε το σεμινάριο “Ψηφιακά Εργαλεία για τον Τουρισμό” κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τα επιτυχημένα παραδείγματα ψηφιακού μάρκετινγκ, για τη χρήση βασικών διαδικτυακών εργαλείων για την προώθηση της επιχείρησής τους όλο το χρόνο, όπως η διαμόρφωση μίας ιστοσελίδας φιλικής προς όλες τις συσκευές, η παρουσία τους σε ψηφιακούς τοπικούς καταλόγους, η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πως θα χτίσουν την εταιρική τους ταυτότητα στον ψηφιακό κόσμο, την ανάδειξη τάσεων μέσα από την ανάλυση των δεδομένων, την εξέλιξη των τουριστικών προϊόντων της Google κλπ.”

Σε στάση αναμονής οι ξενοδόχοι ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν

Αναφερόμενος στην νέα τουριστική σεζόν, η οποία σχεδιάζεται ο κ. Χαλκιαδάκης, επεσήμανε πως “αναζητούνται οι τρόποι για να περιοριστεί ο αντίκτυπος της Thomas Cook. Στην Βρετανία φαίνεται να εισέρχονται νέοι παίκτες, αναμένουμε το αν θα επαναλειτουργήσει η Thomas Cook, όπως φημολογείται. Ακριβή στοιχεία για το πως θα κυμανθεί η νέα τουριστική σεζόν θα έχουμε μετά από κάποιους μήνες.”

Μνημόνιο συνεργασίας Ξενοδόχων – ΕΛΜΕΠΑ

“Υπογράψαμε ένα μνημόνιο συνεργασίας, με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, ώστε να έχουμε καλύτερα στοιχεία ως προς την καταγραφή αφίξεων και αποχωρήσεων, έπειτα από έρευνα που θα πραγματοποιούν οι ερευνητές και ειδικοί του Πανεπιστημίου. Αυτό θα συμβάλλει στην ακριβή καταγραφή των στατιστικών, ώστε να έχουμε σε κάθε τουριστική σεζόν μία ακριβέστερη καταγραφή του κόσμου που επισκέπτεται κι αποχωρεί από την χώρα μας.”