Στ. Αρναουτάκης: «Η δουλειά μας και η ταπεινότητα έχουν ενώσει την Κρήτη και δύο Πρωθυπουργούς»

Δημοσιεύτηκε στις 08/03/2023 18:59

Στ. Αρναουτάκης: «Η δουλειά μας και η ταπεινότητα έχουν ενώσει την Κρήτη και δύο Πρωθυπουργούς»

Την ικανοποίηση του για την αποδοχή της δουλειάς και του έργου που έχει προσφέρει τα τελευταία χρόνια, από τους Πρωθυπουργούς της χώρας, εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. 

Ο κ. Αρναουτάκης, σε μία συνέντευξη εφ όλης της ύλης, αναφέρθηκε στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης, στους στόχους που θα βάλει σε περίπτωση που αποφασιστεί να κατέβει και πάλι στις αυτοδιοικητικές εκλογές ως Περιφερειάρχης αλλά και στην αναγνώριση του έργου του από τους πρωθυπουργούς της Ελλάδας.

Ο κ. Αρναουτάκης, αναφέρθηκε στο δυστύχημα των Τεμπών, στις παθογένειες της Ελληνικής πολιτείας αλλά και στην ανάγκη χρηματοδότησης των Περιφερειών της χώρας προκειμένου να βελτιώσουν υποδομές για να προλάβουν φυσικές καταστροφές που μπορεί να κοστίσουν εκτός από χρήματα και ανθρώπινες ζωές. Όπως επεσήμανε:  «Να εκφράσω τη συμπαράσταση και τα συλλυπητήρια μου στις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη. Με όποιον μιλάω τις τελευταίες μέρες, διαπιστώνω ότι τον απασχολεί ένα τεράστιο γιατί. Δεν είναι η Ελλάδα που θέλουμε, ένα τέτοιο μεγάλο ατύχημα το οποίο είναι εγκληματικό, δεν πρέπει να ξανασυμβεί. Η δικαιοσύνη θα βρει τους υπεύθυνους, δυστυχώς χάθηκαν νέα παιδιά πάνω στο ξεκίνημα τους, το δυστύχημα στα Τέμπη μας λυπεί. Υπάρχουν ευθύνες, πρέπει να δούμε τις ευθύνες του πολιτικού συστήματος, δεν έχει ευθύνη μόνο ο σταθμάρχης κι ο επιθεωρητής. Δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει κάθε μέρα, πρέπει να μάθουμε να προλαβαίνουμε. Όταν από το 2019 κι έπειτα, με την κλιματική αλλαγή, τις φυσικές καταστροφές, έχουμε  ζημιές σε Ρέθυμνο Χανιά και σε Χερσόνησο Σταλίδα Μάλια που ξεπερνούν τα 300 σε όλη την Κρήτη. Όλα αυτά τα λεφτά δεν βρίσκονται εύκολα,  θέλουμε μια δεκαετία για την αποκατάσταση των ζημιών. Μακάρι να μην έχουμε άλλες φυσικές καταστροφές. Είχαμε τους σεισμούς, βλέπουμε πόσα χρήματα χρειάζονται, έχουν περάσει τόσα χρόνια και παρά την προσπάθεια του κ. Τριαντόπουλου για να βελτιώσει κάποια πράγματα, θέλει ακόμα πολύ δουλειά, ώστε οι άνθρωποι να χτίσουν και πάλι. Η γραφειοκρατία που υπάρχει είναι μεγάλη, τέτοια θέματα δεν τα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Όλοι οι περιφερειάρχες απέναντι στην Κεντρική εξουσία ένα από τα θέματα που βάζουμε είναι δοθούν κάποιες χρηματοδοτήσεις, ώστε να έχουμε βελτίωση των υποδομών, να μπορούμε να έχουμε τους καθαρισμούς που χρειάζονται στα ρέματα και τους ποταμούς, να δούμε όμως και τα λάθη και τις καταλείψεις που έχουν γίνει, που έχουν χτιστεί σπίτια και ξενοδοχεία. Όπου υπάρχει μια κατάληψη, υπάρχουν και προβλήματα. »

Μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης προέβη σε μια ιστορική αναδρομή, στα όσα έχει κάνει από το 1990 όπου πρωτοεμφανίστηκε στην πολιτική μέχρι σήμερα. Ειδικότερα, τόνισε πως: «Στο Δήμο Αρχανών διετέλεσα 14 χρόνια, τώρα βρισκόμαστε στην τρίτη θητεία στην Περιφέρεια Κρήτης. Μετά το Πάσχα θα συζητήσουμε με την ομάδα της παράταξης μας, για το αν θα πρέπει να είμαι εγώ επικεφαλής η κάποιος άλλος, καθώς υπάρχουν ικανά στελέχη. Υπάρχει μια θετική ανταπόκριση από τον κόσμο της Κρήτης κι αυτό που μας ικανοποιεί και περισσότερο κι από τα έργα, είναι ότι ενώνουμε το νησί, κι αυτό το διαπιστώνουμε γιατί δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να πει, πως  δεν κάναμε αυτό το έργο γιατί είναι από αυτήν την περιοχή ή από την άλλη. Είμαστε υπερήφανοι για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε ως Περιφέρεια, παρότι πάνω από 300 συνεργάτες μας, έχουν αποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, μπορούμε κι ανταποκρινόμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα. Είμαστε πάντα έτοιμοι να υποβάλλουμε προτάσεις για έργα τα οποία χρηματοδοτούνται είτε από εθνικούς πόρους είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης. »

Ο κ. Αρναουτάκης, αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη, σημειώνοντας πως:  «Τα μεγάλα έργα βρίσκονται έστω και με καθυστέρηση σε εξέλιξη στον Προγραμματικό Σχεδιασμό για την Κρήτη αυτής της περιόδου, αναφέρομαι στο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, στο Βόρειο Οδικό Άξονα, στην Ενεργειακή Διασύνδεση του νησιού με το Μικρό και το Μεγάλο Καλώδιο, σε πολλά έργα υποδομών, ειδικά τα εγγειοβελτιωτικά έργα που χρηματοδοτούνται από διάφορες πηγές χρηματοδοτήσεων, οι φοιτητικές εστίες για το Πανεπιστήμιο Κρήτης σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο, μια σειρά μικρότερων έργων, η οδική ασφάλεια. Παράλληλα, βλέπουμε όμως πως για να έρθει η ανάπτυξη, η εργασία και η κοινωνική συνοχή, χρειάζονται να γίνουν ιδιωτικές επενδύσεις στον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα. Θέλουμε περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας για την Κρήτη. Η αυτοδιοίκηση ενώνει πρέπει να επενδύουμε στην ποιότητα, την ταυτότητα και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων. Πρέπει να παλέψουμε όλοι μαζί για την Κρήτη του 2030 και για αυτό χρειάζεται μια συλλογική προσπάθεια. »

Ο κ. Αρναουτάκης, αναφέρθηκε στα λόγια σεβασμού και στήριξης που έχει δεχθεί από τον κ. Τσίπρα κι από τον κ. Μητσοτάκη στα χρόνια που και οι 2 διατέλεσαν πρωθυπουργοί της χώρας σημειώνοντας πως:  «Είχαμε και έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ. Στην Περιφέρεια δεν υπάρχει το εγώ αλλά το εμείς αυτό μας ικανοποιεί, κι αυτό είναι που εκτιμούν οι δύο Πρωθυπουργοί (σ.σ. Τσίπρας, Μητσοτάκης). Είναι το έργο το οποίο γίνεται και το οποίο πραγματικά είναι τιμή και για μένα προσωπικά που ηγούμαι της παράταξης, ότι δηλαδή, ενώνουμε την κοινωνία πάνω από όλα, τα κόμματα έρχονται μετά, κι αυτό είναι κάτι που όλοι οι πρωθυπουργοί το έχουν αναγνωρίσει. Έχουν αναγνωρίσει το έργο μας κι ο κ. Παπανδρέου κι ο κ. Σαμαράς που προηγήθηκαν του κ. Τσίπρα. Η δουλειά, η ταπεινότητα, η σοβαρότητα, η υπευθυνότητα, το εμείς αντί του εγώ μας έχουν φέρει σε αυτή τη θέση. Χαίρομαι γιατί πολλές φορές έχω έρθει σε σύγκρουση με τους Υπουργούς όλων των κυβερνήσεων και απεδείχθη πως στην πορεία σε αυτά που λέγαμε εμείς πως είχαμε δίκιο. »

Ο κ. Αρναουτάκης, δεν δίστασε να απαντήσει στο τι σημαίνει για εκείνον προσωπικά, που Αντιπεριφερειάρχες ή Περιφερειακοί Σύμβουλοι που συνεργάστηκαν με εκείνον, συνεχίζουν είτε στον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης είτε στην κεντρική πολιτική σκηνή, υπογραμμίζοντας πως:  «Το Περιφερειακό Συμβούλιο, είναι ένα πραγματικό εργαστήρι παραγωγής στελεχών, χαίρομαι που τόσο ικανά άτομα κι από όλες τις παρατάξεις, γιατί όλες οι παρατάξεις έχουν ενδιαφερθεί για στελέχη από την αιρετή Περιφέρεια, νιώθουν ή είναι έτοιμοι να κάνουν το βήμα παραπάνω. Σε όλους τους συνεργάτες, έχω πει πως δεν έχω κανένα  πρόβλημα σε όποιον θέλει ή νομίζει να κάνει το επόμενο βήμα εφόσον το εκδηλώσει. Δεν μπορώ να μπω εμπόδιο σε κανένα, είναι ικανά στελέχη, εύχομαι καλή επιτυχία σε όποιον έχει επιλέξει, να προχωρήσει είτε στον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης, είτε στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Θα υπάρχει μια μεγάλη ανανέωση στο ψηφοδέλτιο, αν είμαι υποψήφιος για την αιρετή Περιφέρεια. »

Ο κ. Αρναουτάκης, παρουσίασε τους στόχους του αν κι εφόσον επιλέξει να κατέβει εκ νέου ως Περιφερειάρχης.  Όπως περιέγραψε: «Έχουν μπει οι βάσεις για τα μεγάλα έργα για τα οποία τόσα χρόνια παλεύαμε όλοι διαχρονικά. Έχουμε ένα σχεδιασμό από το νέο ΕΣΠΑ, ένα σχεδιασμό για το ταμείο Ανάκαμψης και για το πρόγραμμα Αντώνη Τρίτσης. Έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και μαζί με τους Δήμους ως Περιφέρεια θα μπορούμε να τους βοηθάμε σε κάποια έργα. Παράλληλα η πράσινη ανάπτυξη, η βιώσιμη ανάπτυξη, ο ψηφιακός μετασχηματισμός που πρέπει να επενδύουμε στα πλεονεκτήματα του νησιού, που ήταν ο πυρήνας της προηγούμενης θητείας, θα συνεχιστεί.  Πρέπει να δούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, δηλαδή τον τουριστικό τομέα, τον πρωτογενή τομέα, τα πανεπιστήμια του νησιού, το περιβάλλον και ο πολιτισμός. Αυτόν τον στόχο που είχαμε θέσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, η δουλειά δηλαδή που γίνεται στα ερευνητικά κι εκπαιδευτικά ιδρύματα του νησιού, να πάει στην πραγματική οικονομία του νησιού που είναι αυτά που σας ανέφερα, δηλαδή τον πολιτισμό, τον πρωτογενή τομέα, το περιβάλλον και τον τουρισμό.   Με τα έργα που έχουν γίνει δίδεται μια προστιθέμενη αξία στο νησί. Δεν είναι ότι κάνουμε 4 μουσεία κι είναι ολοκληρωμένα 4 μουσεία, δίνει μια άλλη δυναμική στο νησί, οι ανασκαφές, ή  η ολοκλήρωση των βιολογικών καθαρισμών ή η ολοκλήρωση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, που η Κρήτη μέσα από τους φορείς και μέσα από την υποστήριξη της Περιφέρειας μας, έχει το καλύτερο αποτέλεσμα με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό και την χρηματοδότηση 150 εκ που έχουν πάρει οι φορείς για να δημοπρατήσουν τα έργα, και ήδη τα πρώτα έργα είναι έτοιμα και θα εγκαινιαστούν, όπως στο Αμάρι, τα Χανιά και τις Αρχάνες, στην Ιεράπετρα, αλλά και στο Ηράκλειο που το έργο θα ξεκινήσει. Είναι πολύ σημαντικό, ότι τα έργα αυτά, γίνονται με 100% δημόσια χρηματοδότηση.  Αν θέλω να έχω μια καλύτερη ποιότητα ζωής, για εμάς αλλά και για τους επισκέπτες του νησιού, πρέπει να έχουν λυθεί όλα τα περιβαλλοντικά ζητήματα του νησιού, για να δώσουμε ένα αποτύπωμα φιλοπεριβαλλοντικό, ώστε να έχουμε κι αύξηση των τουριστών κάθε χρόνο. Παράλληλα η σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουριστικό τομέα. Είναι μια προσπάθεια που γίνεται συνεχώς κι όλα τα προηγούμενα χρόνια και τώρα, με τον Σταύρο τον Τζεδάκη από την Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη μια πάρα πολύ καλή δουλειά που δίνει αποτελέσματα. Συμμετέχουμε με τον τουρισμό σε όλες τις εκθέσεις, πρόσφατα βρεθήκαμε στο Βερολίνο, γυρίζουμε σε όλο τον κόσμο, οι υπηρεσίες μας κι οι συνεργάτες μας για να μπορούμε να διαφημίσουμε το νησί. Όλα αυτά με τη συνεργασία, την συνέργεια και την συμπόρευση, όλων των ανθρώπων που πιστεύουν σε ένα τέτοιο όραμα, έχουμε κάνει τα έργα αυτά της προηγούμενης θητείας και μπαίνουν οι βάσεις για να προχωρήσουν και τα επόμενα χρόνια είτε εμείς είμαστε είτε μια άλλη περιφερειακή αρχή. »

Μάλιστα ο κ. Αρναουτάκης, δεν δίστασε να απαντήσει σχετικά με το ποιο διακύβευμα θα προσέλθει ο πολίτης στην κάλπη στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές σημειώνοντας πως: «Ο πολίτης, θα ψηφίσει με βάση τις προτάσεις που θα ακούσει από τον κάθε υποψήφιο, με βάση ποιον εμπιστεύεται περισσότερο, γιατί η εμπιστοσύνη είναι το κυρίαρχο, με βάση το ποιο πρόγραμμα είναι ρεαλιστικό κι όχι ένα πρόγραμμα στο οποίο θα κυριαρχεί ο λαϊκισμός και να έχει εμπιστοσύνη σε αυτούς που θα συμμετέχουν στο κάθε ψηφοδέλτιο. »

Σε ότι αφορά τον ΒΟΑΚ ο κ. Αρναουτάκης, ανέφερε:  «Υπάρχει ζήτημα σε ότι αφορά το Πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου, δηλαδή την Εθνική Οδό που διασχίζει από το ύψος του Γιοφύρου έως την Αλικαρνασσό, όταν κι εφόσον καταστεί κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομος.  Όμως, έπρεπε με τις προτάσεις που κάναμε, να περάσει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εκτιμώ, είναι μια άποψη δική μου την οποία την έχω συζητήσει με τον αρμόδιο Υπουργό, να ξεκινήσει το έργο και να δούμε τις παρεμβάσεις, στην πορεία που ο ανάδοχος με τη σύμβαση παραχώρησης θα πάρει. Αλλά είναι δύσκολο να μπορεί το Ηράκλειο, όπως είναι να υπάρχει ένας Βόρειος Οδικός  Άξονας με τις προτάσεις που έχουν γίνει. Πρέπει λοιπόν, να γίνει μια άλλη παρέμβαση, κερδίσαμε, με την επιστροφή της μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για να δεχτούν αυτά που είπαμε τον Αύγουστο το Περιφερειακό Συμβούλιο, που ήταν μια κίνηση πάρα πολύ σωστή, σοβαρή και δέχτηκε το Υπουργείο, αρκετά θέματα, έκανε σοβαρές διορθώσεις που πρέπει να πούμε ότι αυτό έγινε εξαιτίας που εμείς δεν ενδώσαμε στην πίεση που είχαμε για να περάσει η περιβαλλοντική μελέτη. Όμως καλά να είμαστε να πιεστεί και το Υπουργείο και ο ανάδοχος από τους φορείς  κι από τον Δήμο Ηρακλείου και από την Περιφέρεια για να γίνει αυτό που πρέπει να γίνει για το Ηράκλειο. Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη μελέτη, θα μιλήσουν οι ειδικοί, θα ήταν λάθος να πω αν θα έπρεπε για το τμήμα αυτό να γίνει βύθιση για την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου ή όχι. Θεωρώ πως όποια εταιρία το πάρει, γιατί είναι 4 μεγάλες εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό με σύμβαση παραχώρησης, θα μπορεί να γίνει το καλύτερο αποτέλεσμα κι αυτή θα είναι η πίεση της Περιφέρειας. »

Για το αν άνοιξε βίαια ή όχι,  καθυστερημένα ή όχι η συζήτηση, για την σύνδεση της πόλης του Ηρακλείου με ένα Μέσο Σταθερής Τροχιάς για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, ο κ. Αρναουτάκης απάντησε πως:  «Μακάρι να υπήρχε αυτή η λύση από πλευράς Υπουργείου. Κάποια θέματα τα αποφασίζει εκείνο, όπως το πως είναι το κόστος όφελος για μέσο σταθερής τροχιάς. Θα ήταν το ιδεατό, να υπάρξει σύνδεση του Ηρακλείου με το Αεροδρόμιο Καστελλίου με μέσο σταθερής τροχιάς. Η απόφαση ανήκει αποκλειστικά στο Υπουργείο. Εμείς το έχουμε συζητήσει αρκετά χρόνια πριν, δεν υπάρχει, όμως θετική ανταπόκριση από πλευράς Υπουργείου. Έχει ειπωθεί να γίνει μια μελέτη για το πως μπορεί να γίνει και ποιο θα είναι το κόστος. Όμως το πρωτεύον αυτή τη στιγμή είναι να γίνει παράλληλα με την ολοκλήρωση του Αεροδρομίου,  μια μετατροπή της μελέτης που γίνεται για το δρόμο της σύνδεσης ΒΟΑΚ με Καστέλλι, γιατί υπάρχουν θέματα σοβαρά περιβαλλοντικά, που πρέπει το Υπουργείο να δεχτεί την πρόταση της Περιφέρειας, και να γίνει ένα τούνελ, κι όχι να έχουμε την καταστροφή του Περιβάλλοντος. Αυτό το έχουμε συζητήσει ήδη με το Υπουργείο, θα έρθει μια νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για να περάσει από το Περιφερειακό Συμβούλιο, και εκτιμώ ότι η πρόταση μας θα είναι να γίνει ένα τούνελ και να μπορεί να μην καταστραφεί το Περιβάλλον. »

Σχετικά με τον ρόλο της Περιφέρειας Κρήτης, για την έκταση που βρίσκεται σήμερα το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, μετά την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, ο κ. Αρναουτάκης, ανέφερε πως:  «Έχει εκπονηθεί ήδη ένα masterplan, από το δήμο Ηρακλείου, ως Περιφέρεια συμμετείχαμε κι εμείς, πρέπει να ξεκαθαριστούν πόσα στρέμματα έχει ο κάθε φορέας. Άλλο κομμάτι είναι δημόσιο, άλλο ανήκει στο στρατό, άλλο ανήκει στο δήμο Ηρακλείου. Πρέπει να λάβει υπόψιν το Υπουργείο γιατί το ΤΑΙΠΕΔ  είναι αρμόδιο να ολοκληρώσει κάποιες μελέτες για την υπόλοιπη αξιοποίηση του αεροδρομίου. Πρέπει να δεχτεί των φορέων την πρόταση, γιατί δεν μπορεί να λείπει ο δήμος Ηρακλείου, η Αλικαρνασσός κι η Τοπική Κοινωνία γενικότερα. »

O κ. Αρναουτάκης, εξέφρασε τις σκέψεις του και για το γήπεδο του ΟΦΗ, επισημαίνοντας πως: «Το γήπεδο ανήκει στον Ερασιτέχνη ΟΦΗ, δεν μπορεί να γίνει οτιδήποτε αν δεν συζητηθεί με τον Δήμο Ηρακλείου και το αρμόδιο Υπουργείο, έχουμε και Υπουργό από το Ηράκλειο τον κύριο Αυγενάκη άρα πρέπει να δούμε ποια θα είναι η βέλτιστη λύση. Θα είναι η λύση της ανακατασκευής, θα είναι η λύση για κάπου αλλού; Υπάρχουν κάποιες σκέψεις όμως ότι γίνει θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση και με τον Δήμο Ηρακλείου, πως θα βρεθούν τα χρήματα για να γίνει ένα γήπεδο 12.000 θέσεων. Το έχω συζητήσει και με αρμόδιους Υπουργούς, βλέπουμε πως γίνονται και γήπεδα άλλων ομάδων όπως του Παναθηναϊκού, έγινε της ΑΕΚ, θα γίνει και του ΠΑΟΚ. Και η Κρήτη πρέπει ν’ αποκτήσει ένα νέο υπερσύγχρονο γήπεδο 12.000 ώστε να έχουμε και εμείς αυτό που έχει και όλη η υπόλοιπη Ελλάδα.»

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook