Στη Βουλή τα κριτήρια μοριοδότησης των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΣ Μαθητείας
Ερώτηση προς τους τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα τον καθορισμό κριτηρίων μοριοδότησης των Αναπληρωτών- Ωρομισθίων εκπαιδευτικών με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνηνάκα και Διαμάντω Μανωλάκου.
Αναλυτικά η ερώτηση:
Αιφνιδιαστικά στις 27 Μαΐου -και ενώ οι σχολές ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ ήταν κλειστές- στάλθηκε μόνο στις επιμέρους Διευθύνσεις των ΕΠΑΣ (για δύο μέρες) το σχέδιο διαβούλευσης, για τα νέα κριτήρια μοριοδότησης των Αναπληρωτών-Ωρομισθίων εκπαιδευτικών, για τη νέα σχολική χρονιά, προκαλώντας αναστάτωση, ανασφάλεια και θυμό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του ΟΑΕΔ.
Οι εκπαιδευτικοί Αναπληρωτές- Ωρομίσθιοι αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στις σχολές ΕΠΑΣ –ΟΑΕΔ, στηρίζουν διαχρονικά τη λειτουργία των σχολών, επιτελούν ιδιαίτερα σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο στους μαθητές. Όλα αυτά τα χρόνια, διαχρονικά οι κυβερνήσεις, υποβαθμίζουν τις σχολές και κρατούν ομήρους τους εκπαιδευτικούς, Αναπληρωτές- Ωρομίσθιους, οι οποίοι ζουν κάθε χρόνο στην ανασφάλεια για το αν θα επαναπροσληφθούν τη νέα σχολική χρονιά.
Η αλλαγή των κριτηρίων μοριοδότησης κάθε χρόνο για την πρόσληψη του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, αφενός καθιστά αδύνατο τον όποιο οικογενειακό, προσωπικό, κοινωνικό σχεδιασμό των εκπαιδευτικών και αφετέρου λειτουργεί ως τροχοπέδη για την αναγνώριση της προϋπηρεσία τους.
Είναι γνωστό ότι η διδακτική προϋπηρεσία στις σχολές του ΟΑΕΔ, δεν αναγνωρίζεται τόσο από το Υπ. Παιδείας όσο και από καμία άλλη δομή, σε αντίθεση με τη διδακτική προϋπηρεσία στα υπόλοιπα ιδρύματα.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρουν ώστε:
- Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί των Σχολών ΕΠΑΣ/ΙΕΚ ΟΑΕΔ και να σταματήσει η ομηρία με τις διαρκείς και κατά το δοκούν αλλαγές στα κριτήρια μοριοδότησης.
- Να αναγνωριστεί η διδακτική προϋπηρεσία τους, όπως συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς όλων των υπολοίπων ιδρυμάτων.
- Να διασφαλιστούν με κρατική χρηματοδότηση σύγχρονες ασφαλείς δημόσιες κτιριακές υποδομές ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και να αναβαθμιστεί η υλικοτεχνική υποδομή των σχολών.