Σε τροχιά υλοποίησης η δημιουργία Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου στο Ηράκλειο
Με εξαίρεση την Λαϊκή Συσπείρωση που ψήφισε παρών, όλες οι υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις υπερψήφισαν την δημιουργία Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου στο Ηράκλειο.
Την εισήγηση για το συγκεκριμένο θέμα έκανε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάνννης Αναστασάκης. Παρών στην συνεδρίαση ήταν και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης.
Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο για την δημιουργία Ανοικτού εμπορικού κέντρου έχει προταθεί από την περασμένο Φεβρουάριο. Μάλιστα έχει δοθεί έγκριση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου.
Το δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου τελικώς αποδέχτηκε, την χρηματοδότηση και τον ορισμό υπόλογου διαχειριστή και υπεύθυνο λογαριασμού του έργου που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με τίτλο “Ανοικτό κέντρο εμπορίου Δήμου Ηρακλείου” και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014 – 2020». Μάλιστα ο προυπολογισμός για το συγκεκριμένο έργο ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια Ευρώ.
Να σημειωθεί πως θετικά για την υλοποίηση του έργου έχει γνωμοδοτήσει το Επιμελητήριο Ηρακλείου και ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου.
Η περιοχή για την οποία προτείνεται η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου αφορά στις οδούς Αβέρωφ (τμήμα) – Ζωγράφου – Χατζημιχάλη Γιάνναρη (τμήμα) – Σμύρνης – Ρούσου Χούρδου – Κοζύρη – Τσαγκαράκη – Γιαννιτσών (τμήμα).
Οι παρεμβάσεις που αναμένεται να γίνουν για την δημιουργία του Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου, περιλαμβάνουν, την υπογειοποίηση καλωδίων της ΔΕΗ, τον εξοπλισμό με νέα τεχνολογικά μηχανήματα, την αλλαγή στις προσόψεις των καταστημάτων προκειμένου όσα μετέχουν στο οριοθετημένο αυτό χώρο του Εμπορικού Κέντρου, να έχουν παρόμοια εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως την ίδια πρόσοψη.
Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι μικρές επιχειρήσεις, λειτουργώντας σε ένα δίκτυο με συγκεκριμένη ενιαία πολιτική, όπως λειτουργεί ένα εμπορικό κέντρο, σύμφωνα και με τον κ. Κουμαντάκη, ο οποίος ανέφερε πως στον οριοθετημένο χώρο για την δημιουργία του εμπορικού κέντρου θα μετέχει το 93% των καταστημάτων ή αλλιώς 85 με 100 καταστήματα. Ενώ η τεχνολογία θα συμβάλλει στην διαδραστική ενίσχυση σχέσεων καταναλωτή – καταστήματος.