Σχολή ναυαγοσωστικής & Α’ βοηθειών: Τροχαία δυστυχήματα

Δημοσιεύτηκε στις 23/08/2024 18:30

Σχολή ναυαγοσωστικής & Α’ βοηθειών: Τροχαία δυστυχήματα

Τα Χανιά και όλη η Κρήτη είναι συγκλονισμένη από τη άδικο χαμό των τριών παιδιών στο τροχαίο.

Θα μπορούσαν να ζουν αυτά τα παιδιά αν γινόντουσαν οι παρεμβάσεις που έχουμε προτείνει. Τουλάχιστον μπορούν να μην χαθούν επόμενα αν αποφασίσει η πολιτεία να κινηθεί άμεσα, κάτι που δεν έγινε σε προηγούμενες τραγωδίες και γι’ αυτό οι δρόμοι στην Κρήτη εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι. οι οδηγοί απροστάτευτοι και τα δυστυχήματα αμείωτα.

– Καταφέραμε με αγώνα και βάλαμε ναυαγοσώστες να μην πεθαίνει ο κόσμος στις θάλασσες και τελικά πεθαίνει στη στεριά. Ο Δήμος Χανίων σε μία ευθεία περίπου 10 χλμ. έχει 30 ναυαγοσώστες να επιτηρούν τους λουόμενους. (Και φυσικά πολύ καλά το κάνει). Αν είχαμε 30 επιτηρητές στην εθνική οδό, στο ΒΟΑΚ θα είχαμε όλα αυτά τα τροχαία; Όχι βέβαια. Δεν είναι οξύμωρο;

-Στο εξωτερικό ΔΕΝ μπορείς να τρέξεις πάνω από το όριο, να οδηγήσεις

μεθυσμένος, με κινητό στο χέρι κλπ. Το κράτος δεν περιμένει να οδηγούν όλοι τέλεια, αλλά προλαμβάνει το ανθρώπινο Υπάρχει έλεγχος παντού, θα σε πιάσουν σε λίγα λεπτά

-Έχουν συχνά κ συνεχή μπλόκα, κάμερες, αλκοτέστ παντού τα Παρασκευοσαββατοκύριακα, πρόστιμα και τιμωρίες αποτελεσματικές και ουσίας(Στην Αυστραλία αν σε πιάσουν δύο φορές για υπερβολική ταχύτητα σου καταστρέφουν

 

επιτόπου το αυτοκίνητο. φωτο),ενημέρωση με έντυπο υλικό στις εξόδους των εθνικών οδών και στις πόλεις, έντονη σήμανση κλπ κλπ

Α)Το ότι υπάρχουν οι αυστηροί, συνεχείς έλεγχοι δείχνει ότι αυτά τα προβλήματα συμβαίνουν σε όλες τις χώρες.

Β) Η πολιτεία όμως είναι αυτή που δεν τους το επιτρέπει.

ΔΕΝ κάνει ευχολόγια η πολιτεία ότι κάποια στιγμή όλοι θα οδηγούν τέλεια και αλάνθαστα. Είναι εκεί και προλαμβάνει!

 

-Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ-

 

  • Τοποθέτηση διαχωριστικής μπάρας σε κάθε σημείο με διπλή διαχωριστική γραμμή. Καθώς σε δρόμο με μια λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας δεν επιτρέπεται η διαχωριστική μπάρα, θα πρέπει να γίνει επείγουσα σχετική νομοθετική ρύθμιση.(Σε κάθε νόμο και κανόνα υπάρχουν εξαιρέσεις)
  • Τοποθέτηση διαχωριστικής μπάρας στα επικίνδυνα σημεία όπως αυτό με το τελευταίο δυστύχημα. ανεξάρτητα αν υπάρχει διπλή διαγράμμιση η μόνη διακεκομμένη γραμμή. Και σε αυτό επίσης θα πρέπει να γίνει επείγουσα νομοθετική ρύθμιση.
  • Τοποθέτηση φωτισμού. Μεγάλα κομμάτια της εθνικής δε φωτίζονται , είναι κατασκότεινα, ιδιαίτερα επικίνδυνα και ευθύνονται για πολλά δυστυχήματα. 4)Εντονότερη ανακλαστική διαγράμμιση.(φωτο).

5)Δημιουργία φορέα που θα εποπτεύει ασταμάτητα τον ΒΟΑΚ με ραντάρ ελέγχου ταχύτητας και αλκοτέστ σε συνεργασία με την τροχαία. (Οι ναυαγοσώστες που λέγαμε).

-Επίσης ο φορέας αυτός θα ενημερώνει τους οδηγούς:

α) Με φυλλάδια στις εισόδους-εξόδους του ΒΟΑΚ.

β)Στα φανάρια στις πόλεις, σε εκδηλώσεις με βίντεο, ομιλίες ,θα δημιουργήσει ενημερωτικό και συμβουλευτικό υλικό για κάθε τοπικά ΜΜΕ όπως

site, κανάλια, εφημερίδες.

γ)Θα κάνει αλκοτέστ κάθε ΠΣΚ σε καίρια σημεία και κόμβους της πόλης.

 

Πειραματικά θα ξεκινήσει στο νόμο Χανίων και ο φορέας αυτός θα μπορεί να είναι η ίδια η διασωστική μας ομαδα Lifeguard Hellas Rescue Team σε συνεργασία με την τροχαία.

 

-Ο φορέας είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να είναι κρατικός για λόγους αμεσότητας και ευελιξίας

-Οι ενέργειας αυτές θα πρέπει να εφαρμοσθούν συνολικά για να έχουν πραγματικό αποτέλεσμα καθ’ όχι αποσπασματικά.

-ΕΦ όσον κριθούν επιτυχείς θα υιοθετηθούν ως συνολικό σχέδιο από κάθε δήμο.

 

Σημείωση: Είναι μόλις πέντε χρόνια από το δυστύχημα στην Αγία Πελαγία που επίσης συγκλόνισε. Και τότε είχε γίνει μία πρόσκαιρη κινητοποίηση υπουργών, περιφέρειας, αστυνομικής διοίκησης και άλλων φορέων αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα. Η πρόταση αυτή είναι μοναδική λύση αν πραγματικά υπάρχει θέληση και βούληση να μειωθούν οι τραγωδίες.

 

-Στο link, το βίντεο με την περιγραφή του προβλήματος, τις διεθνείς πρακτικές και τις προτάσεις

https://youtu.be/iztdnIG30OM?feature=shared


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook