Στην Σουηδία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του κ. Παπατζανή για την Τέχνη στην Εκπαίδευση

Δημοσιεύτηκε στις 18/10/2019 13:45

Στην Σουηδία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του κ. Παπατζανή για την Τέχνη στην Εκπαίδευση

Για το καινοτόμο, ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζεται ήδη ως πυλώνας εθνικής στρατηγικής από το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021, με τίτλο: “Η Τέχνη του Ρυθμού στην  εκπαίδευση” και απαντά στην ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση, διευρύνοντας την ανάπτυξη και την προαγωγή της ρυθμικής ικανότητας και της μουσικής αντίληψης των συμμετεχόντων, μίλησε ο Υπεύθυνος του Προγράμματος  Γιάννης Παπατζανής στον Politica89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη.

«Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση»  υλοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο της προσπάθειας σύνδεσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με την τοπική κοινωνία και της ανάδειξής του σε ένα ακόμα πιο ζωντανό κύτταρο της,όπου συνεργάζονται  το τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής (τομέας Θεατρολογίας – Μουσικολογίας) σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικού Τμήματος. “Έχω την τύχη να έχω μία καλή συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης για το πρόγραμμα αυτό, το οποίο βοηθά τους μαθητές που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κι όχι μόνο. “Ο ρυθμός είναι η παγκόσμια γλώσσα με την οποία μπορούν άμεσα να επικοινωνήσουν παιδιά αλλά και μεγάλοι χωρίς να τους συνδέει τίποτα άλλο, χωρίς να έχουν ξανασυναντηθεί ποτέ και χωρίς να μοιράζονται κανένα κοινό πολιτισμικό στοιχείο”.

“Αυτονόητο ζητούμενο είναι η συνέχιση και επέκταση του προγράμματος και ο διαρκής εμπλουτισμός της παρουσίασης των μαθησιακών αντικειμένων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης”, σύμφωνα με τον κ. Παπατζανή, καθώς το πρόγραμμα, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων, φοιτητές, επαγγελματίες υγείας και όλους όσους επιθυμούν να αναπτύξουν προσωπικές, κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες μέσα από την διερεύνηση της σχέσης τους με τον ρυθμό, τη μουσική και τα κρουστά.  “Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι μεγάλη κι αυτό είναι το ευχάριστο, καθώς οι ίδιοι θέλουν από μόνοι τους να βελτιώσουν το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, με σκοπό το εκπαιδευτικό σύστημα να ξεφύγει από τα κουτάκια και να δώσει σημασία στην τέχνη, η οποία πρέπει να έχει θέση στα σχολεία.  Άλλωστε η μουσική μπορεί να αποτελέσει γέφυρα στον παγκόσμιο χάρτη να ενώσει πολιτισμούς”.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι “Η Τέχνη του Ρυθμού στην Εκπαίδευση” , εφαρμόζεται ήδη ως πυλώνας εθνικής στρατηγικής από το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021 σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής  και με την συμμετοχή Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων από την Αγγλία, την Κύπρο και την Σουηδία. “Γι αυτό τον λόγο άλλωστε δεν υπάρχει μήνας που να μην μετέχω για το πρόγραμμα ή ημερίδες του εξωτερικού”, δήλωσε ο κ. Παπατζανής.

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του Υπεύθυνου για το πρόγραμμα “Η Τέχνη του Ρυθμού στην Εκπαίδευση” κ. Γιάννη Παπατζανή: