Ρέθυμνο: Απαραίτητος ο επανασχεδιασμός και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
«H τουριστική σεζόν του 2020 θα είναι τελείως διαφορετική από τις προηγούμενες, δε θα έχει χαρακτηριστικά μαζικού τουρισμού, θα επιλεγούν οι οδικές και οι ακτοπλοϊκές μετακινήσεις και θα προτιμηθούν οι βίλες και τα συγκροτήματα με επιπλωμένα διαμερίσματα», σύμφωνα με τις προβλέψεις που συζητήθηκαν σε τηλεδιάσκεψη, μεταξύ των μελών των επιτροπών Τουριστικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του δήμου Ρεθύμνης.
Στην τηλεδιάσκεψη, τέθηκαν παράλληλα προς συζήτηση τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι σε αυτές, οι επιπτώσεις του κορονοϊού στον τουρισμό, αλλά και οι προτάσεις ανάκαμψης για το νομό, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Όπως τονίστηκε, οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και οι αεροπορικές εταιρείες, θα χρειαστεί να περιμένουν τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται ο έλεγχος για την υγειονομική πιστοποίηση των επισκεπτών-ταξιδιωτών. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι οι συνέπειες της πανδημίας στον τουριστικό τομέα είναι ήδη ορατές, ενώ το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί, δεν ευνοεί τη λήψη τελικών αποφάσεων ή τον αποτελεσματικό σχεδιασμό αντιμετώπισής τους.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Ρεθύμνης Γιώργη Μαρινάκη, θα συνεχιστεί η εποικοδομητική συνεργασία και η ανταλλαγή προτάσεων μεταξύ του δήμου Ρεθύμνης και των επιχειρηματιών του τουρισμού, της εστίασης και του εμπορίου, ενώ επεσήμανε ότι «είναι απαραίτητος ο επανασχεδιασμός και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος με βάση τα νέα δεδομένα και πάντα με στόχο έναν βιώσιμο τουρισμό, τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για τους κατοίκους του Ρεθύμνου». Μάλιστα, μέσα στις επόμενες ημέρες και αφού δοθεί στους ενδιαφερόμενους φορείς η συνολική οικονομική εικόνα του δήμου Ρεθύμνης, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καταθέσουν εγγράφως τις προτάσεις τους για τους τρόπους με τους οποίους πιστεύουν ότι μπορούν να στηριχθούν και να ενισχυθούν οι επιχειρηματικές τάξεις του Ρεθύμνου. Όπως αναφέρθηκε στην τηλεδιάσκεψη, η μεγάλη ευκαιρία και πρόκληση της δύσκολης κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο τουριστικός τομέας, είναι να μπουν τα θεμέλια για ένα πολύ πιο αποδοτικό και ποιοτικό 2021, με την αξιοποίηση όλων των μέσων έντυπης και διαδικτυακής προβολής, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, με την ενίσχυση της σύνδεσης τουρισμού και πρωτογενούς τομέα, με την αναβάθμιση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών, με την ενδυνάμωση του εσωτερικού τουρισμού και, τέλος, με τη συνεχή προσπάθεια όλων των συνεργαζόμενων φορέων και επαγγελματιών για την καθιέρωση του Ρεθύμνου και της Κρήτης ως 12μηνου προορισμού.
Η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας του δήμου Ρεθύμνης, Πέπη Μπιρλιράκη, τόνισε πως «ίσως είναι νωρίς για να δούμε όλες τις πλευρές του προβλήματος, οφείλουμε όμως, να συμβαδίσουμε με τη νέα εποχή που έχει ήδη ξεκινήσει για το μέλλον του τουρισμού. Πρέπει να είμαστε σε συνεχή επαφή, να παραμείνουμε δημιουργικοί και ομαδικοί και να προετοιμαστούμε με ψυχραιμία και σύνεση για την επόμενη μέρα στην πόλη και το νησί μας. Συλλέγουμε από την αρχή της κρίσης τις προτάσεις όλων και προχωράμε σε άμεση υλοποίηση κάθε εφικτής πρότασης που αφορά την επικοινωνία μας με τις αγορές σήμερα και τη στρατηγική του αύριο».
ΑΠΕ-ΜΠΕ