Στις επάλξεις οι εκπαιδευτικοί αν δεν αποσυρθεί το επίμαχο άρθρο

Δημοσιεύτηκε στις 22/01/2020 12:14

Στις επάλξεις οι εκπαιδευτικοί αν δεν αποσυρθεί το επίμαχο άρθρο

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν αύριο οι εκπαιδευτικοί καθώς το Νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν ψηφίστηκε κατά την χθεσινή συνεδρίαση του κοινοβουλίου, ως αναμένονταν καθώς η αντιπολίτευση ζήτησε επί του συγκεκριμένου θέματος ονομαστική ψηφοφορία κάτι που αναμένεται να γίνει αύριο το απόγευμα. Δεδομένου αυτού συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα και με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος Γιώργο Μακράκη που μίλησε στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δομήνικος Θεοτοκόπουλος Γιώργος Μακράκης

“Ένα από τα άρθρα που θα ψηφιστεί την Πέμπτη είναι και το επίμαχο κατά το οποίο καταστρατηγείται το έργο των εκπαιδευτικών καθώς διακυβεύονται τα δικαιώματα των πτυχίων των εκπαιδευτικών. Η αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων τα εξισώνει με τα δημόσια”, σύμφωνα με τον κ. Μακράκη. “Η ψήφιση του Νομοσχεδίου που ήταν προγραμματισμένη για χθες μετατέθηκε για αύριο κατά τις 6 το απόγευμα. Για τον λόγο αυτό, αύριο θα σημειωθεί Παγκρήτια Εκπαιδευτική Κινητοποίηση και στάσεις εργασίας.” 

Η διάταξη που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα που ζητά εφόσον αύριο ψηφιστεί την κατάργηση του:

Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. «Τα πτυχία θα γίνονται δεκτά εφόσον αναγνωριστούν από τον ΔΟΑΤΑΠ ή σύμφωνα με το Π.Δ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού».

Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών:

  • απόσυρση του άρθρου 50 που υποβαθμίζει τα πτυχία των πανεπιστημίων εξισώνοντάς τα με αυτά των μεταδευτεροβάθμιων κολλεγίων
  • μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου για τη δομή της εκπαίδευσης
  • εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Χρηματοδότηση και κτηριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών
  • Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • Επαναφορά της 35ετίας στις συντάξεις των εκπαιδευτικών
  • Επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών