Στενάζουν τα σχολεία της υπαίθρου από τα κενά των εκπαιδευτικών
Για τα κενά στα σχολεία, δεκαπέντε ημέρες μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι, μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα, ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Ζαχαρίας Ρηγάκης.
«295 είναι τα κενά αυτή τη στιγμή, μιλάμε για ένα τραγικό νούμερο αν σκεφτούμε ότι από τον ν. Ηρακλείου λείπουν τόσοι συνάδελφοι καθηγητές. Τα κενά είναι σε βασικές ειδικότητες στο μεγαλύτερο βαθμό, και προφανώς στα σχολεία της επαρχίας. Ειδικά στα Λύκεια της επαρχίας, υπάρχουν τρομερά κενά όπου μαθητές και οι συνάδελφοι βρίσκονται σε απελπισία. Το 50% των συναδέλφων που χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα σχολεία τους, δεν τους έχουν. Δεν έχουμε εικόνα για το πόσα κενά θα καλυφθούν, άλλοι αποφασίζουν για εμάς πριν από εμάς. Εμείς προσπαθούμε να κλείσουμε τρύπες» δήλωσε ο κ. Ρηγάκης στον Politica ενώ συμπλήρωσε: «Θα κοιτάξουμε το καλό των συναδέλφων. Είμαστε υποχρεωμένοι να τον σκεφτούμε, διότι πολλοί είναι εκείνοι που έρχονται από την άλλη άκρη της Ελλάδας με την οικογένεια του, και έχει να σκεφτεί τα ενοίκια και το πώς θα μετακινείται. Προφανώς και επιλέγουν οι περισσότεροι να μείνουν στην πόλη για να γλυτώσουν τουλάχιστον τις μετακινήσεις».
Για την επίδοση των μαθητών τα τελευταία χρόνια μίλησε ο κ. Ρηγάκης λέγοντας: «Θα κρίνω τις επιδόσεις των μαθητών οι οποίοι διαπρέπουν στο εξωτερικό και στα πανεπιστήμια από εκεί και πέρα το αν η επίδοση πέφτει με τα χρόνια πρέπει να το δούμε όλοι μας. Θα πρέπει να αναβαθμίσουμε την ποιότητα, αλλά με τις συνθήκες που επικρατούν και με την πολιτεία αυτή όπου υπάρχουν συνθήκες τριτοκοσμικές, τι κατάσταση μπορούμε να έχουμε; Ας το κοιτάξουμε λοιπόν γιατί οι αιτίες δεν είναι μονόπλευρες, πρέπει η πολιτεία να αποφασίσει τι παιδεία θέλει και να επενδύσει σε αυτή».
Για την είσοδο των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έκανε λόγο ο κ. Ρηγάκης λέγοντας: «Αν δεν υπάρξει μια αποδέσμευση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το πρόβλημα δεν θα λυθεί. Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να είναι αυτόνομη όσον αφορά την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Πρέπει να υπάρξει ένα πλάνο και ένας σχεδιασμός όπου θα παρέχει γενική παιδεία, να βγάζει μαθητές οι οποίοι θα έχουν μια πλατιά και ευρεία μόρφωση, να αναπτύξουν μια κριτική σκέψη και μια προσωπικότητα για να μπορεί η κάθε σχολή μετά να επιλέγει τους ανθρώπους που χρειάζεται. Τα παιδιά δεν έχουν μπούσουλα, τα ρωτάς τι θες να κάνεις και σου λένε δεν ξέρω» ενώ συμπλήρωσε «το σχολείο δεν είναι μια απλή υπόθεση, θα πρέπει να υπάρχει ένας σχεδιασμός. Είναι μια χαοτική κατάσταση, έχει χαθεί ο μπούσουλας, δεν υπάρχει μια κατευθυντήρια γραμμή και ανάλυση των πραγμάτων ώστε να μπορεί ο κάθε μαθητής να προσανατολίζεται. Αν δεν σκύψουμε πάνω από το πρόβλημα όλοι, δεν θα λυθεί».
Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Ρηγάκη: