Σφοδρές αντιδράσεις για όσα είπε και δεν…είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας για τα έργα στην Κρήτη
Σφοδρές αντιδράσεις στον απόηχο της επίσκεψης του Χρήστου Σταϊκούρα στην Κρήτη καθώς η αντιπολίτευση διαμαρτύρεται για όσα…δεν είπε ο υπουργός Υποδομών για τα αναπτυξιακά έργα και τα αιτήματα των τοπικών αρχών.
Οι περισσότερες αντιδράσεις επικεντρώνονται στο γεγονός ότι δεν δόθηκαν απαντήσεις για την υπογειοποίηση του οδικού δικτύου και το τούνελ στο δρόμο του νέου αεροδρομίου.
Αιχμές Κουκιαδάκη για τον Περιφερειάρχη
Ενάντια στον Περιφερειάρχη Κρήτης αλλά και σε όσους σιωπούν για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ και δεν πιέζουν, τέθηκε ο γνωστός νομικός, πρώην αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου και μέχρι πρότινος επικεφαλής δημοτικής παράταξης Ευριπίδης Κουκιαδάκης που μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα. Όπως είπε “απαντήσεις γι αυτό πρέπει να δώσουν οι ειδικοί. Πιστεύω όμως πως όσοι σιωπούν για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ, έχουν κάνει πολιτικό “ντιλ”, είτε είναι Τεχνικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, είτε Περιφέρεια Κρήτης, ο κ. Μποκέας γνωρίζω πως θα εμείνει στη προσφυγή ελπίζω να κάνει το ίδιο και ο Δήμος Ηρακλείου“.
ΠΑΣΟΚ: Γιατί καθυστέρησε 5 χρόνια στη υλοποίηση του ΒΟΑΚ;
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΝΕ ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου:
Έχοντας αφήσει να περάσουν οι πρώτες ώρες από την επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου του Υπουργείου Υποδομών και αφού δημόσια οι τοπικοί φορείς και οι δήμαρχοι της Κρήτης έκαναν τη δική τους αποτίμηση, η Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ κρίνει σκόπιμο να τοποθετηθεί σε μια περιοδεία παλαιάς κοπής, που θυμίζει ανακύκλωση παλαιοκομματικής πρακτικής από το νέο Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα. Ο κ. Υπουργός λοιπόν μας σέρβιρε ξανά το ‘ξαναζέσταμα’ παλαιών ανακοινώσεων και παλαιών έργων, με «επανορθωτικά λίφτινγκ» προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα.
Πάλι το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Χερσόνησος, που τώρα βέβαια προβλέπεται να συμβασιοποιηθεί τέλος του 2024 (εάν δεν ξανά αλλάξει κάτι στο σκηνικό διανομής της πίτας των κατασκευαστικών έργων μεταξύ των κυρίαρχων εταιρειών του κλάδου). Πάλι θα ξεκινήσουν τα έργα στα τμήματα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, καμία όμως κουβέντα για τις πραγματικές αιτίες και το πρόσθετο κόστος της 15μηνης πλέον καθυστέρησης στο δεύτερο εξ αυτών. Καμία ανακοίνωση δεν υπήρξε για την επέκταση του δρόμου ως την Σητεία. Τα μεγάλα λόγια περί «ενιαίου ΒΟΑΚ» είναι ένα κρύο αστείο πλέον, που διαρκώς επαναλαμβάνεται για να παίζει στα κέντρα ενημέρωσης της πρωτεύουσας.
Δεν μηδενίζουμε τις προσπάθειες και δεν λαϊκίζουμε… Στο πολύ σημαντικό έργο κατασκευής του Νέου Αερολιμένα Καστελίου, όντως τα έργα πλέον προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αν μάλιστα αλλάξει και η χάραξη της οδού προς ΒΟΑΚ, όπως έχει ζητήσει η Περιφέρεια αλλά και φορείς του νησιού, θα είναι μια θετική εξέλιξη. Επίσης η, αρκετά ασαφής βέβαια, ανακοίνωση της πιθανής εντός του 2024 συμβιασιοποίησης της κατασκευής του φράγματος στον Πλατύ ποταμό Ρεθύμνου και των αγωγών του (και προς Μεσσαρά), δείχνει ότι υπάρχει κάποια δρομολόγηση του έργου. Αλλά δεν μπορούμε να μην σταθούμε στο ‘ανεκδοτικής λογικής` γεγονός του να ανακοινώνεται ως σημαντικό έργο του Υπουργείου η με χρηματοδότηση της ΤΕΡΝΑ» συντήρηση του οδοστρώματος του διαδρόμου ου υφιστάμενου αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης». Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο νακοινώσεων, ο κ. Σταϊκούρας σε μια πρωτοφανή συμπεριφορά οίησης και αλαζονείας αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, που εύλογα ήθελαν και απαιτούσαν απαντήσεις στις λογικές απορίες και τα ερωτήματα για την εξέλιξη των έργων στο νησί.
Μεταφέροντας και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας η Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ, διερωτάται γιατί η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει 5 ολόκληρα χρόνια στη υλοποίηση του ΒΟΑΚ; Άλλωστε μετά από τη δική μας αντίδραση άνοιξαν επιτέλους οι προσφορές του ΒΟΑΚ και η κοινωνία ρωτά:
Υπάρχει κάποιος λόγος για τόση καθυστέρηση;
Ποιον άραγε εξυπηρετεί;
Όχι πάντως τους Κρητικούς, την τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της!
Χ. Μαμουλάκης: Δεν γίναμε σοφότεροι για τα αναγκαία έργα του ΒΟΑΚ
Και ο βουλευτής της Νομαρχιακής Επιτροπής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Χ. Μαμουλάκης αναφερόμενος στις ανακοινώσεις σημειώσει μεταξύ άλλων:
Για τον ΒΟΑΚ: Ένα έργο ουσιαστικά φάντασμα. Αφού καθυστέρησε η Κυβέρνηση να επανεκκινήσει το έργο επί 3 χρόνια, ουσιαστικά αποδεχόμενη το σχέδιο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ, επί το δυσμενέστερο μάλιστα, παρατηρούμε και πάλι καθυστερήσεις και παρά τις φιέστες που διοργανώθηκαν (Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος), ούτε οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει, ούτε εργασίες πραγματοποιούνται σε κανένα τμήμα του. Δεν γίναμε σοφότεροι ούτε για τα αναγκαία έργα του ΒΟΑΚ, που απασχολούν την τοπική Κοινωνία: την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στα αμιγώς αστικά τμήματα, παρά τις διαρροές. Την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου. Τις οριοθετήσεις ρεμάτων, απορροής ομβρίων, αποστραγγίσεις. Τις χωροθετήσεις σταθμών διοδίων, στις παρακάμψεις των πόλεων.
Γα το Αεροδρόμιο Καστελίου: Καμιά πρόβλεψη για τις συνδετήριες οδούς του αεροδρομίου με τη Μεσαρά, την αναβάθμισή των υπαρχόντων, κανείς σχεδιασμός για μέσο σταθερής τροχιάς. Για τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα όλης της λεκάνης. Καμιά ανακοίνωση για νέες μελέτες στατικής επάρκειας του νέου αεροδρομίου που θα λαμβάνει υπόψιν της τα νέα σεισμολογικά δεδομένα της ευρύτερης”.