Σε επιτροπή για το Μετρό της Θεσσαλονίκης μετείχε ο Σωκράτης Βαρδάκης
Στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, τοποθετήθηκε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Σωκράτης Βαρδάκης με αφορμή την ακρόαση των προτεινομένων, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., κ.κ. Νικολάου Ταχιάου και Νικολάου Κουρέτα, αντιστοίχως.
Ο κ. Βαρδάκης απευθυνόμενος στον κ. Ταχιάο, ζήτησε να ενημερωθεί αν η αλλαγή του σχεδιασμού, με σημείο αναφοράς τον σταθμό Βενιζέλου και παράταση της ολοκλήρωσης του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης κατά 2,5 χρόνια, δηλαδή το 2023, που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στην κεντρική του ομιλία στη ΔΕΘ, βασίστηκε σε εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών ή σε αίτημα της κοινοπραξίας.
Ο κ. Βαρδάκης τον κάλεσε να δώσει μια εκτίμηση του οικονομικού κόστους που θα προκαλέσει η παράταση του έργου κατά 2,5 χρόνια. Ακόμα, ζήτησε να ενημερωθεί από τον κ. Ταχιάο για τον σχεδιασμό του ως προς τη λειτουργία του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, και από τον κ. Κουρέτα για τον δικό του σχεδιασμό ως προς την πρόοδο του μετρό Πειραιά, καθώς και για την προσωπική τους άποψη για το είδος του φορέα που θα αναλάβει την λειτουργία του και αν αυτός θα είναι δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας.
Μετά το πέρας της επιτροπής ο κ. Βαρδάκης δήλωσε: «η απόφαση της Κυβέρνησης ΝΔ να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, προκειμένου να ανοίξει ο σταθμός της Βενιζέλου και το Μετρό να λειτουργήσει ενιαίο το 2023, θα ανατρέψει ολόκληρο τον προγραμματισμό και θα οδηγήσει σε μεγάλη καθυστέρηση του έργου. Ο πρωθυπουργός επί της ουσίας μπλοκάρει ένα έργο που είχε δρομολογηθεί και προχωρούσε με πολύ καλούς ρυθμούς, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του, τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις της καθυστέρησης του έργου αυτού, για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους πολίτες της».
Εν συνεχεία, ο κ. Βαρδάκης τοποθετήθηκε στην επιτροπή ΔΕΚΟ, που συνεδρίασε και για την ακρόαση των προτεινομένων, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», κ.κ. Γεωργίου Κωνσταντόπουλου και Κωνσταντίνου Κουτσούκου, αντιστοίχως.
Ο κ. Βαρδάκης σημείωσε ότι η σημερινή Κυβέρνηση πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική όσον αφορά στα δημόσια έργα, δεδομένου ότι τα έργα αυτά που έγιναν τα τέσσερα τελευταία χρόνια δεν έγιναν τα προηγούμενα δεκαπέντε. Ειδικά για την Κρήτη, έργα πνοής, το έργο της Αγίας Πελαγίας, Γούβες Χερσόνησος, Αποσελέμη, οδικός άξονας Μεσαράς, αεροδρόμιο Καστελίου, Γέφυρα Χαλεζίου, εγγειοβελτιωτικά έργα Λασιθίου κλπ. Ο κ. Βαρδάκης κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό μάλιστα να εγκρίνει άμεσα το έργο Φράγμα Αμιρών- Αγίου Βασιλείου που είναι καθόλα ώριμο και για το οποίο ο κ. Βαρδάκης έδωσε στον αρμόδιο Υπουργό το αντίστοιχο αίτημα της Περιφέρειας, ώστε να προχωρήσει όσο το δυνατό γρηγορότερα.
Ακολούθως επισήμανε ότι ο προηγούμενος Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας τοποθετήθηκε μετά από αξιολόγηση πρόσφατα, συνεπώς θα πρέπει να γίνουν γνωστοί οι λόγοι για τους οποίους προκρίνεται η αντικατάστασή του. Τέλος ο κ. Βαρδάκης ρώτησε τον Υπουργό αν τα χαρακτηριστικά του προτεινόμενου προσώπου, βρίσκονται στο πλαίσιο των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης, όπως έχει τεθεί, δεδομένου ότι η επιστημονική του ιδιότητα είναι γιατρός και η επαγγελματική του ιδιότητα είναι εξαγωγέας, είναι πρόεδρος εξαγωγέων Ελλάδος και πρώην Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός. Ο κ. Βαρδάκης ζήτησε από τους υποψηφίους να αναφερθούν στον προγραμματισμό τους για τον διαγωνισμό παραχώρησης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, στον πώς βλέπουν να ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τους κάθετους άξονες και πως αντιλαμβάνονται το νέο ρόλο της Εταιρείας μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του οδικού άξονα.